Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hadde dere godttatt dette?

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 07:53

Jeg er hjemmeværende (ufør) med 2 barn. Et bhgbarn og en baby.
Jeg har en mann som jobber mye og pga av dette mener han at han skal slippe alt av husarbeid, laging av mat og oppfølging av ungene. Eneste han gjør er å hente bhgbarnet, ha babyen i 20 min før de legger seg og kanskje skifte 1 bleie eller gi en flaske.

Han er skjeldent med på ting som foregår i bhg og i helgene er han sliten og vil helst ligge på sofaen. Han finner på noe med eldste kanskje 1 gang i mnd.

Han jobber veldig mye for at vi skal ha det bra og jeg setter veldig pris på det,men er det god nok grunn til å ikke bidra på hjemmefronten?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 07:56

Nei, det ville jeg ikke. Men på den annen side hadde jeg heller aldri gått med på å hatt ubeskyttet sex med en sånn slabbedask av en mann, med den risiko det innebærer å bli gravid med ham.

Du har gjort det ikke bare en, men to ganger.

Dårlig research vil jeg kalle det, og nå får du betale prisen for det.

#3 MrsMilla

MrsMilla

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 635 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 08:00

Tja, vanskelig å si.
Jeg er fan av å dele alt og at begge jobber, og har ingen erfaring med en situasjon der en er ufør, så vet ikke helt hva det innebærer egentlig. Er man da ikke istand til å gjøre noe? Litt som sykemeldt?

Om dere har "delt det mellom dere" slik at du er hjemme og tar barna, så er jeg litt enig med ham faktisk, kanskje bortsett fra typisk foreldremøter og sånt som det er viktig at alle er med på.
Men om du er i så dårlig form at dagene dine ikke samsvarer med å ta heim og barn, så må vel dere dele dette, tipper jeg.

Men synes det er merkelig om han ikke finner på ting på ettermiddagen med barna sine (sånn ikke husarbeidting, men lek) - for det er jo naturlig at fedrene vil være med barna sine.

#4 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 906 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 08:11

Jeg regner med at det er en god grunn til at du er ufør? Da skal du i tilfelle ikke behøve å slite deg helt ut.

En ting er nå husarbeidet, men jeg stiller spørsmålstegn ved en far som er så lite interessert i å tilbringe tid og å stelle med/leke med ungene sine.
Den som gir seg er en dritt.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:51

Han bør slippe husarbeid, ja, men han har da vært med på å lage barna han også!

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:55

tenker at det kommer veldig annpå hvorfor du er ufør,
tenker også at har man barn så er det begge sine foreldre sitt ansvar. slik som husarbeid det kommer veldig annpå hvor stort hus man har og slikt også for meg.

mannen din jobber mye,. du er hjemme. vet ikke hvorfor,..

jeg går hjemme om dagen nå. arbeidsledig. mannen min jobber vanlig 100% jobb. mannen min hjelper meg gjerne med barna. men jeg tar huset,. vi har passe stort hus over 3 etasjer som skal holdes ryddig.
vi pusser også opp og det er jeg med på.

barna er det mannen som kjører og henter i barnehagen.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:56

At du gjør mest i huset er kanskje naturlig og greit. Selv om du ikke skal presse deg for hardt, siden du er ufør for en grunn.

Ellers, så bør han selvsagt være delaktig med barna, mye mer enn det han er idag. Uavhenging om du er hjemme eller han jobber mest. Det er tross alt barna hans, og de kan ikke sammenlignes med husarbeid.

#8 BikkjeBisk

BikkjeBisk

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 601 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:56

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 april 2012 - 07:56:

Nei, det ville jeg ikke. Men på den annen side hadde jeg heller aldri gått med på å hatt ubeskyttet sex med en sånn slabbedask av en mann, med den risiko det innebærer å bli gravid med ham.

Du har gjort det ikke bare en, men to ganger.

Dårlig research vil jeg kalle det, og nå får du betale prisen for det.

Dust..

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:57

Jeg er delvis ufør (jobber 40%) og bidrar med småpenger når det kommer til økonomi, vi kunne ikke hatt den levestandarden vi har om det ikke var for at mannen jobbet mye.

Min mann gjør heller ikke husarbeid, vi har vaskehjelp to timer i uken, resten tar jeg.

Men han er en super pappa, han er aldri for sliten til ungene. Han kommer hjem til middag hver dag, og kjører alltid ungene til fritidsaktiviteter, venner osv også jobber han gjerne litt igjen etter at de har lagt seg. Timene fra 17 til 20 er han helt og holdent fokusert på barna.

Det går aldri en helg uten at han tar finner på ting med ungene, alt fra turer til å bare være ute i hagen med dem. Han er også flink til å ta de med seg noen timer så jeg får hvile (er jo jeg som er syk og ikke han).

Jeg hadde ikke fått barn med en mann som ikke var villig til å følge dem opp, mannen min er først og fremst pappa han, det er den oppgaven han setter foran alle andre oppgaver.

#10 Eeniemeenie

Eeniemeenie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 803 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:58

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 april 2012 - 07:53:

Jeg er hjemmeværende (ufør) med 2 barn. Et bhgbarn og en baby.
Jeg har en mann som jobber mye og pga av dette mener han at han skal slippe alt av husarbeid, laging av mat og oppfølging av ungene. Eneste han gjør er å hente bhgbarnet, ha babyen i 20 min før de legger seg og kanskje skifte 1 bleie eller gi en flaske.

Han er skjeldent med på ting som foregår i bhg og i helgene er han sliten og vil helst ligge på sofaen. Han finner på noe med eldste kanskje 1 gang i mnd.

Han jobber veldig mye for at vi skal ha det bra og jeg setter veldig pris på det,men er det god nok grunn til å ikke bidra på hjemmefronten?

Han er jo pappa, og jeg ville ikke godtatt at han ikke bidro med ungene ( I det minste) Men at den som er hjemme gjør mest husarbeid er jo kanskje greit? Såfremt du ikke sliter deg helt ut siden du er ufør!

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 429 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 09:59

Vi har det på lignende viset.

Jeg er sykemeldt for en lang periode, mens gubben arbeider hardt for og få økonomien til og gå rundt. Da ser jeg det som naturlig at jeg gjør husarbeidet.

Men nå er jo han da intressert i jenta vår da, og kan finne på å leke med henne. Hun er 2 år så er jo ikke sånne voldsomme aktiviteter de kan finne på. Men han sitter ofte og tegner med henne, kaster ball o.l.

#12 ariel78

ariel78

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 10:03

En ting er husarbeidet, det syns jeg vel er naturlig at du tar mesteparten av hvis du ikke er veldig dårlig form helsemessig da.
Men at han ikke tar seg av barna er en helt annen historie, han burde ha interesse av å følge opp de.
Syns ikke det er normalt at småbarnsforeldre ligger på sofaen i helgene, da bør aktiviter med barna prioriteres.

#13 It's all about me!

It's all about me!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 378 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 10:09

Synes denne arbeidsfordelingen høres bra ut de dagene han jobber, med unntak av at han bør være med å legge barna da dette ofte er viktig stund for barna.

Men i helgene bør han ta sine 50%
Alle er slitne etter uka og vil ligge på sofaen, men det får en gjøre etter at ungene har lagt seg.
I helgene gjør familien ting sammen.
Vil ikke stå opp, vil sove meeeeer