Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

***IKM UKE 20***

• Logg inn for å svare
172 svar til dette emnet

#41 Skyfall

Skyfall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 22:20

El test ble positiv:) og vi har lagt inn aksjer for to dager siden og i dag. Håper dette er vår mnd:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 chamira

chamira

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 95 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 08:42

Her er EL over for min også:) Er 2 eller 3 DPO i dag (glemte en dag med temp så litt usikker på hvilken dag som faktisk var EL). Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet... noe som jeg finner svært vanskelig i disse skrullete dpo dagene. Jeg lover meg selv at denne gangen skal jeg overse alle symptomer. Eneste symptom som gjelder er IKM. Så det var dagens lille peptalk til meg selv:)

ønsker alle lykke til denne perioden skal vi bli mange gravide:)!!!!!!!
11pp

#43 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 03 mai 2012 - 13:32

Lurer på hvor min EL blir av jeg.... Skulle hatt EL i disse dager, men monitoren viser fortsatt bare lav. Merkelig... Satser på at den er rett rundt hjørnet. Får vel bli nye hyrdestunder da ;) hehe...

#44 Skyfall

Skyfall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 14:52

Testen blir sterkere og sterkere her så egget må jo slippes snart:) men jeg har fått 4-5 billigtester ( el) som har vært positive på i dag og i går. Men den cb eltesten viser kun neg. Men billigtestene blir bare sterkere og sterkere:) de er positive, mye sterkere enn kontrollstreken. Kommer opp før kontrollstreken også. Men synes det er rart at cb gir neg.
Jaja, det er i disse tider jeg skal ha el... Kjenner det på kroppen også:)
Masse lykke til alle sammen:)

#45 Guroen

Guroen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 18:10

Mandag 14.mai
*

Tirsdag 15.mai
* Mammamio 21pp*
*

Onsdag 16.mai
* PeppaPig
*babyønske2012
*Guroen

Torsdag 17.mai
*bentix
*lille trille
*Mich88 5pp
*Litol87

Fredag 18.mai
*Lykken er kjærlighet <3

Lørdag 19.mai
*Gutt04+Gutt10+Gutt13?
*Kat87
*klar for nr2

Søndag 20.mai
*

GRAVID
*

Ny PP
*

#46 tamelin

tamelin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 22:23

Har IKM den 19 mai.

Men jeg lurer på noe..jeg fikk mensen den 21 april og har 28 dager i mellom hver mens..den er helt presis.
Driver å tester med sånn CB digital eggløsningstest(første gangen ) den har jeg tatt hver morgen når jeg har våknet siden søndag 29 april,men jeg har enda ikke fått noen smileansikt.
Men tirsdag 2 mai fikk jeg eggløsningslim.......!!
Det jeg lurer på er.....kan eggløsning ha kommet så tidlig ? Og hvorfor vises ikke det på testen ?

Hadde sist sex natt til 28 april,men kan vel ikke bli gravid da 2 mai av det ?

#47 Skyfall

Skyfall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 03 mai 2012 - 22:55

Vanskelig å si... Hvis den er stabil så kan det jo være sædrester som kom? Kan ofte oppleves likt! :)
Ellers så har mine cb el tester ikke gitt utslag, jeg har nettopp hatt el- billigtester var sterk positive ingen tvil. El- slim og smerter.
Så stoler ikke helt på cb sin digital el test.
Ellers så kan sperm leve flere dager inni deg :) så det kan hende!!

#48 Klar for nr2 **med spire**

Klar for nr2 **med spire**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 354 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 06:40

er på dag 13 og skal inn til gynekologen idag for ul av eggstokkene. gått på dobbel pergo denne pp.. CBFM er fortsatt lav :( så har ikke store trua på at han han finner noe egg.
ladycompen lyser rødt. men skal blinke når den mener man har eggløsning. er litt nervøs for dagen.

#49 chamira

chamira

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 95 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 08:01

Mandag 14.mai
*Chamira 8pp*

Tirsdag 15.mai
* Mammamio 21pp*
*

Onsdag 16.mai
* PeppaPig
*babyønske2012
*Guroen

Torsdag 17.mai
*bentix
*lille trille
*Mich88 5pp
*Litol87

Fredag 18.mai
*Lykken er kjærlighet <3

Lørdag 19.mai
*Gutt04+Gutt10+Gutt13?
*Kat87
*klar for nr2

Søndag 20.mai
*

GRAVID
*

Ny PP
*
11pp

#50 chamira

chamira

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 95 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 08:18

Hei jenter, jeg fikk også EL en uke for tidlig nå.. Jeg har vanligvis EL på dag 22-24 men denne gangen viser tempen tydelig at jeg hadde EL på dag 18. Heldigvis så fikk vi lagt litt aksjer likevel så da er det bare å håpe. Det betyr egentlig at jeg har IKM søndag 13.mai som egentlig er i uke 19, men shit au.. jeg skal ikke teste før mandag likevel:)
Jeg er nå 4 DPO og jeg begynner symptomjakten for fult fremover..

Tamelin: Jeg får alltid negativ EL test på morgenen, men positiv etter kl. 22 på kvelden. Jeg tror det er anbefalt å ta EL tester på ettermiddag/Kveld..

Jeg ser forresten på listen her at det er få her inne jeg kjenner.. La meg presentere meg:) Jeg er 30 år og bosatt på østlandet, forlovet med en god mann på 35 år og bryllupet står i september.. med eller uten mage:) Jeg har ingen barn fra før men vi har nå forsøkt i 8pp. Håper at spiren sitter denne perioden:)

Gleder meg til å tilbringe de skrullete DPO dagene sammen med dere..
11pp

#51 tamelin

tamelin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 11:05

Vis innleggchamira skrev 04 mai 2012 - 08:18:

Hei jenter, jeg fikk også EL en uke for tidlig nå.. Jeg har vanligvis EL på dag 22-24 men denne gangen viser tempen tydelig at jeg hadde EL på dag 18. Heldigvis så fikk vi lagt litt aksjer likevel så da er det bare å håpe. Det betyr egentlig at jeg har IKM søndag 13.mai som egentlig er i uke 19, men shit au.. jeg skal ikke teste før mandag likevel:)
Jeg er nå 4 DPO og jeg begynner symptomjakten for fult fremover..

Tamelin: Jeg får alltid negativ EL test på morgenen, men positiv etter kl. 22 på kvelden. Jeg tror det er anbefalt å ta EL tester på ettermiddag/Kveld..

Jeg ser forresten på listen her at det er få her inne jeg kjenner.. La meg presentere meg:) Jeg er 30 år og bosatt på østlandet, forlovet med en god mann på 35 år og bryllupet står i september.. med eller uten mage:) Jeg har ingen barn fra før men vi har nå forsøkt i 8pp. Håper at spiren sitter denne perioden:)

Gleder meg til å tilbringe de skrullete DPO dagene sammen med dere..

Mulig jeg allerde har hatt eggløsning da :( Trodde man skulle ta disse når man våknet jeg......
Men kan jeg ha eggløsning så tidlig som dag 11-12 da når jeg har en syklus på 28 dager ( den er lik presis hver gang )?

#52 chamira

chamira

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 95 Innlegg:

Skrevet 04 mai 2012 - 11:12

Hei Tamelin.

Syklusen vår består av en periode før EL og en periode etter EL. Det er denne perioden etter EL som er fast på antall dager. Den kalles luteralfasen og er vanligvis mellom 10-14 dager. Den  perioden som er før EL kan variere mye mer og er egentlig den som avgjør hvor lang syklusen kommer til å bli. Jeg har hatt EL på alt fra CD 18 til CD 26, men antall dager etter EL er fremdeles ganske konstant. Det har variert med pluss en dag. MEN det du også skal vite er at EL slim kan forekomme flere ganger i løpet av en syklus. Det sies at kroppen kan "prøve" å ha eggløsning uten at den klarer det. I tillegg så kan det være du har flere dager med EL slim.. det er antatt at EL skjer den siste dagen med slim eller dagen etter. Hos meg er det ofte dagen etter.. Du kan lese mer på www.pernille.info Det er en fantastisk hjelpeside, men vær oppmerksom på at alle er forskjellige.
11pp

#53 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 mai 2012 - 19:27

Vis innleggchamira skrev 04 mai 2012 - 11:12:

Hei Tamelin.

Syklusen vår består av en periode før EL og en periode etter EL. Det er denne perioden etter EL som er fast på antall dager. Den kalles luteralfasen og er vanligvis mellom 10-14 dager. Den  perioden som er før EL kan variere mye mer og er egentlig den som avgjør hvor lang syklusen kommer til å bli. Jeg har hatt EL på alt fra CD 18 til CD 26, men antall dager etter EL er fremdeles ganske konstant. Det har variert med pluss en dag. MEN det du også skal vite er at EL slim kan forekomme flere ganger i løpet av en syklus. Det sies at kroppen kan "prøve" å ha eggløsning uten at den klarer det. I tillegg så kan det være du har flere dager med EL slim.. det er antatt at EL skjer den siste dagen med slim eller dagen etter. Hos meg er det ofte dagen etter.. Du kan lese mer på www.pernille.info Det er en fantastisk hjelpeside, men vær oppmerksom på at alle er forskjellige.

Bra det er noen med litt peiling her =) Nå ble værtfall jeg litt klokere...tusen takk. I følge en sånn el kalkulator skulle jeg hatt el for noen dager siden, noe jeg ikke har hatt. men ser nå i kalenderen min at det var 10 dager mellom el og mensen. da kommer det kanskje sånn denne gangen også...hmm. syns jeg hadde hørt at det var 15 dager fra el til mens jeg, men da stemmer ikke det?

#54 Skyfall

Skyfall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:05

Ja, har de fleste kommet i dpo land nå eller? :) spennende;) på hvilken dpo starter dere å teste?
Jeg hadde el på tirsdag/ onsdag.

#55 Gjest_lille trille ♀_*

Gjest_lille trille ♀_*
  • Gjest

Skrevet 05 mai 2012 - 13:54

Vis innleggLykken er kjærlighet <3 skrev 05 mai 2012 - 11:05:

Ja, har de fleste kommet i dpo land nå eller? :) spennende;) på hvilken dpo starter dere å teste?
Jeg hadde el på tirsdag/ onsdag.

Ja, her ble de siste aksjene lagt inn i går, fikk el litt senere enn jeg trodde..hmm... men går nå rundt i min egen lille spente verden og gleder meg super masse til jeg kan ta første test.. jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde meg mer enn til 10 dpo... du/dere??

#56 Skyfall

Skyfall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 18:58

Jeg skal ta en livmorhalsprøve i starten av uke 20. Så håper at søndag i uke 19 gir utslag. Begynner vel den helgen å teste:) håpe- håpe!!!

#57 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 05 mai 2012 - 20:03

Jeg er ikke i dpo land ennå, jeg venter fortsatt på el. satser på den kommer i løpet av de neste dagene.

#58 Rosin i bolla?

Rosin i bolla?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 132 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:13

Mandag 14.mai
*Chamira 8pp*

Tirsdag 15.mai
* Mammamio 21pp*
*

Onsdag 16.mai
* PeppaPig
*babyønske2012
*Guroen

Torsdag 17.mai
*bentix
*lille trille
*Mich88 5pp
*Litol87
*Rosin i bolla?

Fredag 18.mai
*Lykken er kjærlighet <3

Lørdag 19.mai
*Gutt04+Gutt10+Gutt13?
*Kat87
*klar for nr2

Søndag 20.mai
*

GRAVID
*

Ny PP
*

#59 tanken

tanken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:34

Hadde EL 01.mai så jeg er i dpo land og venter spent:-) hvis det er fast antall dager etter EL til mens vil min komme tidligere denne gangen... kanskje tidligere svar også? Jeg er jo snart på teste-nivå:-)  8 dpo tenker jeg.

#60 tanken

tanken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 202 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:40

Er vel forresten på 5 dpo i dag. Status: stikninger i livmor og høy temperatur:-) mens verses gravid:-)