Gå til innhold

Takkekort etter dåp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sender alle ut takkekort etter dåpen? De dåpene jeg har vært i, har jeg ikke fått takkekort etterpå. Det er jo bare et par mnd siden at jeg sendte ut kort med bilde av snuppa og takket for gaven hun fikk da hun ble født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I har aldri pleid det i vår familie, men da vi fikk vår første "insisterte" svigermor på at det måtte vi sende ut... Så da gjorde vi det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om du har fått en gave til, så er det vel høflig å takke for den også? Om du ikke sender kort, bør du iallfall ringe og takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte takkekort. Vi fikk også dåpsgave av mamma og pappa sine venner, og av noen av våre venners foreldre. Så her ble det naturlig å sende ut takkekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanlig høflighet å sende takkekort. I tillegg så forventer jo den eldre generasjonen takkekort. Og det er faktisk hyggelig å få det. :)

 

Jeg sendte ut takkekort, var ikke i mine tanker at jeg ikke skulle gjøre det.

 

 

Sendte aldri takkekort etter barselgaver, for det forsvant i ammetåken, og jeg angrer fortsatt. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender alltid ut takkekort, både for gaver ved fødsel og dåp. Skulle bare mangle, mener jeg - synes det er så hyggelig å få selv også... Vi har familie i et annet land også og da er det ekstra stas å kunne sende bilde av tuppa til de som er så søte å sende gave selv om de ikke kan være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbroken

Vi får kun gaver fra nærmeste familie til dåpen, og side de blir personlig takket på stedet har vi aldri sendt takkekort. Har aldri fått det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for vi takket jo alle sammen i selve selskapet etter dåpen. En muntlig takk er vel greit? jeg vet at ingen i min familie kommer til å reagere på at de ikke får takkekort. Men svigerfamilien er litt mer "fine" på det. Takkekort koster vel en del penger også..... HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort etter fødsel sender jeg ikke ut, fordi gaver da bare er fra nærmeste familie, og heller ikke så veldig kostbare ting. I en dåp inviterer man gjerne litt flere, faddere fra vennekretsen blant annet, og kanskje besteforeldre hvis de er live. Gavene er også gjerne litt mer kostbare og gjennomtenkte. Jeg synes det er naturlig å sende takkekort når man får flotte gaver. Det tar ikke mye tid å lage heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...