Når kom gravid lykken??
Skrevet 22 april 2012 - 12:18
Vi har prøvd å bli gravide i 2 år. Jeg hadde fått time til utredning, og hadde mentalt godtatt at dette ikke kom til å bli lett, og at vi trengte hjelp.
Så, plutselig ble testen positiv.. Og jeg ble kjempe overrasket. Tenkte faktisk: Hææ.. åssen er dette mulig??
Har alltid sett for meg at den dagen testen ble positiv så ville jeg juble av glede, og masse gledes tårer.. Disse har vært litt fraværende.
Fikk litt godfølelse når jeg har fått dette bekreftet av lege, men går ofte rundt og tenker at dette kommer ikke til å gå bra.
Har fortalt det til noen, og har fått kjempe respons med klemmer og gratulasjoner..
Skulle ønske jeg kunne føle meg mer glad selv.. Skal på UL neste uke, håper det hjelper.
Noen som ønsker å dele noen erfaringer??
Snarvei til forumene
Skrevet 22 april 2012 - 12:32
Skrevet 22 april 2012 - 17:46
Skrevet 22 april 2012 - 18:22
Skrevet 22 april 2012 - 18:52
Det er utrolig koselig å gå med en liten hemmelighet som ingen andre enn min mann og jeg vet om i noen uker før vi slipper nyheten.
- Kakaoen liker dette
Skrevet 23 april 2012 - 06:26
Håper du kan glede deg for at du har bevist at du KAN bli gravid. Og at lykkefølelsen kommer etter hvert!
- Kakaoen liker dette
Skrevet 23 april 2012 - 07:52
Skrevet 23 april 2012 - 08:16
Skrevet 23 april 2012 - 13:23
Skrevet 23 april 2012 - 14:35
Jeg blir så deprimert av å være gravid og tykk at jeg gjemmer meg, blir usosial . Føler jeg er svakere pykisk denne gangen enn jeg var ned de to første svangerskapene. Så jeg vet ikke om jeg kommer til å bli gravid lykke i dette svangerskapet. Men vi ønsket så sterkt å få ett barn til , men nå ser jeg helt annerledes på det . Har to uker igjen å vurdere abort.
Skrevet 23 april 2012 - 17:00
- Kakaoen liker dette
Skrevet 23 april 2012 - 18:23
Skrevet 23 april 2012 - 18:32
Jeg lurer på når lykkefølelsen av å være gravid kom for dere..
Vi har prøvd å bli gravide i 2 år. Jeg hadde fått time til utredning, og hadde mentalt godtatt at dette ikke kom til å bli lett, og at vi trengte hjelp.
Så, plutselig ble testen positiv.. Og jeg ble kjempe overrasket. Tenkte faktisk: Hææ.. åssen er dette mulig??
Har alltid sett for meg at den dagen testen ble positiv så ville jeg juble av glede, og masse gledes tårer.. Disse har vært litt fraværende.
Fikk litt godfølelse når jeg har fått dette bekreftet av lege, men går ofte rundt og tenker at dette kommer ikke til å gå bra.
Har fortalt det til noen, og har fått kjempe respons med klemmer og gratulasjoner..
Skulle ønske jeg kunne føle meg mer glad selv.. Skal på UL neste uke, håper det hjelper.
Noen som ønsker å dele noen erfaringer??
Hei!
Vi prøvde i 2,5 år før det eeeendelig skjedde noe... jeg trodde også jeg skulle bli overlykkelig! Men istedenfor ble jeg heller så uendelig redd og engstelig for at det skulle skje noe med babyen... jeg klarte ikke å glede meg, gikk bare rundt og var redd... fikk etterhvert angst og trodde hele tiden at alt jeg gjorde skadet babyen... Men i det babyen kom ut ga all bekymringen, angsten og redselen seg
Nå er jeg gravid med nr.2 og er på ingen måte så engstelig som det jeg var med førstemann (heldigvis!)
Skrevet 23 april 2012 - 18:36
Skrevet 23 april 2012 - 20:31
Er 8 uker nå, så 4 igjen til den store nyheten skal avsløres. Håper på lykke reaksjon hos besteforeldre og at det smitter litt. Mage har jeg fra før av, så regner med det er veldig lenge til det blir noe synlig på meg
Blir gøy når jeg kan føle spark (og ikke bare luft i magen)..
Føler også det er veldig press på at jeg skal sveve i lykkerus og nyte dagene med en liten bønne i magen som jeg ikke vet om lever..
1 uke og 2 dager til UL..
Skrevet 24 april 2012 - 12:19
Med nummer to klarte jeg ikke å føle noen verdens ting før i uke 20. Men det var bare fordi jeg ikke kunne tro at det var sant. Og jeg var livredd for at det skulle gå galt pga tidligere sa.
Veldig rart å ikke kunne føle noen ting til tross for 2 fine ul og ligge på sofaen og spy i 16 uker. Følte meg bare ikke gravid, og skjønte ikke at jeg kunne være så heldig.
Da jeg endelig klarte å tro det, ja da var det fantastisk og jeg gråter en skvett av lykke nå og da.
Skrevet 27 april 2012 - 13:26
Skrevet 27 april 2012 - 13:49