Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)

• Logg inn for å svare
439 svar til dette emnet

#361 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 10 mai 2012 - 15:48

Heisann :)  Sniker meg inn til dere jeg også ;)
er litt usikker på hva denne gullfiskbollen går ut på da men.
hva er foresten en BO ?

Hadde en MA 25 april. Håper på å bli FORT påvei igjenn ;) håper kroppen er på rett kjøl med en gang, isåfall skal jeg nettopp ha hatt EL. håper håper ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#362 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 10 mai 2012 - 16:03

Største spenningen ligger jo i om eg får ut egg og om de blir befruktet men foreløpig ser det veldig bra ut :)

Cornflake : kjedelig med den kvalmen men det er hvertfall for en god sak. Det må du ikkje glemme

Dette innlegget har blitt redigert av Metti på sprøyter: 10 mai 2012 - 16:10

Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#363 tyr82

tyr82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 992 Innlegg:
  • StedDrammen

Skrevet 10 mai 2012 - 16:13

Vis innlegg79kvinne skrev 10 mai 2012 - 15:48:

hva er foresten en BO ?

Hadde en MA 25 april. Håper på å bli FORT påvei igjenn ;) håper kroppen er på rett kjøl med en gang, isåfall skal jeg nettopp ha hatt EL. håper håper ;)

BO = blighted ovum som betyr at fostersekken er tom, men man har en fostersekk og morkake. Det er visstnok ikke så vanlig.

Dette innlegget har blitt redigert av tyr82: 10 mai 2012 - 16:13

#364 Gjest_Lindus :) 1pp 1 SA_*

Gjest_Lindus :) 1pp 1 SA_*
  • Gjest

Skrevet 10 mai 2012 - 16:17

Hei gullfisk snuppene!!

I dag har jeg vært hos gynekologen igjen, og han kunne bekrefte at jeg har en spontan abort. Nesten alt var borte allerede. Men jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, og har ikke styrtblødd heller, vært mer eller mindre som en vanlig mens. Og når jeg er ferdig med å blø, så sier min gynekolog at det er bare å sette i gang igjen. Så det vil si at jeg mest sannsynlig får el igjen om ca 14 dager. Så jeg er klar som et egg. Igjen jeg...hihi :)

LilleFie: huff, det syns jeg var trist å høre!! Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan få smertestillende som kan hjelpe deg når du har det så vondt?? Prøverør ja, jeg har ei venninne som fikk det til på første forsøk og alt gikk veldig greit. Så vi satser på at det går like fint for deg også vennen :)

Metti: så bra!!! Med så mange egg så er det klart ett eller flere av de blir befruktet, så spennende!! Krysser alle fingrene for deg :).

#365 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 10 mai 2012 - 16:23

Velkommen 79kvinne !

Jeg er litt til å fra i bollen her
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#366 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 10 mai 2012 - 16:46

Vis innleggtyr82 skrev 10 mai 2012 - 16:13:

Vis innlegg79kvinne skrev 10 mai 2012 - 15:48:

hva er foresten en BO ?

BO = blighted ovum som betyr at fostersekken er tom, men man har en fostersekk og morkake. Det er visstnok ikke så vanlig.

ok. takker for svar :)  har sett dette flere plasser men ikke vist hva det var.

#367 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 10 mai 2012 - 16:46

Vis innleggMetti på sprøyter skrev 10 mai 2012 - 16:23:

Velkommen 79kvinne !

Jeg er litt til å fra i bollen her

Tusen takk :)

#368 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 10 mai 2012 - 16:51

Vis innleggLindus ':)' 2 pp 1 SA skrev 10 mai 2012 - 16:17:

Hei gullfisk snuppene!!

I dag har jeg vært hos gynekologen igjen, og han kunne bekrefte at jeg har en spontan abort. Nesten alt var borte allerede. Men jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, og har ikke styrtblødd heller, vært mer eller mindre som en vanlig mens. Og når jeg er ferdig med å blø, så sier min gynekolog at det er bare å sette i gang igjen. Så det vil si at jeg mest sannsynlig får el igjen om ca 14 dager. Så jeg er klar som et egg. Igjen jeg...hihi :)

LilleFie: huff, det syns jeg var trist å høre!! Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan få smertestillende som kan hjelpe deg når du har det så vondt?? Prøverør ja, jeg har ei venninne som fikk det til på første forsøk og alt gikk veldig greit. Så vi satser på at det går like fint for deg også vennen :)

Metti: så bra!!! Med så mange egg så er det klart ett eller flere av de blir befruktet, så spennende!! Krysser alle fingrene for deg :).

Hei  Lindus  :) tar det ca 14 dager fra sa/ma blødning er ferdig til El? hadde medisinsk abort 25 april jeg, og VIL på`n igjenn snarest mulig, helst i går ;) ( fikk ikke etterkontroll etter MA, så får bare håpe alt er ute)  håper på full klaff til alle sammen :)

#369 Gjest_Lindus :) 2 pp 1 SA_*

Gjest_Lindus :) 2 pp 1 SA_*
  • Gjest

Skrevet 10 mai 2012 - 17:09

79kvinne: jeg vet ikke om det samme gjelder for sa som for ma. Også kommer det Ann på hvor langt man var på vei. Tror det er ganske så individuelt. Jeg var bare 5 uker da jeg mistet, og da er det ikke så "mye" som skal ut. Kroppen behandler det mer eller mindre som en vanlig menstruasjon. Er det så tidlig i svangerskapet så ordner som regel kroppen opp selv, og tømmer seg. Min gynekolog så jeg kunne forvente neste menstruasjon om ca 4 uker, og vanlig el da 2 uker før det. Og det var ikke noe problem eller risiko forbundet med å sette i gang igjen umiddelbart. So go for it :)

#370 Dossa :)

Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 822 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 10 mai 2012 - 17:21

Velkommen 79kvinne :)

Lindus :) så leit at du måtte oppleve en sa :( Du tar det bra snuppa *flink* Satser på at spiren sitter i neste runde og at den klorer seg fast :)

Cornflake :wub: er slitsomt med kvalme. Jeg håper disse bivirkningene snart gir seg vennen. Men tenk at dette er pga noe veldig fint ;)
Masse god bedring! Sender deg en bamseklem :) :)

Leah, hvordan gikk det idag? Klem
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#371 Cornflake

Cornflake

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 534 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 16:34

Hei mine skjønne gullfisker :)

Hvor er alle sammen i dag? Jeg har fri i dag, woohooo :) Jeg er mye bedre i dag, tusen takk for masse gode ord jenter :wub: Jeg tester også positivpå el-test i dag, så da vet jeg hva vi må gjøre i helgen ;) Håper dere få en super helg jenter :D
Siste pp før ivf.

#372 Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 822 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 11 mai 2012 - 19:44

Joho Cornflake :wub: hopp på mannen ;)
Bruk helga og kos dere masse for nå skal gullegget ditt til pers :D
Deilig med fri da. Jeg er så glad for at det endelig er helg. Har hatt to uker med konferansetimer og møter så jeg er sliten merker jeg.
Bra du er i bedre form snuppa :)

Sitter og ser på the voice :) og koser meg i armkroken til mannen :)

36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#373 Hannepålandet

Hannepålandet

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 952 Innlegg:

Skrevet 11 mai 2012 - 20:29

Her er bryllupsnervene utenpå! Like før mannen min blir avliva flere ganger om dagen... Han vet nøyaktig hva han skal si for at det skal bikke over. Og jeg tåler ingenting om dagen.
Det beste av alt er all klagingen. Seriøst! Med en gang jeg kommer hjem. Arg.
Han klager på at jeg ikke spiser opp maten min. Jeg spiser til jeg er mett, da trenger jeg ikke mer mat sier jeg. Dette har han vert klar over i 2 år, men NÅ skal det visst diskuteres.
Så lurer han på hva mer som skal gjøres til bryllupet, da nevner jeg brudemarsj i kirka, javel men han gidder ikke høre på dem. For da er SPORTEN på tv.
Tenker det beste hadde vert å flytte ut frem til bryllupet skal stå... He he
Håpløse mannfolk!

#374 Renate har ♂09, ønsker 1 til

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 987 Innlegg:
  • StedIndre Østfold

Skrevet 11 mai 2012 - 22:08

Velkommen 79kvinne. Jeg hadde en spontanabort. Var litt over 6 uker på vei, deg tok meg 63 dager fra blødningene til neste mens kom, så det er individuelt.

Positiv EL test her også idag, og har murringer i magen. La inn aksjer igår, blir ikke noe, for jeg er ikke på talefot med han pga dumme utsagn fra han tidligere ikveld. Men i morgen, da er jeg på talefot igjen :)
Drømmen om en søster eller bror til sønnen er stor

#375 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 984 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 00:41

Vis innleggLindus ':)' 2 pp 1 SA skrev 10 mai 2012 - 16:17:

Hei gullfisk snuppene!!

Det er så lite som hjelper på endo skjønner du :( Noen får skrevet ut narkotiske stoffer som smertelindring, eller må ligge på sykehus med smertepumpe når det står på som værst. Jeg har min første endo-aku på tirsdag, og gleder meg. Må gjøre om kostholdet og spise tilskudd, men det er HELT ok! Så venter jeg på en lap etterhvert. Med endo-aku og lap bør det gå innen noen mnd dersom egglederne er friske :)

Håper det går bra med deg :wub:
Termin i november <3

#376 LeahpuddingOgGravidpudding

LeahpuddingOgGravidpudding

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 574 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 06:48

God morgen jenter :)

Velkommen til de nye :)

Har ikke vært her så mye på bim de siste dagene, må venne meg til min nye hverdag med full jobb og alt det der :P

Har i alle fall hatt 2 fine dager på jobb og trives så langt :D

Var hos legen på torsdag, tok en gravitest som selvsagt var negativ og i dag kommer mensen...dustemens!!!

Ønsker dere alle ei god helg :wub:

Jeg må vaske hus i dag siden jeg jobbet på torsdag, kjipe greier :P

Dette innlegget har blitt redigert av LeahpuddingogMammapudding: 12 mai 2012 - 06:49

Gravid med termin i mai <3

#377 79kvinne

79kvinne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 962 Innlegg:
  • StedHitra

Skrevet 12 mai 2012 - 11:33

Vis innleggRenate har ♂09, ønsker 1 til skrev 11 mai 2012 - 22:08:

Velkommen 79kvinne. Jeg hadde en spontanabort. Var litt over 6 uker på vei, deg tok meg 63 dager fra blødningene til neste mens kom, så det er individuelt.

Positiv EL test her også idag, og har murringer i magen. La inn aksjer igår, blir ikke noe, for jeg er ikke på talefot med han pga dumme utsagn fra han tidligere ikveld. Men i morgen, da er jeg på talefot igjen :)

Håper egentlig den ikke kommer igjenn;-) hadde mens murringer. I ca en dag her, håper det var eggløsninga. La inn aksjer vi også da, så vil vise seg om den dumme tanta kommer ;-)  var 10+5 da jeg hadde medisinsk abort, men var vist stoppa og utvikle seg allerede før hjerte skulle ha starta. Ikke mye som skulle ut da, og fikk negativ test ganske fort, ca 1,5 uke etter aborten.

Håper på økende aksjer til oss alle ;-)  tvi tvi

#378 Gjest_Lindus :) 2 pp 1 SA_*

Gjest_Lindus :) 2 pp 1 SA_*
  • Gjest

Skrevet 12 mai 2012 - 16:27

Hei alle sammen!

LilleFie: ja, det går bra med meg :) bare venter på at det skal slutte helt å blø nå, så setter vi i gang igjen. Har fått utrolig god oppfølging av min private gynekolog. Huff, endometriose høres ikke godt ut, kan ikke så mye om det jeg. En venninne av meg har pcos, hun måtte få utført en lapraskopi, og hun ble gravid nesten med en gang etterpå. Håper så inderlig at det samme gjelder for deg, selv om det er en litt annen sykdom. Krysser armer og bein for deg :)

Leah: så flott at du trives i den nye jobben :) men om du fikk tanta i dag, så kommer du også i gruppa IKM uke 23. Der er jeg og Dossa også veit jeg :) og i uke 23 skal vi få,positive tester hele gjengen, det har JEG nemlig bestemt ;) hihi

Cornflake: håper du får lagt inn mange sterke aksjer i helga :):)

Hannepålandet: lykke til med bryllupsplanlegginga :)

Dossa: takk for omtanken Dossa-mor :) var jo så tidlig, uke 5, så hadde liksom ikke helt skjønt at jeg var gravid alt. Også har jeg jo vanligvis blitt gravid på 1 forsøk, så vi satser på ny spire igjen snart :) vi har jo IKM i uke 23 begge to, så da får vi satse på at det går veien for oss begge to :)

#379 tyr82

tyr82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 992 Innlegg:
  • StedDrammen

Skrevet 12 mai 2012 - 17:38

Jeg har lagt aksjer, jeg har lagt aksjer, jeg har lagt aksjer, tra-la-la! :D (barnslig? ja, i dag er jeg det!) Og det er sol og jeg har fått gjort Såååå mye i leiligheten i dag som har venta altfor lenge. Sånn kjipe ting som å ordne nytt oppheng til bilde, sette opp nye knagger i gangen, vaske ovnen, mikroen og grillen (!!! Stakkars mannen som vaska grillen. Flinke gutten! :) ) Og i tillegg har jeg sitti ute i solen og lest bok i et par timer så jeg har fått litt smårød nese og skille etter utrigningen min (som var ca to cm utenfor halsen i dag, ikke noe sjakktrekk)

Og egentlig vet jeg ikke hvorfor jeg synes det er gøy, eller det er jo alltid gøy egentlig, å få lagt askjene, fordi den dagen jeg forventer mens er det melodi grand prix. Og da har jeg fest. Hvert år er det skikkelig jentefest med mye paljetter og champagne, så det passer seg ikke denne mnd ;P

Det var dagens lille hyggelige-ego innlegg :D

#380 Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 822 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 12 mai 2012 - 18:48

Jeg sitter på Operani Oslo nå :) er og ser på ballett :) askepott.
Akkurat nå er det pause før 2. akt begynner :)
Aldri vært og sett ballett før, kjempe fint og veldog bra musikk :)
Er greit at en også veit hva handlinga går ut på :P

Tyr, du koser deg skjønner jeg ;) det er flott for nå skal jaggu gullegget ditt befruktes ;)

Leah, trist at du fikk tante besøk :( Sender deg en god klem snuppa :) Er like før spiren sitter så bare hold motet oppe ;)

Ha en flott kveld søtinger :wub:
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni