Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn :D


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Samtale mellom far og sønn her på sofan:

Pappsen; Er du en liten gutt?

Junior; Naaaaj!

Pappsen; Er du ikke gutt?

Junior; naaaaaj!!!!

Pappsen; hva er du da?

Junior; Griiiiiiis :-)

Pappsen; Er du en liten gris?

Junior; Mhmmmm! Mann!!

 

Guttungen er 2 år :-)

 

Anonym poster: 3b9e59a30f7ea66b30d7e6a6c1f4919a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste har kommet med litt av hvert gjennom årene..

 

Husker godt når han spurte om det levde dinosaurer når jeg var liten.... :-)

 

Og for et par år siden sto vi opp tidlig, jeg trøttere enn trøttest... sønnen min ser rart på meg, og spør hva det er med meg... "Er det noe da?" sa jeg.. "Ja, et eller annet med ansiktet ditt..."

"Har ikke sminke på meg, er det det du mener?"

"Ja.... Jeg tror du bør gå å ta på deg litt mascara!"

 

Hahahaha, var vel ikke det flotteste morgenansiktet han hadde sett nei ;-)

 

Min mellomste sa for kun få uker siden, da vi tullet med ansiktet nærme hverandre... Mamma!! Du har fått rynker!!! (Med det mest sjokkerte ansiktet du kan tenke deg!! Haha.....)

 

Hun sa også at hun ville også ha keisersnitt når hun skulle få barn, for hun mente det måtte gjøre veeeeldig vondt å tisse ut en baby ;)

 

Anonym poster: 02e21508f038727c7d976d76a8c8a88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Her er guttungen veldig opptatt av tisser :P

Og han skal alltid være med meg på toalettet.

Jeg er også opptatt av at dette med toalettbesøk og slik ikke er en pinlig situasjon og direkte tabu for noen.

 

Det var en gang vi var på badet så komma pappaen inn for å tisse. Han går bort å ser på, så kommer han bort til meg og sier: pappa har stor tiss, jeg har liten.

 

En annen gang var han me pappa på badet så hadde han sakt: pappa du har stor tiss, jeg har liten. Det har mamma også!

 

Og igår var han med meg når jeg var på toalettet, jeg tørker meg og laver litt ettersom jeg er 38uker! :P

Han bøyer seg ned og titter så sier han plutselig: mamma, den biter!

Og jeg begynner å ler, neida jeg bare tørker meg!

 

Alt en 2åring kan si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Haha!

Mille er i en Brannmann Sam fan periode.

Så på senteret i går sto en mann i uniform. Altså ikke ramma n neida røde kors eller noe. Hun peker og sier Kjekk og Strammm!

 

Jadda sto en meter ifra han, han lo og alle andre.. Må vel ha trodd jeg hadde sagt det og at hun hermet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen på 2,5 år oppdaget plutselig at han og jeg er forskjellige, og utbryter "Du har jo ikke pung du mamma! Hva har du da?" Trodde jeg skulle daue av latter...

 

"Mamma, du har griiiiist på øynene dine!" Jeg hadde sminket meg skikkelig for en kveld på byen, hehe...

 

Anonym poster: 453cb961611813b8b359b357c49d50d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten på 2år åpner opp genseren min og ser ned på puppen og sier - er det? jeg svarer - det er pupper og han ser ned engang til og sier - pupp, æææsj.

han hadde puppe fobi som baby og det henger tydligvis igjen ennå.

 

Anonym poster: c05cc20444b8cca10b34733749d791f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra niesen min på 3 år til faren sin ved middagsbordet, da far prøvde å få henne til å spise opp maten. - pappa, nå synes jeg du maser no innmari, kanke du gå bort i sofaen og se litt på fotball istedet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har snuppa på 18 mnd hatt tåfis så lenge jeg kan huske. Jeg har alltid tullet med henne ved at jeg lukter, lager grimaser og sier "æææææsj". Lille fantejenten når hun var like under året, ålte seg plutselig bort til tærne mine, luktet, og skar en skikkelig grimase, haha... Jeg som hadde dusjet og alt den morgenen....

 

Nå er hun begynt å peke på bleien mens hun lager prompelyder, så tar hun seg til nesen etterpå og sier "aaaasj". Jeg ler like godt hver gang :P

 

Gleder meg til hun begynner å snakke litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Starter opp denne tråden igjen - den er jo hysterisk morsom.

 

Min sønn, den gang 2,5 år.

 

Jeg: "M, kan du gå ut i boden med denne for meg?"

Min sønn som sitter på gulvet foran meg og kjører bil; "Jeg er opptatt"

Jeg begynner å le og sier; "hahaha, du er en liten fjert, du!"

Han; " Ja, mamma - jeg er en opptatt liten fjert!"  Og ser på meg og smiler lurt.

 

Jeg fikk ikke hjelp den dagen.... thihi

 

En annen gang, ca samme alder, gikk vi i skogen med hunden vår. M sier; Hunden har hale, jeg har tiss...

 

 

M sitter i sofaen og jeg presser meg forbi ham og ut av sofaen. Han sier til meg; "Mamma, du har stor rompe!". Jeg snur meg overrasket og sier "sånn kan du vel ikke si!" (ler inni meg) Da svarer han; "Jammen mamma, du HAR jo stor rompe!"  Han var vel rett over 2 år her... thihi.

 

Gleder meg til fortsettelsen med ham, han er tredjemann og den eneste som har kommet med sånne gullkorn. En rampegutt <3 og full av fantasi :)

Endret av Cinnamon4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så fantastisk mye morsomt!

 

Jeg og vesla på 3 år var ute å gikk tur. På turen går vi forbi en kirkegård, og for å komme dit må man gå ned en trapp. Hun stopper opp, ser seg rundt og tenker, så sier hun "mamma! Der er trappen ned til de døøøøde! Nå kan vi endelig besøke oldemor"

 

Anonymous poster hash: 6bef0...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var påskeaften i år, vi hadde akkurat vært på besøk hos barnas oldemor på 87 år. Vi kjørte bil, og jeg overhørte en samtale mellom barna som satt og skravlet i baksetet.

 

4-åringen: Hvorfor trener ikke oldemor slik mamma gjør?

7-åringen: fordi Gud skapte ikke gamle damer for at de skal trene masse eller løpe fort.

4-åringen: Hvem er Gud?

7-åringen: *sukk* Det er en laaaang historie. Om jeg skal fortelle den, rekker vi ikke å lete etter påskeeggene fra påskeharen.

4-åringen: Åja. Men du? Så du at oldemor kan trikse med tennene sine? Det var såååå kult! Det skal jeg også lære når jeg blir gammel og skrukkete.

7-åringen: Det er jo ikke ordentlige tenner. Hun har sånne som er løse hele tiden. Begiss tror jeg det heter.

4-åringen: Det er skikkelig tøft med begiss, jeg håper at mamma også får det snart.

 

Enkelte samtaler mellom disse to skulle vært filmet :)

 

Anonymous poster hash: 22f16...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst et nydelig barn og det var visst vanlig at folk kom og dukket med meg, kjente og ukjente, når vi var ute. Så var det dette som skjedde. 4 år. Jeg og mamma var i butikken og en eldre dame kom bort og skulle stryke meg på håret. Inspirert fra nylig ferie i nordnorge, sa jeg gi deg din hæstkuk! Mamma ville synke i jorden... Forståelig nok...

 

Anonymous poster hash: 5ed9f...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren spør sønnen min på 2.5 år hva vi har gjort på senteret,å han svarer umiddelbart:

Bruke pengar!

 

 

Det kom bort en hund til barnevognen å da skriker sønnen min "NEI voffen! Ikke spise Nicklas sin vogn!

 

 

Anonymous poster hash: 686f2...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...