Gå til innhold

UL ble ikke helt som forventet!


januar-jenta

Anbefalte innlegg

Da var det ENDELIG vår tur å dra på ordinær UL, og vi var superspente. Jeg sov nesten ingenting i natt, bare lå og gledet meg...

Vi kom inn 15 min forsinket, og den første babyen som hun tittet på sto alt bra til og det var ei lita jente<3

 

Den andre babyen brukte hun laaaaang tid på hjertet(og hun sa ingenting)...gikk så over til alt det andre som så fint ut, og det var en liten gutt<3 Hun gikk tilbake til hjertet og undersøkte nøye, mens hun sa at hun trodde alt så fint ut - men hun ville at en barnelege skulle se på det...

 

Så vi ble sendt videre og fikk komme rett inn til en lege som hadde bedre UL-apparat og tittet leeeenge uten å si noe. Etterhvert sa hun at hun ville titte seg ferdig før vi tok en prat. Det var på dette tidspunktet at jeg skjønnte at ikke alt var som det skulle. Etter å ha undersøkt nøye og lenge ba hun oss sette oss også gikk hun for å prate med en barne/ og hjertespesialist. Hun ville at de skulle se på det sammen - han hadde tid imorgen - så vi skal tilbake imorgen kl 11.

 

Når hun kom tilbake forklarte hun, mens tårene mine trillet. Gutten har en hjertefeil. Alt hun forklarte var utifra hennes vurdering, og vi ville få mer info imorgen med spesialisten på plass. Hun forklarte hva som var feil osv med hjertet, det heter "Truncus communis type 1". En feil som mest sannsynligvis går an å operere. Det var det som kom etterpå som fikk tårene mine til å flomme over. Denne type hjertefeil er ofte forbundet med Di George Syndrom! også forklarte hun masse rundt dette syndromet.

Hun fortalte om muligheten for å ta fostervannsprøve(for å finne ut om gutten har dette syndromet eller ikke). og hvis han har det - muligheten for å ta "abort" på gutten. Men dette risikerer jo jenta sitt liv også. Så vi får mye mer info imorgen ifht statistikk, prosenter, syndromet, hjertefeilen osv.

 

Det som er mitt STORE håp akkurat nå er at ikke ALLE med den hjertefeilen har det syndromet, mange som ikke har det også.

Nå er jeg helt tom kjenner jeg, mange mange tanker som kverner rundt i hodet - dette ble ikke den gledens dagen som vi hadde håpt og ønsket.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Huff... trist å lese:( Vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg håper det går bra for dere og lille gutten og selvfølgelig at han er frisk eller:):) krysser fingrene for dere:) og håper det beste:)

Lenke til kommentar

Håper dette går fint og at det viser seg at det 'bare' er en hjertefeil som lar seg operere :) i verste fall....det høres skummelt ut med genetiske syndromer, men mennesker med di George kan leve helt vanlige liv! Søk på frambu kompetansesenter og det viser seg å være sånn. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ikke lett å få en slik beskjed, og i dag er vi heldige som har så flinke leger, så du er nok i gode hender. Prøv å ikke tenk det værste, prøv å få sove i natt, også tar du stilling til det legen sier i morgen.

 

Lykke til. Håper det er noen som kan ta vare på dere nå;) godt å bli litt dullet med i tunge situasjoner.

Lenke til kommentar

hei januar-jenta! Det gjør vondt å lese det dere nå opplever.. som du sier så er ikke den hjertefeilen ensforent med di george syndrom, så tenk positivt, selv om jeg vet at det er lett å tenke det verste. Jeg har fått et barn selv, som hadde en fysisk feil(delt spiserør). Det fant de ut på UL. Denne typen feil forbindes også med andre feil, feks syndromer. Det ble tatt fostervannsprøve, og den viste at det var et kromosomfriskt barn. Jeg husker godt den dagen de ringte fra rikshospitalet å fortalte at det var en kromosomfrisk jente, selveste lille juleaften. Selve spiserøret ble operert første levedøgn;-).

KRYSSER alt for at dere også vil oppleve at gutten deres er helt frisk når bare hjertefeilen blir korrigert! Lykke Lykke til! Sender en klem

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff, dette var triste nyheter. Vet veldig godt hvordan det er å få beskjed om at alt ikke er som det skal :( Hvordan går det, har dere fått vite mer? Hva innebærer det syndromet? Selv om gutten min døde, har alt gått veldig bra med jenta. Men blir nok litt tungt ved fødselen som ikke er så langt unna. Håper det ikke er så ille med gutten din som de skisserer. Stor klem til deg.

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...