Gå til innhold

***IKM UKE 20***


Mamma med spire

Anbefalte innlegg

verpesjuk86: aha jeg skjønner.. Mannen min ble mer og mer uforsiktig (har ikke gått på p-piller siden august ifjor). Og nå så er han endelig med på å prøve aktivt. Jeg håpet på et uhell men det skjedde ikke hehe.

 

Rosahelikopter: Velkommen! Håper du får positiv test og hopper videre til 1.tri :)

 

Mammamio: Festeblødning kanskje? Har aldri opplevd det før selv, men tror den kan komme en ukes tid etter EL og at den er veldig lyserød/rosa vannaktig. Men skal ikke si noe for sikkert, som sagt så har jeg aldri opplevd det selv, bare lest om andre... Eller så får du kanskje mensen før du tror... Som på en måte er jo bra for da er du jo inne i neste pp fortere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende dager fremover nå =) Jeg er veldig usikker på når jeg har hatt EL denne måneden eller om jeg har hatt i det hele tatt... Ingen symptomer på en liten spire heller, så jeg tipper at jeg går inn i en ny PP. Men får ta en test når IKM nærmer seg. Lykke til alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt ut av lista, så legger meg inn på nytt:)

 

 

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

*verpesjuk86

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

*Rosin i bolla?

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

* RosaHelikopter

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*Athina 38 pp

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*Athina 39 pp

*PeppaPig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager fremover nå =) Jeg er veldig usikker på når jeg har hatt EL denne måneden eller om jeg har hatt i det hele tatt... Ingen symptomer på en liten spire heller, så jeg tipper at jeg går inn i en ny PP. Men får ta en test når IKM nærmer seg. Lykke til alle sammen =)

 

Jeg er i akkurat samme båt, har ikke noen symptomer og har ikke merket om el har vært.. Så håper jeg får tr snart så jeg kommer raskt inn i neste pp. Men kan jo være at det lurer seg noen der inne, er vel ikke alle som får sterke symptomer? Skal krysse fingrene for at du får positiv test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner så smått å få.lite håp... fått ømme bryst nå. Tappen har også forandret seg. Vant budrunde og fått hus idag, så en liten spire hadde vært en fin overaskelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner så smått å få.lite håp... fått ømme bryst nå. Tappen har også forandret seg. Vant budrunde og fått hus idag, så en liten spire hadde vært en fin overaskelse:-)

 

Gratulerer med hus:) Spire hadde vært toppen av kaka nå ja!

Krysser fingrene for deg. Har selv fått ømme bryst, men det pleier jeg å få mellom EL og IKM (husker ikke helt når det pleier å komme da), så vet ikke om det er noe godt tegn for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tanken: gratulerer med hus! Blir det mye oppussing fremover? Krysser fingrene for en liten spire.

 

Med tanke på symptomer er jeg ikke sikker på hva jeg innbiller meg og ikke. Jeg har vondt i korsryggen (på samme måte som under mens) og er oppblåst, og er konstant småkåt ^-^ Men ingen ømme bryst og ingen kvalme. Har ikke målt temp eller vekt siden dette er første pp, så jeg aner ikke. 8 dager igjen til ikm :o

 

Når tror dere jeg kan tidligst ta en test? Hvilke tester bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athinas verden: Så rart! Skulle jo tro at strekene ble svakere og ikke sterkere. Hoppet monitoren ned til 1 strek dagen etter eller? Jeg har ikke beholdt noen av testene mine så aner ikke hvordan de ser ut. Men kanskje det er en ide.. Hvordan oppbevarer du de, vil ikke strekene forsvinne av seg selv etterhvert?

 

Ja det var kjemperart, og noe helt nytt her i allefall. Ser på cd 11,12 og 13 så er de sterke alle, men 11 er høy, og da vet jeg av erfaring at selv om 13 som ble max skal være svakere. Cd 14 er som jeg hadde forventet at 13 ble.... merkelig :)

 

Jeg lar de ligge å tørke over natten så har jeg de i en pose og der ligger de godt :) Skriver : 6 L osv - xx pp på hver av de så jeg vet hvilken dag og pp jeg er/var i, så da kan man gå tilbake også på perioder når man hadde kun høy eller lav, eller man ser forskjellen på at noen ganger får man kjempesterke test streker på max og da har jeg kjent forskjellen på kroppen osv. De sier jo at man skal kaste de, men for min del har jeg lært mye om begge strekene og min egen kropp ved å se på de og sammenligne streker, og man lærer også å se hvor i løypa el el :-)

Men selvsagt er det hva monitoren sier, som gjelder, men er jo mange som har kun fått 'høy' og blitt gravide. Og hvis man da ser på kontrollstreken, for den blir lysere og lysere mot el og lysest da, så lit strektyding er ikke så gærnt det :)

 

Nei det forsvinner ikke av seg selv, de tørker inn som de er, kan bli pittelitt svakere men det er jevnt over i syklusen så man ser gangen i det :)

 

Ble litt knotete forklart, men siden du har monitor så skjønner du vel litt hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille trille ♀

Full symptomjakt her! Har mye smerter i magen, og det tar jeg jo ikke akkurat som et godt tegn da det kjennes ut som tr er i anmarsj. Noen som har testet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanken: gratulerer med hus! Blir det mye oppussing fremover? Krysser fingrene for en liten spire.

 

Med tanke på symptomer er jeg ikke sikker på hva jeg innbiller meg og ikke. Jeg har vondt i korsryggen (på samme måte som under mens) og er oppblåst, og er konstant småkåt ^-^ Men ingen ømme bryst og ingen kvalme. Har ikke målt temp eller vekt siden dette er første pp, så jeg aner ikke. 8 dager igjen til ikm :o

 

Når tror dere jeg kan tidligst ta en test? Hvilke tester bruker dere?

 

 

 

Blir litt forvirret av at jeg fikk el tidligere. Da stemmer liksom ingen av kalendrene mine. Puppene fortsetter å vokse og har små kramper i livmor. Har foreløbig testet negativt.

 

Takk for gratulasjoner for huskjøp. Heldigvis ikke oppussing. Kun småting:-) men vi har bryllup i august så jeg har heldigvis andre ting å tenke mens jeg venter på positiv test:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at det er flere som skal gifte seg:) Vi skal gifte oss i September:)

Gratulerer med både bryllip og hus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athinas verden: Så rart! Skulle jo tro at strekene ble svakere og ikke sterkere. Hoppet monitoren ned til 1 strek dagen etter eller? Jeg har ikke beholdt noen av testene mine så aner ikke hvordan de ser ut. Men kanskje det er en ide.. Hvordan oppbevarer du de, vil ikke strekene forsvinne av seg selv etterhvert?

 

Ja det var kjemperart, og noe helt nytt her i allefall. Ser på cd 11,12 og 13 så er de sterke alle, men 11 er høy, og da vet jeg av erfaring at selv om 13 som ble max skal være svakere. Cd 14 er som jeg hadde forventet at 13 ble.... merkelig :)

 

Jeg lar de ligge å tørke over natten så har jeg de i en pose og der ligger de godt :) Skriver : 6 L osv - xx pp på hver av de så jeg vet hvilken dag og pp jeg er/var i, så da kan man gå tilbake også på perioder når man hadde kun høy eller lav, eller man ser forskjellen på at noen ganger får man kjempesterke test streker på max og da har jeg kjent forskjellen på kroppen osv. De sier jo at man skal kaste de, men for min del har jeg lært mye om begge strekene og min egen kropp ved å se på de og sammenligne streker, og man lærer også å se hvor i løypa el el :-)

Men selvsagt er det hva monitoren sier, som gjelder, men er jo mange som har kun fått 'høy' og blitt gravide. Og hvis man da ser på kontrollstreken, for den blir lysere og lysere mot el og lysest da, så lit strektyding er ikke så gærnt det :)

 

Nei det forsvinner ikke av seg selv, de tørker inn som de er, kan bli pittelitt svakere men det er jevnt over i syklusen så man ser gangen i det :)

 

Ble litt knotete forklart, men siden du har monitor så skjønner du vel litt hva jeg mener ;)

 

Ja skjønner akkurat hva du mener :) hihi

Da skal kanskje jeg også begynne med det, for det er jo egentlig ganske interressant. Samt man lærer jo kroppen sin å kjenne veldig bra. Men tror jeg må skjule de jeg sparer på. Mannen min syns allerede at jeg er gal som ikke klarer å vente til ikm med å teste ;) Så å spare på pinner jeg har tisset på er kanskje å dra den litt for langt hehe :D

 

 

 

Gratulerer med bryllup Chamira!

Gratulerer med bryllup og hus Tanken!

Og jeg holder fingrene krysset for alle dere som skal teste snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( fortsatt negativ test på meg. Hadde sterkere livmorskramper/mensmurring i går og smerter i rygg slik jeg har hadde da det ble sa. Puppene har vokst over natten. Er jo ikke helt sikker på når ikm blir, men har satt mandag. Så det er jo noen dager igjen enda..... det er så spennende:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mich88

Negativ test her også! Men er 6 dager til IKM so tidlig ute med å teste? ;) Er spennandes so derfor eg ikkje heilt klarer å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille trille ♀

Klarte heller ikke å vente, negativ test i dag på meg :) men håpet lever fortsatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, negativ test på meg også. Er 5 dager til IKM, og hadde egentlig satt grense for teststart 4 dager før IKM, men den sprakk.

 

Har for noen dager siden hatt masse murringer og stikkinger, men ikke så mye nå lenger. I går var jeg sulten som en hest, til tider akutt trøtt, og fikk smak av stjerneskudd i munnen(?). I tillegg måtte jeg bare kjøpe meg sjokomelk på veien hjem, det har jeg ikke drukket siden jeg var gravid før jul. Puppene er også super ømme.

 

Problemet er at alle "symptomene" mine gjerne kan være symptomer på PMS, innbilling, eller rett og slett at det var fredag og sliten som følge av ukeslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg ikke hører til IKM UKE 20 lenger :( men henger her inntil videre. Jeg trodde jo jeg ikke skulle få noen EL denne måneden, siden den ikke var kommet ennå. Men nå i dag viste monitoren plutselig max. Kan vel ikke få EL så seint? eller? Så da spørs det om syklusen min er lengre denne måneden. Vi har værtfall fått lagt inn aksjer i dag =) så håper håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart Bentix!! Men du har hvertfall lagt inn noen aksjer!

Syklusen min er også på bærtur denne mnd, har normalt sett syklus på 29 dager men denne mnd var den på 25. Våknet idag til tr .. Men men det er jo greit siden jeg visste at det ikke ble noe denne pp og da er jeg jo kjappere inn i neste pp :)

 

Lykke til med testene jenter! Jeg heier på dere :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør vi klart til visning og pakker. I natt reiser vi til syden:-)

Negativ test i dag også, men alle symtomene henger fortsatt med og håper på en overaskelse:-) Kommer meg sikkert på nett i løpet av uken og da skal jeg oppdatere dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllup og nytt hus tanken :) og god tur til syden ;)

 

Gratulerer med bryllup chamira :)

 

Så rart bendix! Bruker syklusen din å være uregelmessig?

Jeg har forresten en venninne som ikke fikk besøk av tanta på evigheter. Alltid hatt regelmessig syklus.Hun ble undersøkt på alle mulige måter og konklusjonen ble at alt var normalt og det var normalt at syklusen plutselig kunne komme litt ut av balanse.

 

Lykke til neste pp uten besøk av svigerforeldre peppapig ;)

 

Jeg fikk lyserosa på papiret i dag tidlig igjen. Samme som på onsdag. Men det har ikke kommet noe mer. så begynte jeg å få ømme pupper å murringer i går så jeg er forberedt på å følge etter peppapig til neste pp :) Typiske pms symptomer for meg! skuffet allerede før tanta har kommet, men samtidig så er jeg veldig forberedt at den kommer siden jm sa at det ikke kom til å bli lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllup og nytt hus tanken :) og god tur til syden ;)

 

Gratulerer med bryllup chamira :)

 

Så rart bendix! Bruker syklusen din å være uregelmessig?

Jeg har forresten en venninne som ikke fikk besøk av tanta på evigheter. Alltid hatt regelmessig syklus.Hun ble undersøkt på alle mulige måter og konklusjonen ble at alt var normalt og det var normalt at syklusen plutselig kunne komme litt ut av balanse.

 

Lykke til neste pp uten besøk av svigerforeldre peppapig ;)

 

Jeg fikk lyserosa på papiret i dag tidlig igjen. Samme som på onsdag. Men det har ikke kommet noe mer. så begynte jeg å få ømme pupper å murringer i går så jeg er forberedt på å følge etter peppapig til neste pp :) Typiske pms symptomer for meg! skuffet allerede før tanta har kommet, men samtidig så er jeg veldig forberedt at den kommer siden jm sa at det ikke kom til å bli lett.

 

Jeg sluttet på p-piller i januar og fikk da den vanlige pille mensen når siste brettet var ferdig. Så tok det hele 50 dager før jeg fikk besøk av TR igjen. Mens de to siste syklusene mine har vært på 27 dager. jeg trodde derfor den var kommet i rute igjen, men det er jo ikke sikkert. kan vel ta litt tid det der? så jeg får vel bare å vente å se om TR kommer eller aller helst ikke kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i går og i dag på ettermiddagen ... men nei, kun blenda hvite tester. Men har ikke IKM før på torsdag så var vel litt for håpefull.

Litt usikker på tegn denne pp, men er ekstremt trøtt... litt øm nederst i magen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, testet nettopp og det er en ultra skygge strek. Ser det er antydning til strek. Men kan jo fukt mulig være en skyggestrek. Men aldri opplevd det tidligere! Så håper håper!!! Krysser fingrene!!! :) lykke til for dere også:) spennende tider!!

Men jeg skal til gu i morgen og ta livmorhalsprøve. Men min lege sa de hadde sluttet med å ta slik prøve hvis man var gravid. Så han anbefalte det ikke!!! Jeg gjorde det vel i første svangerskap i 2007.

Men de praktiserte det ikke nå... Jeg får ikke lastet opp noe bilde... Har iPhone, går inn via nett ikke App.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...