Hei!
Jeg er 31 uker på vei, og har i det siste hatt endel svie el.l oppe i bekkenet/skrittet og fremover i bekkenet (i musa, for og var litt detaljert;-)
Mangen ganger veldig ømt når jeg går, vagger da sakte, mer eller mindre. (ser sikkert smart ut ;-) Svir og river oppi der. Hva kan dette være signaler på? Har kontorjobb, så sitter det mesta av dagen, og føler ikke det gjør saken bedre, akkorat....
"Svie" i bekkenet
Opprettet av
Endelig nr. 3 i magen :-)
, april 26 2012 11:18
1 svar til dette emnet
Skrevet 26 april 2012 - 11:18
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 27 april 2012 - 18:42
Hei, på deg!
Svie i underlivet kan skyldes infeksjon.
Svie og ømhet kan også skyldes bekkenløsning, hvilket jeg sånn umiddelbart har mer tro på at dette skyldes.
På grunn av hormonelle endringer vil ligamenter bli mykere og føre til at bekkenbena gnisser mot hverandre. Dette kan gi hevelse og ømhet som arter seg på forskjellige måter. Gravide kan få smerter og ubehag fra korsryggen, halebenet, skambenet og innvendig slik du beskriver.
Det er veldig individuelt hvor mye plaget man er, men for de fleste er det nå uansett en forbigående tilstand som går over etter fødselen.
Dersom plagene dine skyldes bekkneløsning kan henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor være et godt tiltak.
God bedring:)
Svie i underlivet kan skyldes infeksjon.
Svie og ømhet kan også skyldes bekkenløsning, hvilket jeg sånn umiddelbart har mer tro på at dette skyldes.
På grunn av hormonelle endringer vil ligamenter bli mykere og føre til at bekkenbena gnisser mot hverandre. Dette kan gi hevelse og ømhet som arter seg på forskjellige måter. Gravide kan få smerter og ubehag fra korsryggen, halebenet, skambenet og innvendig slik du beskriver.
Det er veldig individuelt hvor mye plaget man er, men for de fleste er det nå uansett en forbigående tilstand som går over etter fødselen.
Dersom plagene dine skyldes bekkneløsning kan henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor være et godt tiltak.
God bedring:)