Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Var hos nav og hvis jeg blir alenemor får jeg gankse mye penger

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 186 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 12:39

Er helt overraska nå. Går på dagpenger så beholder de ut perioden (om jeg ikke får jobb da såklart) pluss at jeg vil får redusert OS. Tilsammen vil det utgjøre i overkant av 24 000kr brutto pr måned grovet regnet, og skatteklasse 2 som da ikke er like hard som skatteklasse 1. Pluss barnetrygd for 2 som blir 1940kr skattefritt, 64% av barnehageutgifter og barnebidrag på ca 2000kr.
Skjekke det fordi jeg står med ett bein ute av forholde og skjer det ikke drastiske endringer flytter jeg. Ble annbefalt å ta utdanning side jeg mangler det selv om det blir mindre penger da (mister dagpenger om jeg studerer og får da bare 13 000kr brutto), men helt klart verdt det om jeg kan får en utdanning og jobbe som gjør det lettere for meg å forsørge barnet og meg selv. Da kan jeg få ett år til studiekompetanse og 3 år høyskole.
Skal innrømme det frister veldig nå siden forholde likevel er så godt som dødt. ikke blir det hardere med barnet heller siden jeg i praksis er alenemor allerede. Men ble overraska over at det ble så mye penger utav det, det hadde jeg ikke trodd.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 186 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 12:44

Da har du ca det samme som meg :) eller jeg har litt mindre siden jeg jobber litt, men samlet blir det vet sånn ca noe slikt. Jeg tenker også å ta utdanning videre fra høsten 2013, selv om jeg har utdanning fra før.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 186 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 12:45