Gå til innhold

På hvilken måte har kroppen din forandret seg etter svangerskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i begynnelsen av tjueårene da nr 1 og nr 2 kom til verden. Kroppen er akkurat som før. Jeg bare "skrumpet inn" da jeg ammet, og kiloene rant av innen en uke. Ingen strekkmerker. Sprøtt, men selvsagt - helt greit for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid som 20åring, og fikk ett barn til to år etter.

Jeg veide 58kg før jeg ble gravid. Kroppen min ble aldri helt som den var før jeg ble gravid igjen, men etter nr 2 så var den nesten som før dagen etter jeg fødte. Veide 60kilo, for 20kilo forsvant når jeg fødte. Som i første svanherskap hadde jeg veldig mye vann i kroppen.

 

Strekkmerker fikk jeg mange av i første svangerskap. De er idag nesten ikke synlige, ikke hadde jeg brydd meg om de var det heller. Som jeg sier til mine barn, så er et bare ett bevis på at jeg har noen fantastiske barn. Min mann syns strekkmerkene mine er veldig morsomme, for jeg er ekstremt følsom på de. Er han såvidt bortat de så kiler det veldig eller i andre sammenhenger veldig deilig.

Men kiloene mine rant av meg mens jeg ammet, så jeg ble tilslutt radmager. Likte ikke hvordan kroppen min ble, så det ble prosjekt oppfeiting. Nå er jeg 30år og har noen kilo for mye på meg, men jeg vil heller ha det enn slik jeg var. Jeg trives medre med litt ekstra polstring både her og både der, enn bein som stikker ut både her og både der. Jeg er ikke tykk, men litt mer lubben enn hva jeg trives best med. Men livet er langt, nå er det ikke det jeg trioriterer. Skulle jeg bli mye tykkere, og det igjen begynner å hemme livet mitt så må jeg gjøre noe med det. Nå fungerer jeg som før, og vekta mi hemmer meg ikke.

 

Underlivet mitt er ett kapittel for seg selv, jeg fikk totalruptur i første svangerskap. Det er ikke problematisk igrunn, for det grodde veldig bra. Men jeg ble sydd litt mye, så ting er trangere der nede. Jeg kunne fikse på et, men valgte å la være, siden det enten kunne gå bra eller ikke fult så bra. Alt fungerer som normalt, men ofte får jeg ett lite sår/flærre eller hva en skaø kalle det der det ble sydd. Merker ikke noe til et utover litt blod på papiret når jeg er på do og det svir litt, men litt svinn må en regne med når en har så fine unger.

 

Større pupper har jeg fått også, og det er slettes ikke noen nedrur. For puppene var ikke akkurat store. Har en fjortis i hus, nå har hun lik str i bh som meg. Så det sier vel sitt....

 

Anonym poster: bfe7625c4a1a60aa7fc2a2145e2d9afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke nødvendigvis vekta som er den største endringen, selv om også den er noe annerledes.

 

Hos meg er kanskje de største endringene:

 

Strekkmerker på magen og litt ekstra hud - så den fiiine tynne vakre midja mi forsvant da jeg var 24 og kommer aldri tilbake.

 

Stivnet litt i kroppen, så ikke så "myk" som før. Merker når jeg strekker ut etter trening.

 

Tennene ble verre - plutselig fikk jeg hull i de, og mistet faktisk en liten bit av tanna 4 mnd på vei, alle gangene...... Hadde null hull før..

 

Fikk et par røde føflekker i graviditet nr. 2 i ansiktet. Disse drar ingenplass.... heldigvis ikke spesielt store, og mest jeg som legger merke til det. Men uansett...

 

Vekta derimot er stort sett den samme når jeg igjen har gått ned etter svangerskapet - som jeg alltid gjør. Men dette drives jo faktisk av inntak og trening, ikke nødvendigvis at jeg har båret baby. Meeeen må trene meg ned i vekt. Dette kommer ikke av seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid smile.png

 

Vekt nå: 58-59

Vekt før: 65-66

Nei, kroppen er ikke den samme. Har ikke bare gått ned vel mye men føles som om jeg har mistet muskelmasse også. Føler meg rett og slett svakere til tross for at jeg faktisk trener. Ikke mye da, men... Var litt tynn før også, men da med en atletisk touch og litt former. Nå ser jeg knoklete og rar ut. Har gått ned mest der en kvinne ikke vil gå ned:P Har ikke pupper og mye til rumpe igjen. Har også fått noen strekkmerker ,sånn for å liksom bevise at to graviditeter har funnet sted men de kan jeg saktens leve med.

Fornøyd med kroppen nå? NEI. Men jeg jobber med det. Mitt prosjekt til sommeren skal være opp i vekt med fokus på styrketrening, yoga og næringsrik og kaloririk mat. Kommer til å bli lett kommende måned hvert fall, julen er selveste drømmesituasjonen for en som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som sier dere har "løs hud" enda på magen, trener dere? Jeg går gravid nå, og er veldig spent på hvordan kroppen blir seendes ut etter graviditeten. Jeg har aldri hatt mer treningsmotivasjon som jeg har nå, og gleder meg veldig til å "få tilbake kroppen min". La på meg 10 kilo året før jeg ble gravid, og ønsker gjerne å få vekk dette også når gullungen er ute!

Noen som har jobbet mye med mageøvelser og hatt suksess med dette? :)

 

Definitivt!! Jeg har trent masse i alle mine svangerskap & tror det er grunnen til at kroppen har blitt helt fin igjen. Det er en myte at man ikke skal trene mage under graviditeten, og jeg tror det er grunnen til at magen min har vært "borte" etter kort tid. Når man ikke trener under svangerskapet, mister man masse muskelmasse & ditto forbrenning, og det er hovedårsaken til at mange sliter med å finne tilbake til utgangspunktet. Så tren, tren og ikke minst tren styrke ;)

 

Anonym poster: d23c9aeec28be5cb2577341eb4a03cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid smile.png

 

Vekt nå: 58-59

Vekt før: 65-66

Nei, kroppen er ikke den samme. Har ikke bare gått ned vel mye men føles som om jeg har mistet muskelmasse også. Føler meg rett og slett svakere til tross for at jeg faktisk trener. Ikke mye da, men... Var litt tynn før også, men da med en atletisk touch og litt former. Nå ser jeg knoklete og rar ut. Har gått ned mest der en kvinne ikke vil gå ned:P Har ikke pupper og mye til rumpe igjen. Har også fått noen strekkmerker ,sånn for å liksom bevise at to graviditeter har funnet sted men de kan jeg saktens leve med.

Fornøyd med kroppen nå? NEI. Men jeg jobber med det. Mitt prosjekt til sommeren skal være opp i vekt med fokus på styrketrening, yoga og næringsrik og kaloririk mat. Kommer til å bli lett kommende måned hvert fall, julen er selveste drømmesituasjonen for en som meg!

 

 

 

Ehh..du er jo ikke tynn når du veier 58 kilo men slank og fin vel

 

Anonym poster: b4331bbc0c16c74a7e0c8f7647c5d93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

Veide vel 59-60 kg før begge graviditetene (28 og 31 år) - gikk opp noen kilo, men har nå jobbet meg ned til 55 kg, som jeg trives mer med.

Kroppen har uten tvil forandret seg, uten at jeg helt klarer å se hvordan - selv om jeg veier mindre nå enn da jeg ble gravid første gang får jeg fortsatt ikke på meg bunaden min...;-) Har tydeligvis fått litt mer kurver, selv om brystene i mitt hode er mindre nå enn før;-) Ja, og så noen strekkmerker her og der, da.

 

Stort sett fornøyd med det som ligger nedenfor halsregionen - ansiktet vil jeg nok aldri bli fornøyd med!

 

Anonym poster: 73936daa3d2593ba4d593df6c24f343c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år, har 3 nydelige jenter. Veide rundt 56 før første, ca det samme mellom hver og ca det samme nå. La på meg mellom 10-12 kilo i svangerskapene, magen var flat igjen i løpet av noen uker. Trener veldig mye.

 

Kroppen er likevel litt annerledes. Kinnene er litt smalere (hurra!), hoftene litt bredere (æsj), puppene litt større og mykere, brystvortene litt større. Ingen strekkmerker eller ekstra kvaps og ekstra hud. Tror mye trening under svangerskapet er trikset, synes veldig synd på de som har kraftig bekkenløsning eller lignende... Jeg syklet blant annet to mil hver dag frem til termin.

 

Mannen er 7 år yngre enn meg, mulig det gjør meg ekstra fokusert på kropp, men har alltid vært opptat av trening og helse, og det var bare ikek et alternativ å la alt flyte bare fordi vi har barn. Barna skal ikke skamme seg av mor i bikini.

 

Anonym poster: cf40a0647d8ee7d760bf3bbdba1dcd78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år, har 3 nydelige jenter. Veide rundt 56 før første, ca det samme mellom hver og ca det samme nå. La på meg mellom 10-12 kilo i svangerskapene, magen var flat igjen i løpet av noen uker. Trener veldig mye.

 

Kroppen er likevel litt annerledes. Kinnene er litt smalere (hurra!), hoftene litt bredere (æsj), puppene litt større og mykere, brystvortene litt større. Ingen strekkmerker eller ekstra kvaps og ekstra hud. Tror mye trening under svangerskapet er trikset, synes veldig synd på de som har kraftig bekkenløsning eller lignende... Jeg syklet blant annet to mil hver dag frem til termin.

 

Mannen er 7 år yngre enn meg, mulig det gjør meg ekstra fokusert på kropp, men har alltid vært opptat av trening og helse, og det var bare ikek et alternativ å la alt flyte bare fordi vi har barn. Barna skal ikke skamme seg av mor i bikini.

 

Anonym poster: cf40a0647d8ee7d760bf3bbdba1dcd78

 

Enig med deg!

 

Anonym poster: d23c9aeec28be5cb2577341eb4a03cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...