Trenger å høres andres opplevelser rundt dette, kjempe glad for alle svar
Hvordan hadde dere det etter keisersnitt?
Skrevet 27 april 2012 - 21:18
Trenger å høres andres opplevelser rundt dette, kjempe glad for alle svar
Snarvei til forumene
Skrevet 27 april 2012 - 23:07
Skrevet 27 april 2012 - 23:36
Riktignok hks på meg,men som de sa så er det dette som er grunnen til at de ikke anbefaler ks.
Har fått infeksjon i livmora.
Fikk plutselig et kraftig frostanfall torsdags ettermiddag. Det kom av raskt stigende feber.
Ble målt crp til 258,feber på 39 med stigning,hvite blodlegeme på 17. Og jeg fikk akutt sterke smerter i livmora.
Nå i kveld er crp'en på 300!
Ingen feber,men får konstant febernedsettende og smertestillende.
Klarer ikke å ha jenta mi så mye inne med meg pga dette,og det tærer virkelig på meg. Ikke får jeg reise hjem til barna mine hjemme heller,pga jeg må ha antibiotika intravenøst.
Har fått økende smerter på Høgre side nå,og merker det er pyton!
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha født denne gangen også,men det var dessverre fare for livet hennes,så da gikk det ikke.
Håper dere får en bedre erfaring enn meg,men jeg synes absolutt at en fødsel er bedre.
Skrevet 27 april 2012 - 23:39
Anbefaler absolutt ikke,så lenge man ikke må det
Skrevet 27 april 2012 - 23:48
Skrevet 28 april 2012 - 00:23
Skrevet 28 april 2012 - 07:19
Skrevet 28 april 2012 - 09:34
Skrevet 28 april 2012 - 13:33
Brukte ikke smertestillende etter dag 2 noen av gangene :)Krysser fingre og tær på at jeg er like heldig denne gangen
Skrevet 28 april 2012 - 14:18
Hun fikk full narkose da, siden hun var midt i pressriene.
Hun tålte ikke narkosen stakkar.
Så hun husker ikke noe av de tre første døgnene, såhun så egentlig ikke noe spesielt til den lille gutten i kuvøsen før fjerde døgnet, men da hadde hun så vondt at hun ikke ordket å være der nedeså lenge, selvom hun ble kraftig medisinert og ble trillet i rullestol. Jeg husker så godt hvor vondt hun hadde da jeg trillet henne ned for å se han bittelille for første gang.
HUn fikk itilegg infeksjon i såert som gikk inn til livmoren, såhun var skikkelig dårlig. Infeksjonen hade ikke noe med hks å gjøre, det skjer dessverre av og til, og er en risiko ved slike ekstremt omfattende inngrep.
Det er faktisk et av de mest omfattende inngrepene som er å få utført, men det er det ikke mage som tenker på, for det er jo så vanlig.
Jeg har vært med på en god del ks da jeg jobbet på føden. OG jeg må si det er flott de har den muligheten. Men jeg håper virkelig jeg aldri må ta et selv.
Skrevet 28 april 2012 - 14:44
Dere må jo klare å skille mellom noe som er planlagt og et hasteks!!
Herregud, et hastesnitt er jo noe man gjør for å REDDE barnet eller deg- da kan man egentlig regne med litt komplikasjoner i ettertid, men tenk hva som kunne skjedd hvis ks ikke var en mulighet!!
Skrevet 29 april 2012 - 09:22
SuperMoM <3 skrev 27 april 2012 - 23:36:
Riktignok hks på meg,men som de sa så er det dette som er grunnen til at de ikke anbefaler ks.
Fikk plutselig et kraftig frostanfall torsdags ettermiddag. Det kom av raskt stigende feber.
Ble målt crp til 258,feber på 39 med stigning,hvite blodlegeme på 17. Og jeg fikk akutt sterke smerter i livmora.
Klarer ikke å ha jenta mi så mye inne med meg pga dette,og det tærer virkelig på meg. Ikke får jeg reise hjem til barna mine hjemme heller,pga jeg må ha antibiotika intravenøst.
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha født denne gangen også,men det var dessverre fare for livet hennes,så da gikk det ikke.
Håper dere får en bedre erfaring enn meg,men jeg synes absolutt at en fødsel er bedre.
Stakkars deg, CRP på 300 er virkelig ille! :-( Men du er helt sikkert i gode hender. Jeg visste ikke at du hadde født .-) Gratulerer! Når fødte du? Eller når ble det utført keisersnitt er kanskje en mer riktig formulering...
Skrevet 29 april 2012 - 17:51
Skrevet 29 april 2012 - 20:10
Etter #1, som var et akutt ks: Jeg følte meg helt djevelsk forferdelig ut etterpå, beklager å måtte si det. Første dagen var såret skikkelig vondt, men jeg fikk bra med smertestillende, kom meg på beina, og var positiv. Måtte dog ha hjelp til ALT, og klarte ikke å ta meg av barnet i det hele tatt. Så fikk jeg spinalhodepine, en komplikasjon av bedøvelsen, og det var så grufullt vondt at jeg kan ikke helt beskrive det. Det var så vondt at jeg egentlig bare ville dø. En tortur som varte i nesten en uke. Såret gjorde vondt i kanskje to uker til sammen, men etter 3-4 dager var det mye bedre (men den smerten druknet fullstendig i spinalhodepinen).
Ks #2: Planlagt, og jeg var bedre forberedt. Såret gjorde ca like vondt som sist, men jeg slapp spinalhodepinen, noe som gjorde en veldig, veldig stor forskjell. Jeg fikk mindre smertestillende på barsel denne gangen.
MEN det var en utfordring å ha en toåring hjemme, det må jeg bare innrømme, og jeg måtte bare melde meg ut mtp ham, jeg var ikke ordentlig mamma for ham i starten. Jeg var utslitt, ks er en påkjenning for kroppen, og ammingen gikk ad undas, det tok all energi fra meg.
Det er noen som er superspreke etter et ks, for all del, men jeg tror det er bedre å regne med at ja, det gjør skikkelig vondt i noen dager etterpå, og man vil trenge mye hjelp, men det går fort over. Slik at man slipper å bli skuffet. Det er omtrent som å håpe på å føde uten smerter. Det er jo faktisk noen som mer eller mindre gjør det, men det gjør vondt for de fleste. Kanskje bedre å ha mer realistiske forventninger? For meg er ks en utmerket løsning, siden jeg ikke får dem ut på noe annet vis, men det er ikke akkurat en "drømmefødsel". Og jeg har ofte vært misunnelig på dem som har født vaginalt uten komplikasjoner og som er spreke og tar seg av barnet sitt etterpå... For det klarer IKKE jeg.
Skrevet 30 april 2012 - 09:53
BABY-JENTE skrev 29 april 2012 - 09:22:
Stakkars deg, CRP på 300 er virkelig ille! :-( Men du er helt sikkert i gode hender. Jeg visste ikke at du hadde født .-) Gratulerer! Når fødte du? Eller når ble det utført keisersnitt er kanskje en mer riktig formulering...
De tok keisersnittet tirsdagskveld i forrige uke. Ble skrevet ut nå i dag..
Crp'en var vel på 327 på det høyeste. Nå i dag er den på 127,så er på god vei nedover
Takker
Skrevet 30 april 2012 - 11:30
SuperMoM <3 skrev 30 april 2012 - 09:53:
BABY-JENTE skrev 29 april 2012 - 09:22:
De tok keisersnittet tirsdagskveld i forrige uke. Ble skrevet ut nå i dag..
Crp'en var vel på 327 på det høyeste. Nå i dag er den på 127,så er på god vei nedover
Takker
Godt å høre. Lykke til videre i barsel
Skrevet 30 april 2012 - 14:56
Skrevet 30 april 2012 - 17:28
Skrevet 30 april 2012 - 21:17