Jeg for min del synes det er utrolig leit når min søster og hennes mann verken har gratulert oss med graviditeten eller spør meg hvordan det går. Jeg er 22 uker på vei og magen er godt synlig, likevel behandler de dette emnet som "ikke-eksiterende". Jeg går rundt og føler at jeg har gjort noe ulovlig som ikke under noen omstendigheter skal snakkes om. Jeg møtte søsteren (som jeg ikke en gang husker navnet til) til min svoger i dag, og til og med hun gratulerte meg, og da blir jeg enda mer lei meg når ikke min svoger kan si gratulerer en gang.. :-( Jeg mener selvfølgelig ikke at vi for en hver anledning skal prate om min graviditet, men det er vel ikke for mye å forvente at de skal gratulere meg/oss?!
Og ja, jeg skjønner at min søster synes det er leit at de ikke klarer å få barn, men det betyr jo ikke at jeg ikke skal få lovt til å få barn?! Jeg husker selv hvor utrolig glad jeg ble på hennes vegne da de for et par år siden klarte å bli gravide. Da de litt senere mistet barnet var jeg kjempe lei meg og gråt. Hvorfor klarer da ikke min søster og hennes mann og glede seg på mine vegne? Jeg kjenner at det legger en liten demper på min glede over denne vesle gutten vi venter. Min søster og hennes mann får meg til å føre at jeg ikke har noen rett til å glede meg over graviditeten da de selv ikke kan få barn.
Jeg overreagerer kanskje litt, med alle disse hormonene på tur, men det er godt å få luftet tankene!