Gå til innhold

På hvilken måte har kroppen din forandret seg etter svangerskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nr 1 var jeg 19, veide 56 veide det samme 1 mnd etter fødsel.

n 2 var jeg 21, veide 60, 1 år etter fødsel..

Er 23 nå.. har strekkmerker, 1 åreknute og litt hengepupper.

Er ikke fornøyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veide 58 kg da jeg ble gravid som 32-åring.

Var relativt godt trent da jeg ble gravid og trente gjennom hele svanherskapet. La på meg 12 kg.

Nå, ett år etter fødsel, veier jeg 59 kg.

Har imidlertid jobbet hardt for det, mye kondis og styrke.

Litt løshud på magen, litt mindre stram nedentil og litt mykere pupper, ellers ser kroppen lik ut som før.

Jeg er kanskje mer fornøyd nå enn noensinne, selv om jeg selvsagt kunne ønsket meg noen endringer. Føler meg stort sett stolt over denne kroppen som har satt et velskapt barn til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare sånne syltynne damer som skriver her eller??

Bare sånn 50-60 kg omtrent jo... jaja... noen er heldigere enn andre...

50-60 kg er ikke syltynt.. det er normalt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 59 kg før første graviditet, og to år etter den andre veide jeg 66. Fikk omsider motivasjon nok til å kvitte meg med ekstrakiloene i høst, og er nå nede i trivselsvekten på 55 kg.

Puppene er blitt slappere og mindre, har noen strekkmerker på mage og pupper, magen "henger" litt mer, og jeg har solide ringer under øynene etter seks år med lite søvn;-) Men alt i alt er jeg ganske fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva veide du før du ble gravid?

Lå mellom 62 og 65kg

Hva veier du nå?

57

Er kroppsammensetningen den samme?

Er blitt mindre, men har bredere hofter.

Merker du noen spesielle endringer?

Ellers er magen full i strekkmerker (som blir bedre og bedre), og det er et "hudlag" nederst på magen, men satser på å få det mer eller mindre bort når jeg starter treninga.

Er du fornøyd med kroppen din?

Ja, er i grunn det. I og med at jeg er blitt mindre og tynnere kan jeg nå gå med klær jeg ikke kunne før, typ high-waist bukser og inntilsittende topper, noe jeg ikke følte meg komfortabel i før. Er jo de strekkmerkene igjen da, jeg sprakk helt på slutten av svangerskapet og har ganske mye av dem, men de lysner jo med tiden:) er bare 3 mnd siden jeg fødte.

Er 18, var sytten når jeg ble gravid, og fødte to dager før 18årsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter at jeg har født tre barn er jeg faktisk mer fornøyd med kroppen min nå enn før jeg fikk førstemann. Den viktigste forskjellen er at jeg nå trener(vel..leker vel mer) jevn tre ganger i uka(løping,klatring og terrengsykling), og føler at alt har" strammet seg" merkbart opp.Samt sett verdien i pushup-BH!

Tilbake til normalvekt på 60 kilo og akkurat i startgropen for å lage sistemann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 25 år da jeg ble gravid. Veide 42 kg før svangerskapet, gikk opp 10 kg under svangerskapet. 2 måneder etter svangerskapet gikk jeg ned de 10 kg.

 

Men iløpet av disse årene som har gått har jeg gått opp 4 kg, og er fornøyd. Har fått litt mer kjøtt på kroppen og elsker det. Fikk ikke strekkmerker på magen da jeg var gravid, men fikk over knærene. Men det er ikke så farlig. Er veldig fornøyd med kroppen min etter at jeg har gått opp i vekt (selv om det ikke var mye). Har mer selvtillit til å gå med sommerklær, derfor shopper jeg sommerklær som bare det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Jeg veide 60 kilo før førstemann, var oppe på 90 under graviditeten, endte på 82 kg når jeg hadde ammet i 2 år.

Jobbet meg hardt ned på 76 kilo, så gravid igjen, nå er jeg i uke 30 gått opp 7 kg tilsammen, vet ikke hvor jeg vil ende denne gangen.

 

Kroppsammensetningen er ikke det samme, jeg hadde enormt med fett på magen etterpå, men ingen andre steder.. Irriterende... (Har alltid hatt fin mage)

 

Kjøttpølse over keisersnittarr og en kropp som så godt som tviholder på magefettet uansett hvor hardt jeg trente og gikk på diett. Lite strekkmerker eller andre tegn heldigvis.

Jeg hadde skikkelig fine pupper, de fleste trodde de var operert før førstemann, nå er de lange og tunge...

 

Foprnøyd med kroppen? Nei....

(Bortsett fra nå når jeg er gravid. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier omtrent det samme, er ikke så himla smal rundt livet lengre og har den derre keisersnittvalken som man aldri blir kvitt. Er slank og veltrent, men ingen sylfide. Fødte midt i 30-åra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

var 24 år når jeg ble gravid og når ungen kom ut :)

veide 54 før jeg ble gravid og 53 et par dager etter fødselen.. dagen etter fødselen hadde jeg flatere mage enn jeg noen gang har hatt :P helt rart..!! men var veldig dålig og kastet opp til jeg var 33 uker på vei:/

nå 3mnd etterpå veier jeg 54 ijenn... slapp unna strekkmerker, så eneste forandring er at magen er mer pløsete og slapp... så kan vel si at jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare sånne syltynne damer som skriver her eller?? Bare sånn 50-60 kg omtrent jo... jaja... noen er heldigere enn andre...
50-60 kg er ikke syltynt.. det er normalt!!

 

Ikke nødvendigvis. å si at det er tynt ELLER normalt blir helt feil. Noen er tynne når de veier 60 kilo, andre er normale, andre igjen blir tykke.

Jeg personlig ser ut som et lik om jeg veier 55 kilo, jeg må opp i minst 65 for å være fornøyd med kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynnere og penere (vil jeg påstå) etter to fødsler enn før..

Største forskjell er større pupper, de krympet ikke etter amming.

Jeg er også merkbart smalere i ansiktet.

 

Er mer fornøyd nå enn før jeg fikk barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid smile.png

 

Veide 50 kg før jeg ble gravid, nå veier jeg 45. Jeg er like fornøyd som før, kanskje enda mer. Magen er like stram som før, ingen strekkmerker eller løs hud, puppene er også like fine. Jeg var 24 da jeg ble gravid, er nå 26. Har ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan

Gått fra 70D til 70G og over et år siden ammeslutt:)

 

Ser ikke modelltynn ut lenger, men sunn og slank:)

Neglene mine vokser fortere og jeg har noen strekkmerke her og der:)

 

Så er jeg trangere og sexlivet enda bedre! :D

Endret av Juliea - kukløsklan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 57 før. Er 160 høy og er 36 nå. Gikk opp 15 kg mens jeg var gravid, 10 kg forsvant på sykehuset, og lå på 59 ganske lenge etter fødsel. Men da ungen begynte med fast føde, dvs mindre amming raste vekta opp igjen. Er nå på 65 kg.

 

Magen er veldig slask, dårlige muskler der (ble hastesnitt på meg). Så jeg ser litt gravid ut med litt bulende mage, og i tillegg noen ekstra kilo, som mest er der. Ellers ingen endringer, eller jo, større pupper enn før, men de er ikke slappe eller henger, bare større. Ingen strekkmerker, eller åreknuter, og ikke noe slapt underliv sikkert takke være snittet.

 

Så det er kiloene og magen som er endringen. Men jeg skal begynne å trene -snart ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 67 kg før graviditet.

Veier 68 kg nå 4 mnd etter fødsel.

Har fått strekkmerker på magen.

Magen er blitt pløsete.

Puppene er større (men de forsvinner vel når amminga tar slutt)

Kondisen er helt elendig.

Vondt i ryggen etter mye byssing på svær baby.

Blæra holder ikke helt tett enda (håper inderlig dette bedrer seg etterhvert)

Noen av stingene etter totalrupturen gikk litt for fort og nå er det for stor åpning i huden rundt der nede...så det kommer luft inn og den må jo ut igjen...hurra...

 

æsj, trist å se det ramset opp sånn.... Vel verdt når jeg ser babyen som spreller og jodler på gulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så store forskjellen annet enn at det supertynne livet jeg hadde nå er mer normalt. Nå går det faktisk an å få bukser som sitter pent i livet (41 år og et barn på 4 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva veide du før du ble gravid? 75

Hva veier du nå? 71

Er kroppsammensetningen den samme? Nooope

Merker du noen spesielle endringer? Ja, alt til det negative.

Er du fornøyd med kroppen din? Nei. Hater den. Avskyr den.

 

ALT ble herpet etter at jeg fikk barn. Absolutt ALT. Håret faller av, leggene har åreknuter. Puppene henger og den ene er større enn den andre. Magen, ja, magen. Hvor skal jeg starte. Den VAR flat. Nå henger den og har splitt på midten. Også har jeg jo vært sååå "heldig" og fått godt over 300 strekkmerker, hvor 200 av de er på magen og sidene.

 

Fitta har også fått gjennomgå, samt lårene og puppene. Strekkmerker overalt. De største på magen er 4 cm og 45 lange. Ja, jeg har målt og telt.

De 3 på fitta er 2,5 cm breie og 3 cm lange.

 

USJ. Ser rett og slett ikke ut. Og jeg er 24 år. Så livet mitt som eget individ, kjæreste og kone er ødelagt. Jeg fikk barn, men jeg mistet meg selv, sexliv, nærhet, badeliv, livsglede. Ja.

 

 

Anonym poster: 895bc00c22d61dcc53bd57113fcb676c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 93(!) før jeg ble preggers (173cm)

Veier nå (7mnd etter fødsel) 99(!!!!)

Nei kroppen han forandret seg veldig. Den ekle hengemagen med masse strekkmerker. Puppene henger(ammet ikke). Lårene er så store at de burde fått et eget postnummer.

Sexlysten er ikke på topp men har sex nesten hver dag. De 2 minuttene skal jeg heller ofre for gubben ;)

 

Men det var såååå verdt det!! Klart mye jeg vil forandre på men ikke noe jeg stresser med. Jeg føler meg fortsatt sexy med de rette klærene på.

Var 23 når jeg ble gravid er nå 24

 

Anonym poster: 0cf5ad782fb7873a1c08c9541cb11183

 

Anonym poster: 0cf5ad782fb7873a1c08c9541cb11183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid? 75

Hva veier du nå? 71

Er kroppsammensetningen den samme? Nooope

Merker du noen spesielle endringer? Ja, alt til det negative.

Er du fornøyd med kroppen din? Nei. Hater den. Avskyr den.

 

ALT ble herpet etter at jeg fikk barn. Absolutt ALT. Håret faller av, leggene har åreknuter. Puppene henger og den ene er større enn den andre. Magen, ja, magen. Hvor skal jeg starte. Den VAR flat. Nå henger den og har splitt på midten. Også har jeg jo vært sååå "heldig" og fått godt over 300 strekkmerker, hvor 200 av de er på magen og sidene.

 

Fitta har også fått gjennomgå, samt lårene og puppene. Strekkmerker overalt. De største på magen er 4 cm og 45 lange. Ja, jeg har målt og telt.

De 3 på fitta er 2,5 cm breie og 3 cm lange.

 

USJ. Ser rett og slett ikke ut. Og jeg er 24 år. Så livet mitt som eget individ, kjæreste og kone er ødelagt. Jeg fikk barn, men jeg mistet meg selv, sexliv, nærhet, badeliv, livsglede. Ja.

 

 

Anonym poster: 895bc00c22d61dcc53bd57113fcb676c

 

Uff, det høres ut som du burde snakke med noen om dette (legen kanskje?). Du har da ikke mistet deg selv selv om kroppen har forandret seg! Du er fortsatt der inne, det er bare litt vanskelig å se deg :)

 

Jeg har også hundrevis av strekkmerker og svær mage, og mange kilo for mye (babyen er 5 mnd). Men jeg har det bra med meg selv (er ikke fornøyd med kroppen altså, men er fornøyd med LIVET mitt!).

 

Håper du har noen å snakke med om det som plager deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroniske smerter fra tre mnd før fødsel med bekkenløsning og pådro meg prolaps i korsryggen under fødsel. Fortsatt smerter i bekken og korsrygg halvannet år etter.

 

Anonym poster: efa5ccfce0c25c9ef93c57f3c04ba9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 55 kg når jeg fikk mitt første barn i en alder av 20,nå 7 år senere og 3 barns mamma veier jeg 65 kg. Noen kg må av for at jeg skal bli fornøyd med vekta. Puppene er vel ikke helt det samme etter og ha ammet 3 barn og strekkmerker har jeg. Men jeg er er overlykkelig over å ha fått 3 barn,så de merker etter å fått barn kan jeg gått ha med meg. Vekta dermimot er det nok mye meg selv,så her må vi i hardtrening :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veide du før du ble gravid?

Hva veier du nå?

Er kroppsammensetningen den samme?

Merker du noen spesielle endringer?

Er du fornøyd med kroppen din?

 

Ta gjerne med alder og alder når du ble gravid :)

 

Ble gravid som 22åring og veide 60 kg. Er nå 26 og veier 70 kg, men det synes knapt. Ser litt eldre ut, ellers er jeg den samme. Bruker litt av de samme klærne osv, alltid hatt hofter og pupper så der skjedde det fint lite forandring.

 

 

 

Anonym poster: c2914a1791de1e09fcde0c5317e79d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare sånne syltynne damer som skriver her eller?? Bare sånn 50-60 kg omtrent jo... jaja... noen er heldigere enn andre...
50-60 kg er ikke syltynt.. det er normalt!!

 

Ikke nødvendigvis. å si at det er tynt ELLER normalt blir helt feil. Noen er tynne når de veier 60 kilo, andre er normale, andre igjen blir tykke.

Jeg personlig ser ut som et lik om jeg veier 55 kilo, jeg må opp i minst 65 for å være fornøyd med kroppen min.

 

Samme her, ser ikke ut i måneskinn om jeg veier mindre enn 60kg. Så tilbake på noen bilder fra tidligere, og jeg kler mye bedre å veie rundt 70kg. Kan ikke fatte at jeg ble mobbet for å være tjukk når jeg veide 55, verden er jaggu rar.

 

Anonym poster: c2914a1791de1e09fcde0c5317e79d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fornøyd nå enn før.

 

Var 26 da jeg ble gravid første gang, la på meg over 40 kilo, hadde 5-6 kg igjen da jeg ble gravid med nummer to. Gikk da opp kun 10 kilo, og alle var borte etter tre måneder.

 

Begynte og trene regelmessig etter første graviditet, fortsatte under andre, og etter. Var forresten 30 da jeg ble gravid andre gang.

 

Veier i dag 76 -77 kilo, er 180 høy. Har litt strekkmerker, men en del er fra min vokseperiode (var 180 da jeg ble konfirmert. Så vokste mye og fort en stund), og litt på magen som har et bittelite "Heng" og på puppene. På begge disse stedene kom strekkmerkene 4 mndr ETTER jeg hade født 1. mann. Da jeg var på vei NED i vekt.....

 

Selvsagt ser jeg stort forbedringspotensiale, litt avhengig av HVEM jeg sammenlikner meg med. Men synes jeg ser bedre ut nå enn da jeg gikk på videregående,- Er straks 36 :) Men det er mulig det bare er jeg som har et annet syn på livet, skjønnhet og hva som er verdt og tenke mye på :)

 

Anonym poster: 37d94a1b90e7658bbbe201f59f902c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...