Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Fan! Jeg blør. Mye

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 Gullblomst

Gullblomst

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 228 posts
  • StedNord Norge

Posted 10 May 2012 - 18:29

View Postmin.lille, on 09 May 2012 - 19:52, said:

Det var godt å høre at det gikk bra med spiren din selv om du blødde! Jeg har også hatt blødning i dag, en del friskt blod, men kun ved ett dobesøk, så har det kun kommet litt brunlig blødning etterpå. Din historie gir meg håp. Lykke til videre for deg :)

Takk! Lykke til til deg også. Som du ser behøver ikke (selv relativt mye) blod over kort tid å bety slutten :)
Stolt mamma til to flotte gutter på litt over 2 og 4 år. Ønsker tre tette. Gravid med termin midt i juli 2013 :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 FirstAidKit

FirstAidKit

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 191 posts

Posted 10 May 2012 - 20:15

Kan fortelle min historie. Hadde en SA i uke 7 første gangen jeg var gravid. Masse blod og smerter, tok ca 10 dager før jeg sluttet å blø. Ble gravid igjen etter en måned, og fikk styrtblødning i uke 7. Blodet fosset ut, men sluttet like raskt som det startet. Ingen smerter. Trodde alt håp var ute, og bestilte UL for å se at alt var ute. UL viste et lite embryo med bankende hjerte, og resultatet er en nydelig 5 mnd gammel jente som ligger og sover søtt i sengen sin i dette øyeblikk :) Jeg spottet riktignok brunt i ca 2 uker etter styrtblødningen.

Så jeg har både god og dårlig erfaring med blod. Lykke til!

#23 min.lille

min.lille

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 121 posts
  • StedNord-Norge

Posted 11 May 2012 - 16:21

View PostGullblomst, on 10 May 2012 - 18:29, said:

View Postmin.lille, on 09 May 2012 - 19:52, said:

Det var godt å høre at det gikk bra med spiren din selv om du blødde! Jeg har også hatt blødning i dag, en del friskt blod, men kun ved ett dobesøk, så har det kun kommet litt brunlig blødning etterpå. Din historie gir meg håp. Lykke til videre for deg :)

Takk! Lykke til til deg også. Som du ser behøver ikke (selv relativt mye) blod over kort tid å bety slutten :)

Takk, Gullblomst :)
Etter den lille styrtblødningen jeg hadde på onsdag så har jeg fortsatt å blø litt innimellom. Ingen smerter. I dag tok jeg blodprøve for å sjekke HCG og fikk positivt resultat. HCG kunne kanskje vært høyere sa de, så jeg skal ta ny blodprøve på onsdag for å se om HCG synker eller stiger. Må bare fortsette å leve i spenning. Det er ihvertfall godt å lese historier med blødning og happy ending ;)

#24 Gullblomst

Gullblomst

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 228 posts
  • StedNord Norge

Posted 24 May 2012 - 18:49

Da har jeg vært på ul  i dag 9+6 dager og det gikk ikke bra :(

Det var ingen aktivitet/hjerteslag/blodgjennomstrømning. Den lille har ikke klart seg.  Jeg mistet plutselig alle graviditetssymtomer for 2 dager siden, og det var nok da det skjedde, størrelsen tatt i betraktning :(

Jeg har fortsatt ikke blødd, og har ny legetime neste torsdag. Først ville legen se om kroppen ordner opp på egenhånd.

Så slik endte denne historien. Det har vært mye opp og nedturer og jeg unner ingen å gå igjennom noe sånt.
Stolt mamma til to flotte gutter på litt over 2 og 4 år. Ønsker tre tette. Gravid med termin midt i juli 2013 :)

#25 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 posts
  • StedHitra

Posted 24 May 2012 - 19:42

Huff, det var veldig trist ;'(    føler virkelig med deg..   håper det går bra med deg. ikke gi opp håpet. går bedre neste gang skal du se :)    trøsteklem

#26 Minimikro

Minimikro

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 268 posts

Posted 24 May 2012 - 20:53

Uff, det var trist å høre.. Lykke til videre! Håper neste spire klorer seg godt fast... Kanskje hjelper det å tenke at fosteret ikke ville vært levedyktig uansett? :) En ussel trøst kanskje.

#27 1h11h1

1h11h1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 289 posts

Posted 24 May 2012 - 21:18

Åå nei gullblomst!!! :((( føler så med deg, vet akkurat hvor vondt du har det nå! Trøsteklem

#28 hormonia&alienimagen3

hormonia&alienimagen3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 162 posts
  • StedSarpsborg

Posted 25 May 2012 - 18:25

Huff da,ja da ble det tilbake til prøver på oss begge to .Får håpe det går bedre for oss begge neste gang....

Lykke til gullblomst!

#29 Gullblomst

Gullblomst

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 228 posts
  • StedNord Norge

Posted 25 May 2012 - 20:36

Takk for gode ord. Nå er det bare å nullstille seg og komme seg igjennom det som skal skje. Håper kroppen setter igang selv slik at jeg slipper tabletter, og jeg håper det skjer snart.

Jeg kommer meg ikke videre før prosessen er ferdig...

Blir nok en pause for oss nå til over sommeren.

#30 gravid me nr 8 :-)

gravid me nr 8 :-)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 308 posts

Posted 26 May 2012 - 09:03

fikk du ikke tab når du var inne på ul nå sist for å få hjelp til å få dette ut av kroppen din? D burde di gitt deg så du fikk kommet deg fort videre,jeg fikk di tab å er sjeleglad for d for å gå med noe som var dødt i magen var ikke noe for meg..krysser fingre for deg å for at du blir gravid fort igjen gullblomst :) klemmer på

#31 Gullblomst

Gullblomst

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 228 posts
  • StedNord Norge

Posted 26 May 2012 - 20:27

Nei jeg fikk ikke tabletter nå. Legen ville vente å se om kroppen setter igang selv. Først foreslo han å gi meg ny time om 3 uker dersom ingenting skjedde, men det syntes jeg var for drøyt og vi ble enige om en uke.

Likevel tror jeg at det ikke er sikker at noe skjer da heller. Han snakket noe om ventettid på sykehuset og han søker ikke før neste torsdag...

Forstod ikke helt det der, men jeg får se hav som skjer.

#32 min.lille

min.lille

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 121 posts
  • StedNord-Norge

Posted 27 May 2012 - 21:38

Jeg tenker på deg, Gullblomst. Det var veldig trist å lese at det ikkje gikk bra denne gangen. Håper at kroppen din ordner opp selv, og at den gjør det rimelig raskt. Og lykke til neste gang!