Gå til innhold

***IKM UKE 20***


Mamma med spire

Anbefalte innlegg

Hei jenter, jeg fikk også EL en uke for tidlig nå.. Jeg har vanligvis EL på dag 22-24 men denne gangen viser tempen tydelig at jeg hadde EL på dag 18. Heldigvis så fikk vi lagt litt aksjer likevel så da er det bare å håpe. Det betyr egentlig at jeg har IKM søndag 13.mai som egentlig er i uke 19, men shit au.. jeg skal ikke teste før mandag likevel:)

Jeg er nå 4 DPO og jeg begynner symptomjakten for fult fremover..

 

 

Tamelin: Jeg får alltid negativ EL test på morgenen, men positiv etter kl. 22 på kvelden. Jeg tror det er anbefalt å ta EL tester på ettermiddag/Kveld..

 

 

Jeg ser forresten på listen her at det er få her inne jeg kjenner.. La meg presentere meg:) Jeg er 30 år og bosatt på østlandet, forlovet med en god mann på 35 år og bryllupet står i september.. med eller uten mage:) Jeg har ingen barn fra før men vi har nå forsøkt i 8pp. Håper at spiren sitter denne perioden:)

 

Gleder meg til å tilbringe de skrullete DPO dagene sammen med dere..

 

 

Mulig jeg allerde har hatt eggløsning da :( Trodde man skulle ta disse når man våknet jeg......

Men kan jeg ha eggløsning så tidlig som dag 11-12 da når jeg har en syklus på 28 dager ( den er lik presis hver gang )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tamelin.

 

Syklusen vår består av en periode før EL og en periode etter EL. Det er denne perioden etter EL som er fast på antall dager. Den kalles luteralfasen og er vanligvis mellom 10-14 dager. Den perioden som er før EL kan variere mye mer og er egentlig den som avgjør hvor lang syklusen kommer til å bli. Jeg har hatt EL på alt fra CD 18 til CD 26, men antall dager etter EL er fremdeles ganske konstant. Det har variert med pluss en dag. MEN det du også skal vite er at EL slim kan forekomme flere ganger i løpet av en syklus. Det sies at kroppen kan "prøve" å ha eggløsning uten at den klarer det. I tillegg så kan det være du har flere dager med EL slim.. det er antatt at EL skjer den siste dagen med slim eller dagen etter. Hos meg er det ofte dagen etter.. Du kan lese mer på www.pernille.info Det er en fantastisk hjelpeside, men vær oppmerksom på at alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tamelin.

 

Syklusen vår består av en periode før EL og en periode etter EL. Det er denne perioden etter EL som er fast på antall dager. Den kalles luteralfasen og er vanligvis mellom 10-14 dager. Den perioden som er før EL kan variere mye mer og er egentlig den som avgjør hvor lang syklusen kommer til å bli. Jeg har hatt EL på alt fra CD 18 til CD 26, men antall dager etter EL er fremdeles ganske konstant. Det har variert med pluss en dag. MEN det du også skal vite er at EL slim kan forekomme flere ganger i løpet av en syklus. Det sies at kroppen kan "prøve" å ha eggløsning uten at den klarer det. I tillegg så kan det være du har flere dager med EL slim.. det er antatt at EL skjer den siste dagen med slim eller dagen etter. Hos meg er det ofte dagen etter.. Du kan lese mer på www.pernille.info Det er en fantastisk hjelpeside, men vær oppmerksom på at alle er forskjellige.

 

Bra det er noen med litt peiling her =) Nå ble værtfall jeg litt klokere...tusen takk. I følge en sånn el kalkulator skulle jeg hatt el for noen dager siden, noe jeg ikke har hatt. men ser nå i kalenderen min at det var 10 dager mellom el og mensen. da kommer det kanskje sånn denne gangen også...hmm. syns jeg hadde hørt at det var 15 dager fra el til mens jeg, men da stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har de fleste kommet i dpo land nå eller? :) spennende;) på hvilken dpo starter dere å teste?

Jeg hadde el på tirsdag/ onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille trille ♀

Ja, har de fleste kommet i dpo land nå eller? :) spennende;) på hvilken dpo starter dere å teste?

Jeg hadde el på tirsdag/ onsdag.

 

Ja, her ble de siste aksjene lagt inn i går, fikk el litt senere enn jeg trodde..hmm... men går nå rundt i min egen lille spente verden og gleder meg super masse til jeg kan ta første test.. jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde meg mer enn til 10 dpo... du/dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta en livmorhalsprøve i starten av uke 20. Så håper at søndag i uke 19 gir utslag. Begynner vel den helgen å teste:) håpe- håpe!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke i dpo land ennå, jeg venter fortsatt på el. satser på den kommer i løpet av de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14.mai

*Chamira 8pp*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

*Rosin i bolla?

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde EL 01.mai så jeg er i dpo land og venter spent:-) hvis det er fast antall dager etter EL til mens vil min komme tidligere denne gangen... kanskje tidligere svar også? Jeg er jo snart på teste-nivå:-) 8 dpo tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forresten på 5 dpo i dag. Status: stikninger i livmor og høy temperatur:-) mens verses gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mich88

Er litt usikker på DPO egentlig :) Men trur eg er rundt 4-5 DPO.. Tok ingen tester denne mnd, men hadde rikelig med slim, so regna med att eggløsning var då. Blir spennandes å sjå framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tamelin.

 

Syklusen vår består av en periode før EL og en periode etter EL. Det er denne perioden etter EL som er fast på antall dager. Den kalles luteralfasen og er vanligvis mellom 10-14 dager. Den perioden som er før EL kan variere mye mer og er egentlig den som avgjør hvor lang syklusen kommer til å bli. Jeg har hatt EL på alt fra CD 18 til CD 26, men antall dager etter EL er fremdeles ganske konstant. Det har variert med pluss en dag. MEN det du også skal vite er at EL slim kan forekomme flere ganger i løpet av en syklus. Det sies at kroppen kan "prøve" å ha eggløsning uten at den klarer det. I tillegg så kan det være du har flere dager med EL slim.. det er antatt at EL skjer den siste dagen med slim eller dagen etter. Hos meg er det ofte dagen etter.. Du kan lese mer på www.pernille.info Det er en fantastisk hjelpeside, men vær oppmerksom på at alle er forskjellige.

 

Bra det er noen med litt peiling her =) Nå ble værtfall jeg litt klokere...tusen takk. I følge en sånn el kalkulator skulle jeg hatt el for noen dager siden, noe jeg ikke har hatt. men ser nå i kalenderen min at det var 10 dager mellom el og mensen. da kommer det kanskje sånn denne gangen også...hmm. syns jeg hadde hørt at det var 15 dager fra el til mens jeg, men da stemmer ikke det?

 

 

Det er ofte regnet et gjennomsnitt og da sier de at normal luteralfase er på 14 dager +- 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter:)

 

Tanken: Dette virker lovende!! Vi får håpe tempen holder seg oppe og at TR ikke kommer.

 

Her er jeg nå på 7DPO og i dag sank tempen min med 0,2 grader!!! Det er alt for mye.. jeg skal jo ikke ha TR før om ihvertfall 5 dager! Men da snur vi det rundt og begynner å lure på om det var implantation dip jeg hadde i dag. Blir spennende å se i morgen om tempen da går opp igjen. Ellers så har jeg faktisk INGEN symptomer... en av de sikreste tegnene på at jeg har hatt EL er at jeg får skikkelig vondt i brystene mine etter et par dager.. denne gangen kjenner jeg absolutt ingenting i brystene.. Men tempen sier ihvertfall at EL har funnet sted så da regner jeg med det stemmer..

 

 

Hvordan er det med dere andre? Jeg tenker ikke ta noe test i det heletatt før jeg har kommet til mandagen for IKM.. Det skjer vel så mye i helga uansett at det skal jeg klare!! Kanskje jeg kan holde testetrangen i sjakk av at dere andre tester? Når skal dere teste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke teste før jeg er bikket ikm :P

Jeg har snakket med gyn og fått vite at jeg må fortsette å prøve å bli gravid, men at jeg ikke må bli skuffet om det ikke går fordi det kan bli vanskelig å bli gravid uten behandling :(

Nedtur en mandags morgen.

Legens trøstende ord var at siden jeg er ung har jeg iallefall tiden på min side... Hvor trøstende det var er jeg litt usikker på, men jeg har ikke annet valg enn å fortsette å prøve, håpe jeg kommer raskt i gang med behandling og at det ikke tar så lang tid etter at jeg har begynt behandling :) *prøver å holde seg positiv* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff mammamio det var dårlige nyheter å få på en mandags morgen..dvs det er nok dårlige nyheter uansett når de kommer. Det positive er jo at dere får hjelp da.. etter 21pp så er det sikkert en liten trøst i det?

 

Her er de imaginære symptomene på full anmasj.. jeg kjenner etter om jeg ikke har litt mensmurringer.. hehe særlig.. når jeg har det før mensen så trenger jeg ikke akkurat å kjenne etter... hehe.

 

En ting jeg har lurt litt på.. Til dere som har vært gravide før.. fargen rundt brystvorten.. når er det den begynner å forandre seg? Når merket dere det? Jeg leser på nettet at det kan skje allerede uken før IKM, men det ser jeg aldri blir tatt opp som et symptom her inne.. selv på de som er gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

*verpesjuk86

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Henger meg på her jeg, selv om jeg egentlig ikke er noen prøver ennå. Er så utålmodig, og kan jo være en mikroskopisk sjanse for å bli gravid likevel. Saken er at jeg dør etter å begynne, men avtalen med samboer går ut på å begynne i august..

 

Så håper det er greit at jeg henger her likevel, og "lærer meg opplegget". Holdt på å si at det er koselig å treffe dere som har ca samme syklus som meg, men må jo egentlig bare håpe for deres del at ingen av dere er her lenger når august kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg har ramla ut så jeg setter meg inn igjen på søndag pluss ny pp da jeg tror vi ikke traff helt denne pp. Fikk første max på monitoren i går, og smerter i hø.eggstokk ut på kveldingen, andre max i dag og da ble det sexxing og det er jo for sent. Så jeg vil tro at egget slapp på tidlig kvelden i går.

 

Men det som er så merkelig, og har aldri skjedd før(sjekket strekene på alle monitortestene i 12 foregående pp og da blir man litt expert på sin egen syklus) og streken på max-testen i dag var like sterk om ikke sterkere idag. Normalt er teststreken på dag 2 max mye svakere enn den første. Men men var bare en observasjon, betyr vel sikkert ingenting :)

 

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

*verpesjuk86

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*Athina 38 pp

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*Athina 39 pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på Ny PP jeg også siden jeg garantert vet at det ikke klaffet denne måneden. Men jeg kommer sterkere tilbake neste pp da svigermor IKKE er på besøk :P

I tillegg så har mannen min vært hos lege og fått konstantert lave vitamin D nivåer samt lave hormonnivåer så han har fått piller på resept som han startet å ta denne uka. Så da skal vel kroppen hans være klar til babylaging om et par tre uker håper jeg :D

 

Chamira: De endret seg egentlig aldri på meg. De ble kanskje litt mørkere når jeg var på slutten av 3 trimester men ikke så mørke som jeg forventet.

 

Verpesjuk86: Hiv deg på her du :) Hvorfor vil han vente helt til august (om jeg kan spørre)?

 

MammaMio: Uff, det er kjipt! Men du kan jo ikke la være å prøve!! Når skal du starte med behandling da? Håper du ikke må vente for lenge på det!

 

Athinas verden: Så rart! Skulle jo tro at strekene ble svakere og ikke sterkere. Hoppet monitoren ned til 1 strek dagen etter eller? Jeg har ikke beholdt noen av testene mine så aner ikke hvordan de ser ut. Men kanskje det er en ide.. Hvordan oppbevarer du de, vil ikke strekene forsvinne av seg selv etterhvert?

 

 

 

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

*verpesjuk86

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*Athina 38 pp

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*Athina 39 pp

*PeppaPig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Verpesjuk86: Hiv deg på her du :) Hvorfor vil han vente helt til august (om jeg kan spørre)?

 

 

Fordi han er ansatt i et prosjekt som varer til godt utpå neste høst og ikke vil ta permisjon før nyttår 2013/2014 (halvannen måned etter at prosjektet er over). Han ville ikke at barnet skulle bli født før det engang egentlig, men siste og eneste tilbud fra meg (har venta lenge på at han har skullet bli klar!) var å time det sånn at han i verste fall begynner permisjonen 1. januar, men at babyen kan komme så tidlig som i mai 2013. Han gikk med på det, ellers hadde jeg nok gitt ham opp. Så tør ikke presse ham mer nå, prøver å bare vente tålmodig på at det skal bli august. Men er jeg heldig, blir han mindre og mindre forsiktig fremover (slutta på p-piller for et år siden, så nå er prevensjon hans ansvar), og allerede er han litt mindre forsiktig enn han ville vært tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14.mai

*

 

Tirsdag 15.mai

* Mammamio 21pp*

*

 

Onsdag 16.mai

* PeppaPig

*babyønske2012

*Guroen

*verpesjuk86

 

Torsdag 17.mai

*bentix

*lille trille

*Mich88 5pp

*Litol87

 

Fredag 18.mai

*Lykken er kjærlighet <3

* Anjamor 3 pp

* RosaHelikopter

 

Lørdag 19.mai

*Gutt04+Gutt10+Gutt13?

*Kat87

*klar for nr2

 

Søndag 20.mai

*Athina 38 pp

 

 

GRAVID

*

 

Ny PP

*Athina 39 pp

*PeppaPig

 

 

 

 

Jeg hiver meg på jeg. Har hatt uregelmessig mens etter at jeg sluttet på p-ring før jul, men begynte å prøve 15 april, og har lagt inn aksjer annenhver. Så håper jo det skal være så lett at spira sitter på første forsøk. Men 18 mai er estimert da, så får vi bare vente å se. Tok negativ test 5 mai, bare 4 dpo. Det var før jeg hadde lest meg opp på at man må vente litt lenger :-P Så nå skal jeg vente med å teste til fredag 18.. Holder ikke ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chamira: når jeg gikk gravid med sønnen min merket jeg ikke noen fargegforskjell på brystvortene før det nærmet seg termin, men de ble ikke så mørke som jeg hadde forestilt neg at de skulle bli. Tror det at når de blir mørkere er veldig individuelt.

 

Velkommen verpesjuk86 og RosaHelikopter :) lykke til med prøvingen!

 

Athina og peppapig, lykke til neste pp :)

 

Jeg syns det er godt at de har funnet ut hvorfor jeg ikke har blitt gravid enda ja, og krysser fingrene for at jeg ikke trenger å vente så lenge med behandling :P

Noe jeg absolutt ikke skjønner er hvorfor jeg fikk blodig utflod (beklager detaljer) på papiret ved toalettbesøk i morges! Det er jo altfor tidlig! Syklusen min er ikke helt stabil, men har heller aldri begynt å merke noe til blødning nesten en uke før. Ingen murringer eller noen symptomer på noe som helst, bare rosa/rødlig på papiret :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...