Gå til innhold

Fan! Jeg blør. Mye


Gullblomst

Anbefalte innlegg

Overskriften sier alt. Da jeg kom hjem fra jobb idag begynte jeg plutselig å blø, styrtblø, og det har snart holdt på i 3 timer...... :(

 

Jeg hadde litt smerter i bilen på vei hjem før jeg begynte å blø. Nå har jeg menssmerter/murringer og det kan jo bety begge deler. Jeg har hatt disse murringene hele veien etter positiv test, men nå kan de jo likegodt bety at mensen er på vei..... :(

 

Akkurat 6 uker idag.

 

Hva er vanlig å gjøre når en begynner å blø i uke 6? Kontakte lege? Vente å se hva som skjer? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff :( Jeg gjorde det samme for noen år siden, ringte til legevakta men fikk bare beskjed om at jeg skulle ligge i ro og slappe av , vist det va en sa så var det ikke noe å gjøre med, og så fikk jeg komme til legen neste dagen, ble da sendt til sykehuset for innvendig ul for å se om det va sa eller bare en blødning... Var sa hos meg, men dette skjedde med en vennine av meg i høst, da var det en tvilling som var sa og et embryo igjen, og hun fødte en frisk gutt nå i april. sender deg varme tanker iallefall og krysser fingrenne for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningen stoppet like brått som den begynte etter 3 timer. Litt rester kom iløpet av kvelden, men i natt eller idag har jeg ikke blødd og jeg har ingen smerter.

 

Hmm... Hva skjer? Tenkte jeg skulle ringe lege på mandag slik at jeg forhåpentligvis får komme til UL iløpet av uka og får et svar.

 

Noen som har mistet i ca uke 6 og som kan fortelle hvordan det forløp seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel opplevelse for deg!

Jeg mistet i uke seks for noen år siden og det

Forløp som vanlig mens men med mye større smerter.

Ville spurt om ul i din situasjon. I min var det ingen tvil om hva so

hadde skjedd :/ lykke til og håper alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg føler jeg har et lite håp om at dette fortsatt kan gå bra siden jeg ikke har blødd over flere dager, men det som taler mot er jo den (for meg iallefall) enorme mengden blod som kom i løpet av de 3 timene. Da rant det bokstavlig talt i strie strømmer. :(

 

Flere som vil dele sine erfaringer med å miste tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) eg mistet i uke 6 i oktober... er no gravid på nytt og er 17 uker på veg :) men da hadde eg menssmerter heilt fra eg fikk positiv test da eg va ca 4 uker.. begynte og blø i tilleg til kraftige menssmerter.. varte ca 1 uke..kom en del klumper av og til. var på innvendig ul og han såg ingenting der inne :( håper at de går bra me spiren din :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det er så trist! Jeg opplevde SA i oktober,var i uke 6.. Hadde tatt to gravidtester og hatt murringer i magen hele veien.En morgen fikk jeg skikkelige!! menssmerter.Gikk på do og da blødde det kraftig.. det var ganske vondt og blødde mye.Fikk time til gyno på dagen og da fant han ingen foster..blødde i 10 dager før det stoppet.Rart at du blødde så mye og at det stoppet.Tror ikke det stopper hvis det er en SA men vet jo ikke sikkert.Jeg håpet så veldig at jeg hadde vært gravid med tvillinger jeg da og at jeg fortsatt hadde en i magen,men nei;( vet at det skjer med mange.

ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for tilbakemeldinger!

 

Jeg får bare vente å se. Det er ingenting annet å gjøre. Men det er slitsomt å ikke vite og det å være redd for blod hver gang jeg er på toalettet..... :(

 

Ja det er merkelig at det bare stoppet opp like plutselig som det begynte. Jeg har ingen ide om hva annet det kan være enn SA, men håper selsagt at det skyldes noe helt annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt likt ut som meg...har hatt 2 SA på rappen, 1 i uke 5+4, og 1 i uke 5.. Den første hadde jeg kraftige smerter og lite blødning i ca 1 dag, den andre ingen smerter og styrtblødning i 3-4 timer før det stoppet helt, etter dette var det kun litt brunlig utflod i et par dager..,

Så ikke for å gjøre deg trist men det høres veldig ut som en SA...

 

Legen min sa at ved en SA tømmer livmoren seg raskt, i løpet av 6-12 timer hos de fleste, så det blir ikke som en mens hvor man blør i dager...

 

Bedre Lykke neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 6 for 2mnd siden. Blødde som en kraftig mens over flere dager, men ingen smerter. Gikk til privat gyn og fikk tatt UL, alt var borte så slapp utskrapning. Er nå 4 uker på vei igjen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i uke 10. Kraftig blødning 3 dager, så litt mindre blødning, tilsammen 6 dager. Ingen smerter. Negativ graviditetstest kjapt etterpå, så satser på ny spire straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått kommet meg til lege ennå. Legekontoret hadde stengt i går, så jeg skal forøke å ringe igjen i morgen. Jeg er fortsatt veldig kvalm, og har ikke blødd noe mer (ikke spottet heller) så jeg har et lite håp, men tiden vil vise....

 

Det er ut som erfaringene er veldig forskjellige hos dere som har mistet. Noen blør mye og raskt, andre over dager og med smerter, så vi får se hvordan resultatet blir for meg tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde like mye som vanlig mens i ca 7 dager for deretter 3 dager med småblødninger i forrige sv.skap. Begynte i uke 6. Har nå ei frisk og rask datter på 15mnd :) det trenger ikke å bety at du har mistet! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overskriften sier alt. Da jeg kom hjem fra jobb idag begynte jeg plutselig å blø, styrtblø, og det har snart holdt på i 3 timer...... :(

 

Jeg hadde litt smerter i bilen på vei hjem før jeg begynte å blø. Nå har jeg menssmerter/murringer og det kan jo bety begge deler. Jeg har hatt disse murringene hele veien etter positiv test, men nå kan de jo likegodt bety at mensen er på vei..... :(

 

Akkurat 6 uker idag.

 

Hva er vanlig å gjøre når en begynner å blø i uke 6? Kontakte lege? Vente å se hva som skjer? Noen med erfaringer?

 

Jeg mistet i uke 6 før vi fikk det til denne gangen, begynte å blø og blødde i noen dager.

Var hos legen i håp om det var sjans for at jeg ikke hadde mistet men det ble svakere og svakere på de testene de tok =(

håper du kan være heldigere men høres desverre ut som det er en sa, ta kontakt med legen.

 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig vært hos gyn og fått tatt UL og det viser seg at det fortsatt er håp! :)

 

Vi så et bankende hjerte og blod som strømmet mellom knøttet og morkaken. *Lykke*

 

Men i følge beregningene er den lille litt mindre i størrelse enn det ukene skulle tilsi, og legen antydet at blodgjennomstrømmningen muligens gikk litt sakte, så vi er litt avventende ennå.

 

Legen ga oss 70 % sjanse for at dette går bra, og vil ha meg tilbake om to uker for å se hvordan det går. God oppfølging får jeg ialle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sÅ utrolig deilig for deg da!!! Nydelig Å høre litt sÅnne historier og,for det betyr jo at selv om man brÅtt kan starte Å blø betyr det ikke nødvendigvia at alt hÅp er ute...!

 

Lykke til hÅper h*n klarer seg, og at dere fÅr friskt barn :0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. De neste ukene blir spennende. Gleder meg masse til UL igjen om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at det gikk bra med spiren din selv om du blødde! Jeg har også hatt blødning i dag, en del friskt blod, men kun ved ett dobesøk, så har det kun kommet litt brunlig blødning etterpå. Din historie gir meg håp. Lykke til videre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at det gikk bra med spiren din selv om du blødde! Jeg har også hatt blødning i dag, en del friskt blod, men kun ved ett dobesøk, så har det kun kommet litt brunlig blødning etterpå. Din historie gir meg håp. Lykke til videre for deg :)

 

Takk! Lykke til til deg også. Som du ser behøver ikke (selv relativt mye) blod over kort tid å bety slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle min historie. Hadde en SA i uke 7 første gangen jeg var gravid. Masse blod og smerter, tok ca 10 dager før jeg sluttet å blø. Ble gravid igjen etter en måned, og fikk styrtblødning i uke 7. Blodet fosset ut, men sluttet like raskt som det startet. Ingen smerter. Trodde alt håp var ute, og bestilte UL for å se at alt var ute. UL viste et lite embryo med bankende hjerte, og resultatet er en nydelig 5 mnd gammel jente som ligger og sover søtt i sengen sin i dette øyeblikk :) Jeg spottet riktignok brunt i ca 2 uker etter styrtblødningen.

 

Så jeg har både god og dårlig erfaring med blod. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre at det gikk bra med spiren din selv om du blødde! Jeg har også hatt blødning i dag, en del friskt blod, men kun ved ett dobesøk, så har det kun kommet litt brunlig blødning etterpå. Din historie gir meg håp. Lykke til videre for deg :)

 

Takk! Lykke til til deg også. Som du ser behøver ikke (selv relativt mye) blod over kort tid å bety slutten :)

 

Takk, Gullblomst :)

Etter den lille styrtblødningen jeg hadde på onsdag så har jeg fortsatt å blø litt innimellom. Ingen smerter. I dag tok jeg blodprøve for å sjekke HCG og fikk positivt resultat. HCG kunne kanskje vært høyere sa de, så jeg skal ta ny blodprøve på onsdag for å se om HCG synker eller stiger. Må bare fortsette å leve i spenning. Det er ihvertfall godt å lese historier med blødning og happy ending ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg vært på ul i dag 9+6 dager og det gikk ikke bra :(

 

Det var ingen aktivitet/hjerteslag/blodgjennomstrømning. Den lille har ikke klart seg. Jeg mistet plutselig alle graviditetssymtomer for 2 dager siden, og det var nok da det skjedde, størrelsen tatt i betraktning :(

 

Jeg har fortsatt ikke blødd, og har ny legetime neste torsdag. Først ville legen se om kroppen ordner opp på egenhånd.

 

Så slik endte denne historien. Det har vært mye opp og nedturer og jeg unner ingen å gå igjennom noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var veldig trist ;'( føler virkelig med deg.. håper det går bra med deg. ikke gi opp håpet. går bedre neste gang skal du se :) trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...