Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Syklus etter hormonspiral

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561,748 posts

Posted 22 April 2012 - 23:25

er første blødning etter fjerning av spiral mensen???
Begynte å blø 3 dager etter jeg fjerna spiralen, og blødde i 2 uker.. var mye slim og "levra" blod..
vet jo ikke åssen syklusen min er nå.. hadde ikke noe mensen med spiralen heller, bare småblødninger i ny og ne...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Aurum

Aurum

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 60 posts

Posted 22 April 2012 - 23:47

Når eg fjerna spiralen så hadde eg blødning, men etter den første blødninga gjekk det berre 10 dagar før eg blødde igjen. og etter den andre blødninga verka det som om eg byrja å kome i syklus.
PP 1: 10  PP 2: 28  PP 3: 27  PP 4: 27 PP 5: 28  PP 6:

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561,748 posts

Posted 22 April 2012 - 23:50

Ok.. hvis jeg ska gå ut i fra at denne bløningen var mensen, så ska jeg egentli ha mensen igjen til fredag..
Bli spennende å se da.. har hatt ubeskytta sex etter jeg fjerna spiralen og når jeg er usikker på syklus så får vi se da :P

#4 Mamma i vinden

Mamma i vinden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 458 posts

Posted 23 April 2012 - 07:09

Jeg fikk mensen etter to dager, og vet ikke mer om syklusen enn det, for to uker etter var testen positiv! :-)Fikk litt sjokk, for legen antyda at det ville ta to-tre mnd før hormonene var helt ute og det gikk an å bli gravid. Men nå er jeg høygravid og klar for nr tre! :-)

#5 lille_Harepus

lille_Harepus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 posts

Posted 23 April 2012 - 07:19

Da jeg tok ut min hormon spiral blødde jeg i et par dager etterpå. Så gikk det 10 dager før jeg fikk det jeg antar var " mensen", den kom aldri tilbake igjen fordi jeg ble gravid overraskende raskt etter å ha tatt ut spiralen.

Jeg hadde også fått beskjed om at det nok ville gå et par måneder før livmoren var tilbake til normal og klar for å ruge på et barn. Men her gikk det veldig raskt.
Endelig 3 barns mor!

#6 Bonanza

Bonanza

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 738 posts

Posted 23 April 2012 - 07:30

Tror det kommer litt an på hvor i syklus du er når du fjerner spiralen. Jeg fikk TR tilbake på dag 28. Tok 4pp før jeg ble gravid, det endte i SA.  Forrige svangerskap tok det også 4pp før jeg ble gravid, husker at jeg ikke fikk mensen før 50 dager etter fjerning av spiral den gang. Husker det fordi jeg da trodde at jeg hadde blitt gravid med en gang;-). Men vi er forskjellige;-)
Termin 21/2-13 med nr 3  :)
Planlagt KS den 14/2 pga to tidligere akutte snitt.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561,748 posts

Posted 26 April 2012 - 19:46

Okay.. da får jeg bare vente å se da. i følge forrige blødning skal jeg ha mensen igjen i mårra.. så da får jeg se da. =)