Tok litt vel av i sportsbutikken
Når begynte barna deres å sykle på sykkel med støttehjul? Tror vi har vært litt vel entusiastiske her...
Opprettet av
Anonym bruker
, april 26 2012 19:30
12 svar til dette emnet
Skrevet 26 april 2012 - 19:30
Kjøpte tidenes søteste sykkel til jenta vår på to år. En vanlig sykkel med støttehjul. Lurer på hvor lenge det er til hun skjønner noe av det 
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 26 april 2012 - 19:36
Hehe, ja det var kanskje litt tidlig
Jenta mi fikk 3-hjuls til 2årsdagen sin
Sykla med støttehjul når hun ble 3 år, og uten når hun var 4...
Sønnen min er snart 5, og sykler fortsatt med støttehjul
Begynte med 3hjuls når han var 3 år. Litt treg, ja
Sønnen min er snart 5, og sykler fortsatt med støttehjul
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.
Skrevet 26 april 2012 - 19:38
2 år, gikk supert:)
Skrevet 26 april 2012 - 19:39
2 år, gikk supert:)
Skrevet 26 april 2012 - 19:44
2år her og. Hun har aldri hatt 3-hjulssykkel.
Skrevet 26 april 2012 - 19:48
Barnet mitt prøvde i vinter (inne) og nå er det bare 2hjulmedstøttehjul som gjelder - hun er 2,5 år. Mor får trent og, for det skal sykles fort, så jeg får litt løpetrening kan du si;) Kjempeartig!
Skrevet 26 april 2012 - 19:53
Kanskje det ikke blir så gæli allikevel her. Hun er veldig glad i å bli kjørt fram og tilbake på den, og prøver å trå litt. Men er fremdeles litt skeptisk og syns hjelmen og sløyfene på sykkelen er morsomst
Også er hun veldig stolt da 
http://guysbicycles....-12-59852-1.htm
http://guysbicycles....-12-59852-1.htm
Skrevet 26 april 2012 - 19:56
Barn blir bare yngre og yngre skjønner jeg. Da jeg vokste opp på 70 og 80 tallet var unger nærmere 1. klasse (altså 7 år) da de begynte å sykle på 2. hjul. Før da var det trehjulsykkel som gjaldt.
Når det er sagt, min 4,5 åring sykler med støttehjul og det skal han få lov til å gjøre til han selv er moden til å ta de av....
Har en nabo som bare fjernet disse da gutten var 3 år. Gutten gråt og gråt i mange uker....hva er liksom vitsen?
Når det er sagt, min 4,5 åring sykler med støttehjul og det skal han få lov til å gjøre til han selv er moden til å ta de av....
Har en nabo som bare fjernet disse da gutten var 3 år. Gutten gråt og gråt i mange uker....hva er liksom vitsen?
Skrevet 26 april 2012 - 19:58
Nei, hun skal ikke sykle uten støttehjul. Men med en sykkel MED støttehjul. At vi hoppet over trehjulsykkelen og gikk rett på sykkel med støttehjul.
Skrevet 26 april 2012 - 20:09
Mine brukte trehjulsykkel til de var 5 og gikk da direkte til vanlig sykkel uten støttehjul.
Skrevet 26 april 2012 - 20:11
Gutten min hadde trehjulssykkel i fjor sommer, og gikk over til tohjuls med støttehjul i år. Han er snart 3,5. Han skjønte greia med en gang, men han har jo hatt en sesong med trehjuling først.
Skrevet 26 april 2012 - 20:11
Søt sykkel da :-)
Hun fikser det sikkert snart tenker jeg. Men "ekspretene" fraråder egentlig tohulsykkel til så små barn, fordi de får mye større fart på en slik sykkel enn en trehjulsykkel. Det er også lettere å velte, da tyngdepunktet er høyere og det er litt "rart" å svinge med støttehjul.
Det er blitt helt vanlig å kjøpe sånn sykkel til de minste, men vi valgte å ha trehjulsykkel til våre, og så en balansesykkel/løpehjul i tillegg. Den er en sykkel uten pedaler, og de lærer balanse og tyngdepunkt riktig i forhold til hvordan det er å sykle vanlig.
Hun fikser det sikkert snart tenker jeg. Men "ekspretene" fraråder egentlig tohulsykkel til så små barn, fordi de får mye større fart på en slik sykkel enn en trehjulsykkel. Det er også lettere å velte, da tyngdepunktet er høyere og det er litt "rart" å svinge med støttehjul.
Det er blitt helt vanlig å kjøpe sånn sykkel til de minste, men vi valgte å ha trehjulsykkel til våre, og så en balansesykkel/løpehjul i tillegg. Den er en sykkel uten pedaler, og de lærer balanse og tyngdepunkt riktig i forhold til hvordan det er å sykle vanlig.
Skrevet 26 april 2012 - 20:15
Hun har en trehjulsykkel også. Bare en slik i plast, men den fungerer veldig bra. Den er hun ikke interessert i i det hele tatt. Hun har allerede begynt å prøve seg inne med den store. Men ser for meg at jeg kommer til å være skikkelig hønemor å gå ved siden av fra hun kommer til å klare å bruke den. Hvis ikke det går enda så blir den jo ikke borte og vi kan sette den bort til det er på tide å begynne å prøve igjen