Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Barnefaren til min eldste er en dritt, noen så vet reglene om

• Logg inn for å svare
32 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 10:41

Vis innleggLudviksmamma skrev 12 april 2012 - 07:35:

kunne vært verre... du kunne vært enke... hvem skulle en da krevd voksenfri av ???

Er mange enker som  benytter seg av avlastningshjem eller er de heldige familie som hjelper å støtte opp,
er familier som skaffer seg barnevakt for å reiser på tur for å pleie forholdet .
Er man en full familie bytter de voksne på å ta vare på barna mens den andre kan få seg litt luft og ta seg en jentetur eller samle seg med veninnene eller gutta.

Selv om man har barn har man også lov til å være voksen med andre voksne, tenk dere om.
Jeg har ingen partner, ingen familie som bor nærme,
prioterer ungene først av alt så når sommeren endelig kommer og jeg har fri fra jobb så får jeg verken ha ferie med alle barna samtidig eller ta meg en samling med veninnene mine og være voksen for noen dager mens ungene skal være hos fedrene å kose seg.
Da blir jeg irritert for min ferie med barna er ødelagt og det som skulle være min mulighet til å være med voksne går heller ikke.

Kom ikke her å si at dere ikke tar dere en jentetur mens mannen eller andre passer barna eller dere reiser på kjærestetur av og til,eller dere som er alene utnytter dere av en ferie når ungene er hos faren !

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Kæmma og trultene

Kæmma og trultene

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 231 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 18:26

Må bare skyte inn her. Jeg tror ikke det er snakk om å "stikke fra ansvaret" og ta seg en ferie med hæla i taket. Det er snakk om at man resten av året jobber rævva av seg (ja man har valgt det selv, man vil det men det er da slitsomt likkavæl) og når ferien kommer etter ett år uten å ha feks tatt en vin med venninnene, hatt en dag uten unger på stranda eller hatt en langhelg i Køben (som ALLE mine venner i forhold gjør jamnt ellers i året) trenger man å lade batterier. Skjønner at det er irriterende jeg da, at det ikke skal gå an å samarbeide om de få dagene eller ukene det er snakk om.

#23 Stinkerbelle

Stinkerbelle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 542 Innlegg:

Skrevet 15 april 2012 - 12:08

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 10:55:

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 10:49:

vi har jevlig vært på familievernskontoret, han fokuserer seg på meg og mine "goder" i stedenfor barnet.
Ting som skulle vært lette til å komme til en enighet om for det er det beste for barnet blir en evig kamp.
Har to barn til med en annen far og et nytt brydd, vi samarbeider kjempe godt sammen.
Han jobber desverre i utlandet ukesvis så ferien hans med barna ordner vi på hans hjemmeperiode,
når far til førstefødte bare bestiller turer uten vi samarbeider får ikke barna ferie sammen og jeg ingen mulighet til å ta meg en voksenferie.
Trodde alenemødre hadde retigheter å få ha barna sammen i ferier og at de skulle til fedrene samme helger for at mor også kunne få seg litt pust i bakken av og til!!

Tror en må ha et slikt vanskelig "arbeidsforhold" til en eks for å skjønne hvor vanskelig det er å komme til en ordning for barnets beste før en vet hva det går i,
for det er ikke så forbanna enkelt når vedkommende alltid prøver å sette kjepper i hjulet for at det skal gå til helvete for meg og ikke fokuserer på barnet sitt.
Som sakt, her mener jeg ikke jeg er vanskelig for jeg har da et meget godt vennskap og samarbeid til far til mine andre to barn.

Voksenferie????? Aldri hørt at alenemødre har rettigheter til å bestemme over barnefar. Du skriver jo i første innlegg at utifra min situasjon så passer det best at.....du bestemmer når han skal komme på ferie. Du er sur fordi han ikke gjør som du bestemmer virker det som. Her var et mye meg meg meg
Mener du at far har rett til å bestemme over alenemor da? Det er jo det som i realiteten skjer når han bare valser inn å annonserer hvilke uker han skal ha.

#24 Stinkerbelle

Stinkerbelle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 542 Innlegg:

Skrevet 15 april 2012 - 12:13

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 15:27:

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 15:16:

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 13:04:

Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette.
Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller??
Er så enig #17!!  Voksenferie får du ta deg når unga er 18!

Du får med rette litt motbør her HI...

For noen fantastiske mødre dere er da! Har vel ingen egne behov dere?

Er det virkelig så provoserende at hun vil ha barna samtidig i ferien? Er ikke det egentlig veldig forståelig?

Det er ikke alle som trenger leke martyr...

#25 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 15 april 2012 - 15:17

Trenger ikke være enke for å oppleve det. BF til mine har ikke sett unga sine på over tre år, fordi han ikke gidder. Null ferie her, slutt å klag...

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 15 april 2012 - 19:13

Er man aleneforsørger når man har barna 60 prosent bare?
Høres mer ut som delt..

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 17:18

Vis innleggAnonym bruker skrev 15 april 2012 - 15:17:

Trenger ikke være enke for å oppleve det. BF til mine har ikke sett unga sine på over tre år, fordi han ikke gidder. Null ferie her, slutt å klag...

Ja å vi hører hvor sur og grinete du er, du kunne virkelig trengt en ferie!

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 17:33

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 april 2012 - 17:18:

Vært to uker i syden allerede i år, så syns da ikke det er påtvingende nødvendig allerede... Er bare så møkk lei alle som klager og syter istedenfor å være glad for at bf faktisk stiller opp, om enn ikke slik barnemor syns er mest praktisk for henne... Hørtes ikke spes positiv ut selv, lyst på reisetips kanskje? ;)

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 22 april 2012 - 00:50

Vis innleggAnonym bruker skrev 19 april 2012 - 17:33:

Vært to uker i syden allerede i år, så syns da ikke det er påtvingende nødvendig allerede... Er bare så møkk lei alle som klager og syter istedenfor å være glad for at bf faktisk stiller opp, om enn ikke slik barnemor syns er mest praktisk for henne... Hørtes ikke spes positiv ut selv, lyst på reisetips kanskje? ;)

Om du har vært på ferie så lyver du med andre ord når du skriver: "Null ferie her..."

Og hvorfor skal vi applaudere far som ikke gidder for så å sable ned mor når hun, som stiller opp, ymter frempå om litt voksentid?

ærlig talt!!

#30 Neffi78

Neffi78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 297 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 17:37

Skjønner at du synes situasjonen med ferie er kjip. Men jeg synes ikke eksen må ta hensyn til når faren til det andre barnet kan ta fri med sin sønn. Eksen din som skal på ferie med ny dame må jo tilpasse ferien til når hun har ferie også. Har du ikke noen besteforeldre som kan passe en av barna en dag eller to, sånn at du får litt fri?

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 09:45

Vis innleggAnonym bruker skrev 22 april 2012 - 00:50:

Om du har vært på ferie så lyver du med andre ord når du skriver: "Null ferie her..."

Og hvorfor skal vi applaudere far som ikke gidder for så å sable ned mor når hun, som stiller opp, ymter frempå om litt voksentid?

ærlig talt!!

Beklager min ufullstendige kommentar, det riktige burde være "null ferie UTEN BARN"... ærlig talt, man har faktisk ikke -krav- på voksentid når man er mamma, livet handler om å prioritere barna man har valgt å sette til verden. Så ille det må være å ha det slik, og føle at ungene er til belastning... Koste meg i syden med ungene jeg, livet (og humøret!) blir hva man gjør det til! :)

#32 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 186 Innlegg:

Skrevet 28 april 2012 - 11:12

Vis innleggAnonym bruker skrev 27 april 2012 - 09:45:

Vis innleggAnonym bruker skrev 22 april 2012 - 00:50:

ærlig talt!!

Beklager min ufullstendige kommentar, det riktige burde være "null ferie UTEN BARN"... ærlig talt, man har faktisk ikke -krav- på voksentid når man er mamma, livet handler om å prioritere barna man har valgt å sette til verden. Så ille det må være å ha det slik, og føle at ungene er til belastning... Koste meg i syden med ungene jeg, livet (og humøret!) blir hva man gjør det til! :)

Mor har ikke krav på voksentid, men far kan kreve det så mye han vil?

Livet, verken som mamma eller som pappa, handler om å utslette seg selv kun fordi man har barn. Livet handler heller ikke om at mor skal stå på pinne for far slik at far kan gjøre som han vil.

Du må nok vokse litt opp.

#33 funkisfruen

funkisfruen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 69 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 17:33

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 15:16:

Vis innleggAnonym bruker skrev 11 april 2012 - 13:04:

Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette.
Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller??

Samboere/gifte kan ta seg en tur ut med jevne mellomrom (trening, ute med venninner, syklubb e.l ). Det er ikke mye som skal til for å få noen inputs, den muligheten har ikke aleneførsørgere. Dessuten er de alene om alle måltider,legginger, bringinger og hentinger+++++.
JEG øNSKER ALLE ALENEFORELDRE TID TIL å HENTE SEG INN IGJEN! HVEM FORTJENER DET MERE?