Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Vannet mitt gikk inatt, noen som har erfaring med hvor lang tid det tar til fødsel?

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Jente02gutt04jente12

Jente02gutt04jente12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 67 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 27 april 2012 - 16:51

Vannet gikk inatt, vi dro inn til føden for en sjekk. Jeg var på føden hele natta, men det som kunne blitt til riet stoppet opp. Så da dro vi hjem i formiddag, med bleie på og stort bind for å ta imot vannet som renner litt hele tiden. Nå er det snart 18 timer siden vannet gikk og jeg har ikke fått noen rier som er av betydning. Sitter/ ligger i godstolen og slapper av, og samler krefter for det som skal komme. Jeg blir igangsatt imorgen tidlig som er termin dagen hvis det ikke skjer noe mer før den tid. Jeg har trudd at når vannet gikk så ville riene komme like etterpå men ikke hos meg.. Så selv om jeg er tredjegangsfødende så har jeg en veeeeldig lang latent fase. Det hadde jeg også med mine to første fødsler, sånn er vel kroppen min laget.  Men jeg føder trolig på termin dagen, kanskje..
Trønderveitj

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 560 102 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 16:59

Fra vannet gikk til gutten var ute tok det 40 t... fikk aldri mer enn 6 cm så endte i KS. Vannet gikk kl 20 på kvelden og riene økte gradvis utover natten.ønsker deg masse lykke til! ;)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 560 102 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 17:50

Hos meg gikk vannet 8.30 mandag morgen. Lillemor kom 00.04 onsdag, med keisersnitt. Hadde full åpning, men hun satt så langt opp pluss at jeg fikk en infeksjon og ble dårlig, så det beste var bare å få henne ut.

#4 Tutla

Tutla

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 406 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 18:10

Vannet mitt gikk 06.00 mandags morgen.  Ingen rier, og ble satt igang tirsdag kl 08.30 med tabletter (fikk igjen kl 12.00 og 16.00 før det skjedde noe).  Fikk maserier kl 17.00, fikk drypp 19.00 og jenta er født 02.45 natt til onsdag, 44 timer etter at vannet gikk.  Dette var min føste fødsel.  Så det kan gå lang tid.......
Lykkelig 3 barnsmor.  2 eskimoer fra St.Olavs født des -07 og mai -10, og en fersking fra Hausken født okt -12 :-)

#5 Lillchris

Lillchris

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 141 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 18:15

Vannet mitt gikk kl 02 om natten og 32 timer etter fødte jeg min datter :) Lykke til!

#6 naomi850

naomi850

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 18:37

Vannet mitt gikk kl 5 på natta...dagen etter eller rett etter midnatt så var snuppa født! ganske sikker på at det er fødsel rundt hjørnet :) lykke til å prøv å samle inn krefter!! spennende!!

#7 Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 190 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 18:48

Vannet mitt gikk kl 20 uten forvarsel og kl 22.14 var gutten ute! Det var min nr. 2.
Med førstemann gikk ikke vannet...

Uansett har du babyen din snart da :-)

#8 Jente02gutt04jente12

Jente02gutt04jente12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 67 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 27 april 2012 - 19:29

Har vel skjønt at det kan ta tid. Ved mine to første fødsler brukte jeg noen dager på å få dem ut, og da gikk ikke vannet før under fødselen. Egentlig vil jeg være hjemme til imorgen tidlig slik at jeg får spist frokost sammens med barna mine. Ei ska på håndball cup med overnatting og en blir hjemme med besteforeldre. Få sendt dem avgårde og ha den tryggheten på at de har med seg alt. Jeg er litt hønemor til dem..
Når jeg kjenner litt rier som kommer nå men med langt mellomrom, så vil jeg ikke dette likevel, jeg er redd og har litt angst. Husker veldig godt de andre fødselene, har ikke glemt. Huff å grue mæ!
Trønderveitj

#9 baby09 + junispire <3

baby09 + junispire <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 19:41

Med meg gikk vannet kl. 04.15 uten forvarsel, riene startet ganske raskt og 08.57 var gutten ute :)

Min første fødsel :) TVI TVI :)

#10 2gullgutter+en spire <3

2gullgutter+en spire <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 19:44

Med første mann gikk vannet mitt fredag kveld. Ingen tegn til rier før jeg begynte å få svake rier i 20-tiden på lørdagen. Om natten var fødselen igang for fullt.

Håper du får en rask og fin fødsel når den først setter skikkelig igang, lykke til :)

#11 Linerlen og pipipen

Linerlen og pipipen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 481 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 19:49

To døgn etter at vannet gikk fikk jeg intravenøs riefremkaller. Da ble fart på sakene og det tok ca 1,5 time før han var ute.(hadde bare kynnere og svake rier før dette).
Hos svigerinna mi gikk vannet med et plask i 1 tida om natta, og nevøen min er født rundt 8 om morran.
Lykke til, og tenk, snart får du møte det lille mirakelet du har ventet så lenge på! :D

#12 ticalinda

ticalinda

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 144 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 22:25

Jeg vil anbefale deg å gå en tur i en 30-40 min. Ikke slit deg ut på turen, men du skal kjenne den. Kan være det får riene igang.

#13 naomi850

naomi850

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 22:46

Kanskje ting skjer hos deg i natt?  er ikke det sånn typisk siden du har lyst til å spise frokost med barna !! men uansett hvis ting skjer nå så er det alltid greit å få ting unnagjort...så koselig at du har et lite nurk i hendene...masse lykke til,dette går så bra!