Har kjøpt den fødselsforberedende oljen fra Wedela, men etter et par dagers bruk fikk jeg soppinfeksjon

Man skal nemlig smøre og massere godt inne i skjeden (fant en instruksjon på nettet) i tillegg til mellomkjøttet. Oljen skal også virke litt, så det blir dumt å skylle den av med en gang. Jeg er svært utsatt for å få soppinfeksjon da, så det ante meg at det kunne gå slik. Har behandlet for soppen og holder meg nok unna frem til fødselen. Jordmor sier at kvinner som har mye soppinfeksjon under svangerskapet har større sjanser for rifter under fødsel. Derfor "velger" jeg å ikke ha sopp, når jeg reagerte slik på oljen. Leste på pakningsvedleggene på div. melkesyrebakterie-kapsler o.l. at disse ikke skal brukes av gravide, så de holder jeg meg unna :/ Så lenge jeg forebygger, så berger jeg fint

Tips som forebygger soppinfeksjon:
- Sov uten truse (som skrevet over)
- Bruk pustende kompresser isf. truse-innlegg og bytt disse ofte
- Vaske undertøy på minst 60 grader (sikkert en selvfølge) og UTEN skyllemiddel!
- Bruk glidemiddel under samleie hvis det er fare for å bli sår
- Bruk "ellen" tamponger med melkesyrebakterier (ikke i svangerskapet selvfølgelig.)
"Forebygging av rifter under fødsel" er et prosjekt på sykehuset jeg skal føde på, så jeg håper jordmor kan hjelpe meg når dette blir aktuelt