Gå til innhold

Lønn ved sykemelding.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har blitt sykemeldt og da lurer jeg litt på hva han vil få utbetalt nå? Han får satt opp nye vakter ofte bare et par dager i forveien, så nå når han er sykemeldt i 2 uker er han jo bare ført opp på vakter for mandag og tirsdag. Men på kontrakten hans står det at han skal jobbe 40 timers uker. Hvordan beregnes da sykelønn?

På lønnsslipp føres det også opp 10% tips av mnd-lønn, dette faller vel bort, vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal ikke tape penger på å være sykemeldt, så har han kontrakt på 40 timers uke skal han ha sykepenger for 40 timer.

 

Bonus og tips pleier man ikke å få når man er sykemeldt nei.

 

Men hvorfor finner han seg i å få vite vaktene bare to dager før, for et uforutsigbart liv det blir. Man har krav på vaktlister 14 dager før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har blitt sykemeldt og da lurer jeg litt på hva han vil få utbetalt nå? Han får satt opp nye vakter ofte bare et par dager i forveien, så nå når han er sykemeldt i 2 uker er han jo bare ført opp på vakter for mandag og tirsdag. Men på kontrakten hans står det at han skal jobbe 40 timers uker. Hvordan beregnes da sykelønn?

På lønnsslipp føres det også opp 10% tips av mnd-lønn, dette faller vel bort, vil jeg tro..

 

de første 16 dagene betaler arbeidsgiver. da skal han få for de vaktene han er satt opp på. altså om han jobber 40 timers uke neste uke som i kontrakten pluss en ekstra vakt. så skal han få for begge deler.

 

når de 16 dagene er ferdig, er det nav som betaler. da regnes det ut et gjennomsnitt på de 3 siste månedene som han får utbetalt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...