Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Det å kjøpe barselgave til mor.... NÆI takk!!!!

• Logg inn for å svare
32 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 13:46

Jeg leser ofte om alle de som "krever" en gave fra den vordrene far eller ønsker, eller automatisk får fra den vordrende far.

MEN jeg leser aldri noe om de som kjøper noe til HAN fra den vordrende mor.

Selv om jeg enda har 11 uker igjen til termin har jeg i dag kjøpt gave til den vordrende pappa. Han har ønsket seg ny tlf lenge å dermed fant jeg ut å kjøpe han Iphone 4S, også fordi han trenger en tlf som funker for å ta skikkelige bilder igjen. Ja også ønsker han seg Iphone. (å DET trenger han jo når hans første prinsesse kommer til verden :-) , vi er første gangsfødene) Men siden han er sjømann å ting kan skje neste gang han er hjemme har jeg tenkt å gjemme gaven og ett lite brev fra meg og magen i sekken hans som han da vil finne når han kommer ombord når han reiser nå ;-)

Jeg har gitt beskjed om at noe gave trenger jeg IKKE, jeg får jo verdens nydeligste og livets beste gave når hun kommer å har dermed fått livet komplett med det jeg ønsker, barn, hus, mann, hunder og familie ;-)

Vel MåTTE bare fortelle til NOEN at jeg har gjort dette ;-)
  • Moden mamma til 3 :) og Ivrigper liker dette

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 14:10

Du høres virkelig helt teit ut. Pappa skal få barselgave, men ikke mor? Dummeste jeg har hørt. Du er vel en av de som går og plukker opp sokker etter mannen din også tenker jeg,
  • Myrsnipa_med_en_av_hver_+? liker dette

#3 lin78 4herligebarn<3

lin78 4herligebarn<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 376 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 14:17

Jeg har aldri krevd noen barselgave, da babyen er den ultimate gaven <3 Men min kjære ville selv kjøpe barselgave til meg, og jeg ville likeledes kjøpe gave til ham, så her ble det gitt til hverandre iallefall :)Og det kommer jeg til å gjøre denne gangen også, og han hinter at han vet hva han skal gi meg.."diamonds are a girls best friend" ;)
  • Myrsnipa_med_en_av_hver_+? liker dette

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 14:31

Hehe, litt sært at du er SÅÅ imot barselgave til mor og sÅ kjøper du noe til far.. Jeg syns ogsÅ det er noe tull at mannen MÅ gi kvinnen noe, man fÅr jo et barn, men det er jo koselig ogsÅ da. Mannen gir jo gave for Å vise at han er takknemlig for "jobben" kvinnen har gjort med Å bære fram og føde barnet. Mannen har ikke ytt like mye spør du meg, uten at han kunne gjort noe med det da :P

Men siden du sier barnet er nok gave i seg selv til deg, hvorfor er det da ikke nok for han?
  • MrsMilla, Myrsnipa_med_en_av_hver_+?, BABY-JENTE og 3 andre liker dette

#5 Mel nok

Mel nok

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 094 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 14:35

Så effektiv som mannen min har vært i det siste, med full jobb, stell av 5-åring, oppussing av nytt hus, husarbeid på nåværende boplass + + + fordi jeg har hatt bekkenløsning + + +, så fortjener min et måneds opphold på et mannespa. Men det får han ikke. Og jeg har hintet om at dersom han skulle ønske å gi meg noe fordi jeg faktisk har risikert liv og helse for et barn nr 2, så ønsker jeg meg en musikkspiller av noe slag, med ferdig innlastet favorittmusikk.

Teiteste jeg har hørt å gi mannen en så råflott "barselsgave". Overhormonell gave fra den overforelskede og overromantiske gravide kona, tenker jeg vi sier. :)
  • tre håpefulle, Myrsnipa_med_en_av_hver_+?, Gjøkeredet③ og 3 andre liker dette

#6 SuperMoM <3

SuperMoM <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 324 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 14:35

Jeg har ikke noe behov for gave,men ordna med en "gave" til min kjære sist gang. Det var fordi han var så god støtte til meg.
Jeg fikk bytta låsen på gullarmebåndet han fikk av sin bestemor uten at han visste det.

Denne gangen har ikke jeg planlagt noe,men vil heller ikke ha noen fødselsgave.

#7 Nordhagenjentene :)

Nordhagenjentene :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 789 Innlegg:
  • StedElverum

Skrevet 24 april 2012 - 14:54

Jeg ønska meg gave, og fikk diamantring i 2008. Mannen fikk en flaske whiskey (som fortsatt er uåpnet) og Playstationspill. Han spanderte mer enn meg. ;P

ønsker meg gave denne gangen også jeg, og skal nok kjøpe noe til ham. :)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 15:01

Det høres mer ut som kjærestegaver for meg. Det har lite med en oppmerksomhet i forbindelse med barsel å gjøre.

#9 Gullunger

Gullunger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 702 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 15:14

Jeg må ha gått glipp av noe... Jeg visste ikke at det fantes noe som het "barselgave" en gang, og er gravid med nr.4 :)
Mannen min hadde med seg blomster, og storesøsken hadde med en liten ting til babyen. :)
  • Alvepia me Juli-Baby!, MrsMilla, Venter nr tre <3 og 3 andre liker dette

#10 itb

itb

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 451 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 16:28

her får jeg en slags barselsgave... skal få en diamant til i ringen jeg fikk før bryllupet. den første stenen representerer mannen min, den andre dattera vår osv. osv. han får ingenting av meg....

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 17:21

Hæ? Du er snål. Du ønsker ikke barselgave fra far, men du kjøper barselgave til han 11 uker før termin? Og DERE er førstegangsfødene?

Tror nok de fleste fedre som kjøper en oppmerksomhet til sin kjære etter fødsel gjør dette fordi de føler for det. Pga den påkjenningen det er å gå gjennom et svangerskap og påfølgende fødsel. Men du er sikkert en myyyyye bedre kjæreste og samboer enn de fleste andre.... Lite krav og setter samboer foran deg selv....

#12 naomi850

naomi850

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 17:59

Føler at det er litt usa opplegg jeg da!! jeg er mer glad i å bli overrasket når jeg minst forventer det...hadde ikke gjort meg noe å få barselgave fra min kjære men jeg gidder ikke å hinte eller nevne det sånn at han føler press!han er så flink å kjøpe ting jeg trenger ellers:) tror vi to skal heller kjøpe noe koselig til de to andre trollene som vi har fra før..litt oppmerksomhet til dem før den lille for masse gaver::)

#13 Mamma´n til lillemor

Mamma´n til lillemor

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 386 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 18:35

Fikk ikke noen gave av mannen sist, og det blir nok ikke det må heller. Men det forventet jeg aldri, kjenner nesten ingen som har gitt det til sin kone heller. Det er gave nok med babyen, enig i det. Men det blir litt rart å kjøpe gave til noen og si at man absolutt ikke skal ha noe tilbake...

Denne gangen har jeg forsiktig nevt at gave, det trenger jeg ikke, men et ryddig og nogenlunde rent hus når jeg kommer fa barsel, det ønsker jeg meg. Forrige gang var mannen så opptatt av å finne fra og ta med ting jeg hadde glemt, og stå på for oss mens jeg var på barsel, så han la ikke merke til at han faktisk hadde rota en del hjemme til jeg kom hjem. Satte ikke pris på det kan jeg si.... Så håper på bedre innsats denne gangen.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 604 383 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 18:37

Jeg gir far en baby i barselgave. Det får pikadø være mer enn nok fra min side
  • Brno 08,09, + 12:), Gjøkeredet③ og Ikkesåallerværst liker dette

#15 Jente02gutt04jente12

Jente02gutt04jente12

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 67 Innlegg:
  • StedTrøndelag

Skrevet 24 april 2012 - 18:55

Vi har ikke gitt hverandre noen barselgaver, har aldri tenkt på det heller. Da andremann ble født kom han med klipte roser fra hagen, og da første ble født kom han vel med blomster trur jeg. Var nok gave at barna var friske og velskapte. Jeg forventer ikke noen gave av han nå heller, gave nok at barnet er friskt håper jeg. Og at han er der for meg.
Trønderveitj

#16 Ikkesåallerværst

Ikkesåallerværst

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 503 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 18:56

Jeg fikk sist, noe jeg hadde sett på som han hadde lagt seg på minnet, og kjøpt inn før fødsel. Og etter å ha vært med på fødsel og var vitne til trøbbelet jeg hadde i etterkant, sa han at det han hadde gitt var alt for lite og jeg fikk en iPhone. Søte mannen min :). Etter å ha holdt ut med min elendige fysiske og psykiske helse i ett år etter vi fikk barn, fikk han en kameralinse han hadde ønsket seg, men ikke unnet seg. Alt går jo av fellesbudsjettet, så det er jo tanken bak som teller. Den må man ikke vise med gaver, men alle har vel sin stil.

Når det er sagt, så har jeg etter jeg fødte selv, sagt til andre at dama trenger gave, og det skal være DYRT :D

#17 OptimistHoppa

OptimistHoppa

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 456 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 19:52

Jeg ønsker meg ikke en gave, men en koselig oppmerksomhet hadde gjort meg veldig glad. Blomster og kake eller noe når jeg kommer hjem fra sykehuset - det hadde smeltet meg! Tanken som teller og absolutt ikke verdien av gaven mener jeg!

Ellers har jeg lyst til å kjøpe noe til mannen min, men ikke direkte som en barselsgave egentlig. Snarere som en takk for all den fantastiske støtten han har vært gjennom svangerskapet. Jeg har vært helt eller delvis sykmeldt side oktober og han har gjort ALT for oss! Husarbeid, matlaging etc. etc. Dét synes jeg fortjener en oppmerksomhet - og ikke fødselen i seg selv :D

#18 Gjøkeredet③

Gjøkeredet③

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 057 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 20:29

Vi driver ikke med barselgaver. Men mannen min har alltid kjøpt en flaske med favorittvinen vår (som koster 350 kroner), som vi kan feire babyen med når tiden er moden for det ;)
  • Kaktus_86, Moden mamma til 3 :) og Mel nok liker dette

#19 Tigerpote

Tigerpote

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 269 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 21:19

Du høres virkelig helt teit ut. Pappa skal få barselgave, men ikke mor? Dummeste jeg har hørt. Du er vel en av de som går og plukker opp sokker etter mannen din også tenker jeg,

Hahahaaaa

#20 Tigerpote

Tigerpote

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 269 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 21:21

Fikk ikke noe sist, og får neppe noe denne gangen heller, siden han vil skilles ;)

(liiiittt galgenhumor må man ha, men skal sies at vi er gode venner da :))