Gå til innhold

Gravid og migrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig hatt to migreneanfall på to uker og pleier ikke å ha migrene mer enn ca. 3 ganger i året. Flere som har opplevd dette? Kan ikke tenke meg at det finnes noen migrenetabletter som kan tas under graviditet. Hvis dette fortsetter så kommer jeg jo til få grådig mye fravær fra jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ohhh YES!!!!

 

Jeg har hyppige migrene anfall til vanlig, de har være noe mindre i graviditeten. Har fått beskjed om at jeg ikke får bruke migrene medisinen, men har fått beskjed om at jeg kan kan pinex forte i terapeutiske doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at det hjalp å ta vanlig smertestillende, men, men.....

klarer ikke være på jobb i barnehage når jeg ikke orker lyder,lys og ikke klarer å snu på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nesten høre med legen din hva du kan ta under ett migrene-anfall. Jeg har slitt mye med migrene og tatt medisiner forebyggende (2 ganger om dagen), men de medisinene kan ikke taes under ett svangerskap siden det er usikkert på fosterskader osv. Jeg har "heldigvis" ikke tatt de siden november (lommeboka har desverre ikke strukket til siden de koster mye og jeg må dekke de selv), og heldigvis for det, for plutselig ble jeg gravid!

 

Jeg selv har ikke merket noe til migrene enda, håper den ikke dukker opp heller! Da sliter jeg også... God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg skal ta en paracet for å prøve, men jeg får bare holde meg i ro til det går over. ikke annet å gjøre ;) Er lykkelig uansett med et lite nurk i magen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe migrene etter jeg ble gravid :-) i forje sv.sksp, hadde jeg ett i begynnelsen, men den var mild. Då fikk jeg ikke flere. Håprer det ikke kommer noen denne gangen heller :-) kan jo ikke ta medisin for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 8 uker på vei og har ekstrem sv kvalme derav også hyppige anfall jeg kan ta relpax når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei og har ekstrem sv kvalme derav også hyppige anfall jeg kan ta relpax når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter to svangerskap er at både migrene og annen hodepine jeg sliter med ble mye verre i første trimester. Litt før halvveis i svangerskapet bedret det segnokså plutselig og hadde omtrent null hodepine resten av svangerskapet begge gangene!

Har tatt paracet og i verste fall pinex forte. Første gangen var jeg også delvis sykmeldt i starten(unngikk nattevakter).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en del plaget med migrene i forrige svangerskap.

La meg på mørkt rom med ispose på panne/tinning/nakke. De har også noen pads på apoteket beregnet på dette, som du kan legge på og som kjøler ned (Kool'n'smooth).

Smurte også med et eller annet jeg kjøpte på apoteket, men husker ikke hva det heter :-/ Luktet litt sterkt. Tror jeg prøvde tigerbalsam også.

Det beste er å forebygge ved å sove nok, drikke mye og ikke stresse, men det er jo ikke alltid like lett å få til...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før mitt første svangerskap var jeg plaget av migrene. Kunne ha flere anfall i måneden.. 1. trimester av første svangerskap hadde jeg nesten migrene i ett. Endte med at jeg kunne ikke kjøre bil pga synet var så dårlig. I tillegg kastet jeg opp hele tiden, og lå inne i mørket. Etter dette ble jeg faktisk kvitt migrenen. Har nå på over 9 år kun hatt 2 anfall... (hurra). Svangerskap nr. 2 hadde jeg det ikke, er nå gravid for 3. gang, og krysser fingrene for at migrenen holder seg unna.

Snakket med en lege om dette, som sa at det ikke var unaturlig at man ble kvitt plager - eller fikk plager under og etter et svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklusbetont migrene, så en graviditet er reine himmelen for meg. Får en akkurat rundt uke4-5, og så er det stille til etter fødselen.

Har fått lov til å ta halv dose (50mg) imigran tabletter hvis det ble for ille. Tok en sist, men regner ikke med jeg trenger å titte på den pakka på en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får migrene etter stress og form. Fikk en sykemelding i dag hos legen, så nå kan jeg hvile og bli bra igjen. Håper ikke migrenen kommer hver uke fremover slik den har gjort disse to ukene her............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke gravid enda, men samboeren min og jeg har planer om å sette igang iløpet av året. Men jeg kjenner jeg bekymrer meg fælt for dette med migrene. Både under graviditeten, men spesielt etterpå. Hadde et nytt anfall i natt, og fordi jeg hadde drukket et glass rødt i går kunne jeg ikke ta migrenemedisin. Fikk da et sykt sterkt anfall. Og sånn vil det jo bli under svangerskapet, at jeg ikke får tatt medisiner. Men så når ungen er ute....jeg får ofte anfall pga for lite søvn eller endring i søvnmønster. Og en liten baby i hus er jo ikke akkurat noe som gir regelmessig og god søvn. Er redd jeg skal bli liggende med migrene titt og ofte. Vet ikke hvordan det er med sykerettigheter og sånn når jeg skal være hjemme i permisjon. Om samboern kan være hjemme de dagene jeg får migrene?!Er ikke helt i stand til å passe på et lite nurk når migrenen står på som verst. Kjenner dette skaper mye bekymringer for min del. Vil jo være en god mor på tross av denne fuckings migrenen!!

 

Noen som har erfaringer på dette? Hvordan de har løst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget av migrene. Og jeg har pleid å gå betablokkere for å redusere antall anfall av dette. Betablokkere måtte jeg slutte med da jeg ble gravid. Men jeg fikk lov å fortsette med migrenemedisinen min, så lenge det ikke er flere ganger i uken. Jeg tar da en stk maxalt og 1-2 paracet når det setter igang. Så får jeg lagt meg ned på et mørkt, kaldt rom snarest. Og stort sett så klarer jeg å styre unna det værste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: maxalt kan ikke ammes med når dere kommer så langt... Hadde et tilfelle med det på jobb her om dagen. Hvis man tar det under amming, så må man pumpe og kaste melka de første 24 timene etter at man har tatt den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en annen tråd om temaet, hvor jeg bl.a. Har krevet et lengre innlegg om medisinbruk. Vanskelig å finne noe klart svar på dette, og de fleste leger ser ut til å være uenige. Men nye studier går lengre i å "frikjenne" nyere medisiner for fosterskadelige effekter.

 

http://forsvaret.no/aktuelt/hva-skjer/aktivitetskalender/Sider/Marinemusikken-Is.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynnende migrene hver dag i flere uker forrige sv.skap. Det gikk liksom aldri over...har migrene til vanlig og,oftere i perioder.

 

jobber i bhg, og gikk lenge på jobb. men orket ikke mer tilslutt, ble sykelmeldt 3 uker. i løpet av denne perioden tok jeg akupunktur, ble bra med engang! har nesten ikke hatt anfall etter det, og nå er det 3 år siden. hatt noen anfall nå i løpet av siste mnd, så har tenkt til å prøve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...