Gutten min på tre takler feber ekstremt bra. Han løper rundt og er blid og grei selv om han har 40 i feber. Han blir imidlertid litt småspist. Den eneste gangen jeg har opplevd han tufs som i sitte på fanget og smågråte osv var da han hadde omgangssyke. Jeg tror han ble litt redd av å kaste opp, og det er jo så fælt å være kvalm.. Han hadde også høy feber.. Ellers er det nesten umulig å merke på han at han er syk... men jeg ser det jo...
Deres barn da? Blir de lett tufse og får redusert almenntilstand?
Hvordan takler deres små barn sykdom?
Opprettet av
Anonym bruker
, april 26 2012 22:34
4 svar til dette emnet
Skrevet 26 april 2012 - 22:34
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 26 april 2012 - 22:52
Datteren vår er helt lik. Hun kan ha 40 i feber uten at man merker det på annet enn matlysten. Nesten litt slitsomt å være hjemme med sykt barn når hun er i så god form og vi ikke kan være ute 
Hun har kun vært skikkelig dårlig en gang, men da målte vi 41,2 i feber og ble sendt rett på sykehuset.
Hun har kun vært skikkelig dårlig en gang, men da målte vi 41,2 i feber og ble sendt rett på sykehuset.
Skrevet 27 april 2012 - 07:03
Lillebror har veldig sjelden feber, men han blir veldig slakk. Tror også han hadde vært vanskelig å få kontakt med om han hadde hatt bortimot 40 i feber. For han er feber alt som bikker 38 grader. Han ligger på max 36,5 til vanlig.
Han har vært veldig masse syk oppover (er 4 1/2 år) og blir slakk, men samler på en måte opp energien og tar alt ut samtidig.
Storesøster merker vi ikke noe særlig på før feberen passerer 39. Er hun slakk ligger hun på sofaen. Hun har ikke vært masse syk, antageligvis det som er normalt for ei på snart 7 år.
Han har vært veldig masse syk oppover (er 4 1/2 år) og blir slakk, men samler på en måte opp energien og tar alt ut samtidig.
Storesøster merker vi ikke noe særlig på før feberen passerer 39. Er hun slakk ligger hun på sofaen. Hun har ikke vært masse syk, antageligvis det som er normalt for ei på snart 7 år.
Skrevet 27 april 2012 - 07:29
Mine to barn blir veldig reduserte når de er syke, men ligge stille gjør de ikke. Rusler rundt og finner på ting, leker litt for så å slappe av litt på sofaen til energien er litt tilbake. Slik holder de på. Lite syting og klaging.
Mine to stebarn ligger i senga, uffer og ojer seg når de er syke. De orker såvidt å gå på do om de må det.
Merker veldig stor forskjell på ungene hvordan de er når de er syke.
Mine to stebarn ligger i senga, uffer og ojer seg når de er syke. De orker såvidt å gå på do om de må det.
Merker veldig stor forskjell på ungene hvordan de er når de er syke.
Skrevet 27 april 2012 - 07:39
Det er både og jeg har opplevd begge deler.