Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Det er helg, og vi har en kjærlighet på pinne. Kan gutten min få den, han er 1.5 år?

• Logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:06

Jeg tror han klarer å slikke/bite litt på den, og tror ikke om jeg passer på at den vil gå i halsen.

Hva synes dere, er det for tidlig å gi dette til et barn på så liten alder?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:08

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 april 2012 - 13:06:

Jeg tror han klarer å slikke/bite litt på den, og tror ikke om jeg passer på at den vil gå i halsen.

selvsakt kan du gi han den. det er ikke noe problem.

men har han lyst på den? eller har du lyst til å gi den, fordi du vil være søt og snill?

#3 UndrendeUllteppe

UndrendeUllteppe

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 047 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:10

Klart han kan få den, så lenge du passer på at pinnen sitter godt fast, hele tiden. Og kanskje ta den når den begynner å bli mindre. Det kommer uansett til å bli sukkersikkel overalt ;-)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:15

Jeg har ikke tørt å gi min 1,5 åring slikkepinne fordi han er veldig aktiv, og sitter sjelden stille. Og løpe/gå rundt med en slikkepinne syns jeg virker skummelt i tilfelle han detter, og har den i munn.. mulig jeg er litt hønemor, jeg er førstegangsmamma , hehe ;) Men hadde han kunnet sitte stille og feks se på barnetv og spise den, så skulle han fått den.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:18

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 april 2012 - 13:15:

Jeg har ikke tørt å gi min 1,5 åring slikkepinne fordi han er veldig aktiv, og sitter sjelden stille. Og løpe/gå rundt med en slikkepinne syns jeg virker skummelt i tilfelle han detter, og har den i munn.. mulig jeg er litt hønemor, jeg er førstegangsmamma , hehe ;) Men hadde han kunnet sitte stille og feks se på barnetv og spise den, så skulle han fått den.

enig med deg. når småen spiser kjærlighet så må han sitte stille. noen venner av meg lar barna løper rundt med dem i munnen og jeg sitter bare å venter på at de skal falle å få den langt nedi halsen...

#6 UndrendeUllteppe

UndrendeUllteppe

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 047 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 13:19

Nei uff de må selvsagt holde seg i ro, det trodde jeg var innlysende.

#7 Novadona

Novadona

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 122 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 28 april 2012 - 16:13

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 april 2012 - 13:08:

selvsakt kan du gi han den. det er ikke noe problem.

men har han lyst på den? eller har du lyst til å gi den, fordi du vil være søt og snill?

Han vet jo ikke at han har lyst på den, men kan love deg om han får smake (som er et av hans første ord "maka, maka") så vil han ha mere. Han har fått søtt før, og han liker det godt ;)

Jeg vil også gi han den, fordi det er helg og vil at han skal kose seg når barnetv starter.

#8 Maracuya

Maracuya

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:02

Det blir vel tidsnok mas om godteri tenker jeg, hvorfor begynne å lære ham det allerede? Han vet jo ikke hva han går glipp av. Her har vi en godtegal treåring og det er ganske vanskelig å holde ettåringen unna, hun skjønner at det er noe han får som ikke hun får...

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:06

Trodde ikke det var vanlig å begynne med godteri når de er så små? Vår begynte med lørdagsgodt da hun var tre år. Fikk smake litt sjokolade en gang i ny og ne før det, men ikke annen godis. Ser liksom ikke poenget.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:14

At ikke du ser poenget vil ikke si at det blir mindre vanlig av den grunn.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:22

Min gutt på 16 mnd har kjærlighet på pinne akkurat nå, går bare fint det. Hadde sikkert ikke fått det om det ikke var for at storesøsteren har en også. Han sitter stort sett i ro da.

#12 VenterpåFar

VenterpåFar

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 713 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 17:36

Det er vel derfor noen starter tidlig, fordi de har større søsken. =) men med nr 1 er det enklere å holde igjen noen år!

Gi han slikkepinnen om du mener han skal ha den. det klarer du å følge med selv=)
Mor til 3 <3<3<3

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:01

Vis innleggVenterpåFar skrev 28 april 2012 - 17:36:

Det er vel derfor noen starter tidlig, fordi de har større søsken. =) men med nr 1 er det enklere å holde igjen noen år!

Gi han slikkepinnen om du mener han skal ha den. det klarer du å følge med selv=)

Synes fortsatt det er unødvendig. Barn på litt over ett år har som regel ikke snøring på hva de går glipp av likevel.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 306 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:03

Vis innleggAnonym bruker skrev 28 april 2012 - 17:14:

At ikke du ser poenget vil ikke si at det blir mindre vanlig av den grunn.

"Trodde ikke det var vanlig", skrev jeg. Skjønner du ikke forskjellen på tro og vite?

#15 VenterpåFar

VenterpåFar

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 713 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:06

Nei, men når ungen er 1,5 og ser barnetv med storesøsken på 3 år, så er det vanskelig å ikke gi dem det samme. han vil jo ha likedan, det er jo forståelig. men kanskje det bare er mine unger som er opptatt av å ha det samme da.
Mor til 3 <3<3<3

#16 .....oceana......

.....oceana......

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 170 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 18:49

Jeg hadde ikke gjort det. Dattera mi på 4år får ikke det en gang enda. Grunnen er at vi kjenner en liten gutt som holdt på og bli kvalt da han fikk kjærlighet på pinne. Så her i huset er det helt forbudt.