Gå til innhold

Sexlivet i svangerskapet


villmusa1

Anbefalte innlegg

Kossen har sexlivet deres vært hittil i svangerskapet? Det kommer jo an på formen så klart..

Kjenner eg er litt engestelig for å gjøre noen skade - andre som føler det samme?

Endret av villmusa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kossen har sexlivet deres vært hittil i svangerskapet? Det kommer jo an på formen så klart..

Kjenner eg er litt engestelig for å gjøre noen skade - andre som føler det samme?

 

Legen min ba meg være forsiktig med samleie, siden jeg har hatt 2 svangerskap utenfor livmor tidligere. Også være ekstra påpasselig og ikke trene/bære ting osv.

 

Men jeg ser ikke helt poenget hennes. Har jo aldri hatt spontanabort før. Og skal jo ikke være farlig å ha sex under svangerskapet, så jeg har sex som før=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke ha sex, har hatt en sa og orker ikke tanken på å må gjennomgå en til... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tørr heller ikke ha sex med det første p.g.a en sa i forrige måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sex som vanlig :) er førstegangs fødende og er nå i uke 14 har gått bra hittil :) legen min sa ingenting om at jeg skulle være påpasselig med dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge legen jeg går til, mente hun det ikke gjorde noe skade. Om det gikk galt så hadde det gjort det uten sex også mente hun. Har det som vanlig vi, og alt er som det skal. Har hatt blödning og spottinger men det kunne väre pga såre slimhinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha sex gjør ingen skade på fosteret. Om man har SA og MA så er det som regel fordi det er noe feil med fostere og at det ikke kommer til å være levedyktig. Naturen ordner opp på sin egen måte der.

 

I forrige svangerskap hadde vi sex helt som normalt helt til siste uke før fødselen. Det kommer jo an på hva man orker, men orker man, så er det ingen ting som er farlig med det. Eneste jeg har hørt er at det kanskje ikke er så bra med vibratorer. Men det er bare en vag ting jeg har lest en gang. Vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...