Gå til innhold

Par som vil begynne å prøve innen sommer-høst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er et par i tjueårene som vil begynne å prøve om et par mnd.

Dette er noe jeg ser veldig frem til og tenkt på lenge:)

 

Jeg lurer på dere som planlegger og prøve, tar dere folat , tar mannen sink? Dette er jo ting som skal være bra, folat vil jeg iallefall ta med tanke på brok...

 

Hva gjorde dere for å forberede dere?

Trente mer?

Spiste mer sunt?

 

Vil at ventetiden skal gå fort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok folat. Kjekt å få det litt inn i kroppen før man begynner, skal jo uansett ta det i 1.tri, så like greit å bli vant til å ta den pillen, tenkte jeg. Jeg trente en del, men da jeg ble gravid orker jeg ingenting. Så denne gangen har jeg ikke begynt med trening, nå er jeg bare lat. Burde spist sunnere, gjorde det først da jeg fant ut at jeg var gravid. Tilbake på sukkervonga nå, men satser på samme effekt når en test viser positiv.

 

Drakk mindre koffein og alkohol med en gang prøvingen var i gang. Har holdt kaffeinntaket på lavmål siden det gikk galt siden vi skulle prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokre tek Bidronning-gele frå dag 1 i syklusen fram til EL, ein kan også ta Dong quai og Damiana frå dag 1 til EL. Dette skal vist vere gunstig for å gjere klar egg til eggløsning. Så tar enn Wild Yam etter EL for å hjelpe egget til å feste seg.

 

Dette er berre noko eg har plukka opp ved å lese på ulike forum på nettet. Ingen vitenskap bak dette, men nokre meinar det fungerar. Har sjølv tenkt å prøve dette neste syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne prøvinga i august, så da er vi i samme båt :) Jeg begynte å slanke meg for åtte uker siden, da jeg er svært overvektig.. Rekker ikke å bli normalvektig innen prøvinga starter, men tenker at hver kilo jeg blir kvitt er en liten seier. Ellers har jeg såvidt begynt å ta folat selv om det er over tre måneder igjen, mest i tilfelle samboeren lar seg rive med tidligere enn planlagt ;) Som en del av slankinga har jeg også så smått begynt å trene. Ikke mye, men litt hver dag, og planlegger å trappe opp mengden litt hver uke fremover.

 

Når det gjelder å korte ventetida har jeg få ideer annet enn å henge rundt på slike sider som dette og ta del i andres spenning, gleder, bekymringer og sorger. Og kanskje lage et slags budsjett? Jeg tror vi kommer til å sette av 1000 kr hver i måneden fra vi begynner å prøve, så har vi til utstyr og sånt når den tid kommer. Og tar prøvinga lang tid sånn at det hoper seg opp penger, kan vi kanskje bruke noe av det til en "trøstepremie" underveis? Hehe.. Håper jo det går fort, men prøver å være forberedt på at det ikke alltid er enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så gøy da :) Vi skal ta folat og sink, men ikke spare penger, det tar vi nok som det kommer, har maange Å arve av , men selvfølgelig er det jo mye man mÅ kjøpe selv og, men har jo ni mnd. pÅ seg, men smart var det jo da og spare:) Tenkte og begynne å trene litt ja, spesielt ryggen da min ikke er særlig god, satser på det går bra, skal til kiropraktor idag forressten..

Endret av 89modell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry:p var noe av innlegget som ble borte..

Jeg har drukket grapefeukt juice også fikk jeg babyklister av ei venninne ;)

Begynte å drikke juicen noen dager før eggløsning, babyklisteret fikk jeg ikke før egløsningen var igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...