Gå til innhold

Bakterie angst på 10 åring.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 10 er livredd for bakterier.mer redd noen har drikker av glasset sitt selv om det står rett foran henne ved matbordet. Vasker seg unormalt mye på hendene og blir hysterisk om lillesøster rører noe som har med henne å gjøre. Klær, sengetøy, fat, glass You name it! Noen som har opplevd lignende eller kjenner noen som kjenner noen? Jeg er så rådvill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt henne med en tur til fastlegen, for dette kan høres ut som en begynnende form for tvangstanker/handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er urovekkende. Ser skremmende utvikling på henne bare den siste uken så en tur til fastlegen blir det første vi gjør. Hu har i tillegg utviklet masse eksem på hendene noe jeg i dag fikk for meg kunne være en forbindelse med mye vasking av hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror var innom det der, men han var litt eldre da, ungdomsskolealder. Han vasket istykker hendene sine. Han byttet klær da han kom hjem fra skolen, var veldig nøye på hvor han satt i bussen (kunne ikke sitte der det var flekker i setet feks) og han dusjet vel et par ganger til dagen. Hos han gikk det over av seg selv. Men har en bekjent, en jente, hun var ekstrem i 10-årsalderen. Hun endte opp på BUP til slutt pga problemene sine. Hun dusjet da hun kom hjem fra skolen, kunne ikke tørke seg med håndkle for det var skittent mente hun (selv om det var nyvasket), men kunne stå på håndkle og drypptørke. Hun nektet å gå ut av huset igjen etter dusjing, for da måtte hun dusje igjen når hun kom inn igjen. Samme greia med henne med å kaste skoleklærne av med en gang hun kom hjem. Hun er ikke sånn nå, så hun fikk hjelp hos BUP.

Endret av giggsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja dette kaller jeg bakterie angst. Måtte inn å kjike når jeg så overskriften, for min 4 åring vil helst ikke gå på do alene fordi hun kan få bakterier på fingrene.. Men det er fordi hun ikke vil/gidder å vaske hendene, ikke slik som hos dere...

Ser jo du har fått fine svar her, så jeg prøver meg ikke engang :)

Håper dere finner ut av det i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra bevis på at voksne hysterikere ikke må leve ut bakteriangst.

Tror barn som blir slik har hatt gryteører. Om ikke fra deg så fra noen andre.

Har en venninne som ikke orker å klemme venninnene pga bakterieangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke dette har noe med voksne hysterikere som lever ut sin bakterieangst.

 

Min sønn var lik da han var fem- seks år. Han var også helt ekstrem. Vi fikk ikke røre noe som helst av hans ting uten å vaske hender først. Selv vasket han hender stadig vekk og han fikk også utslett på hendene. Når vi kjørte bil og han ville spille ds måtte vi stoppe så han først fikk vasket hendene sine. Hvis vi glemte oss og tok på tingene hans så vasket han de under vasken med en gang, uansett om det tålte vann eller ikke.

 

Under samme periode skar jeg meg i hånden og måtte sy et sting. Men hadde naturligvis plaster over. Det hjalp ikke. Jeg fikk ikke ta på han eller hans ting mens jeg var skadet! Så i ti dager fikk jeg ikke røre han eller tingene hans. Husker jeg glemte meg og tok på en fin tegning han hadde tegnet i bhg, det var verdens undergang.

 

Vi var allerede i kontakt med bup pga andre ting, og de mente at dette var ocd. Tvangstanker/ tvangshandlinger. De skulle henvise oss til et behandlingssted for tvangstanker, men vi flyttet før vi rakk å komme dit. Hos oss gikk det over med flytten, men det hadde kanskje med at alt ble så drastisk forandret. Det ble nesten som å reprogrammere han. Men fastlegen ville jeg altså tatt kontakt med, var jeg deg. Og håpe at han tar det seriøst. Det er dessverre lett å bli avfeid når man kommer med sånne ting hos barn..

 

Hos oss kan det være farmorens død som utløste det hele, men det får vi nok aldri vite sikkert. Hun ble hvertfall syk med kreft og døde et halvt år senere. Det kan ha satt en støkk i han, og at han ble redd for smitte eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...