Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Blodig slim.. 37+3

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 285 890 Innlegg:

Skrevet 13 april 2012 - 12:54

Hei! Jeg er i dag 37+3 og har gått til modningsakupunktur to ganger nå.
Har i det siste (siste uken +-) vært plaget mye me at magen strammer seg, uten at det er vondt eller ubehagelig, magen blir bare veldig hard. Jordmoren min har også kommentert dette. Har også hatt litt mensmurringer fremme i magen siste ukene.

På lørdagskvelden etter sex merket jeg at det kom mye blod og slim ut sammen med spermen. Det blodige slimet fortsatte hele søndagen, og siden har det vært blodblandet slim hver morgen når jeg tørker meg etter og ha vært på do.

Jordmoren min mener jeg burde begynne og bakke baggen og forberede meg på fødsel, men hva sier du? Hørest det ut som noe er i ferd med å skje, eller kan det fortsatt ta flere uker?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Kristina

Jordmor Kristina

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 444 Innlegg:

Skrevet 13 april 2012 - 21:17

Hei du!

Mensmurringene og livmoren som strammer seg er kynnere. Det blodtilblandede slimet er slimproppen som i svangerskapet sitter som en propp i livmorhalsen som en ekstra beskyttelse. Dette er tegn på modning og bevegelse i livmorhalsen, og at fødselen nærmer seg.

Akkurat hvor lang tid det vil ta før fødselen starter er det ingen som kan si sikkert. Men i og med at du er i uke 38, er det helt sikkert at det ikke er så lenge til :) Om du blir stresset av å ikke ha bagen klar, så er det bare å pakke i vei, de fleste rekker imidlertid å pakke bagen både en og to ganger før de reiser til sykehuset :)

Jeg ønsker deg masse lykke til med innspurten og ønsker om en flott fødselsopplevelse!