Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hei jenter. Noen på Pergo her?

• Logg inn for å svare
50 svar til dette emnet

#21 guggu

guggu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 224 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:53

Så bra å høre mange lykkelige resultater! Jeg var hos gyn i dag, aller første time og hentet pergo rett etterpå. Er kjempespent,men må bare smøre meg med tolmodighet til tante rød skulle finne det for godt å  dukke opp (har ca 3mnd intervall.....) Fikk vår første (og eneste så langt) etter vel 5 år med prøving, mensen kom tilbake 2 år etter fødsel, det er vel 3 mnd siden og når vi ønsker oss to tette så orker jeg ikke vente 5 nye år.....

Jeg er også noe frustrert og misunnelig på venninner som "sliter" i hele 3 mnd før spiren sitter. Mange klemmer til oss alle sammen ;-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 MinStørsteDrømBlirSann?

MinStørsteDrømBlirSann?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 102 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 21:58

Ja, skjønner godt at du synes det er spennende :D
Godt dere har et barn fra før som dere kan kose dere med da :)
Men skjønner dere ikke vil vente 5 nye år :)

Hehehe, ikke sant! Også er det oss andre som virkelig sliter!!

#23 trinisq

trinisq

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 08 mai 2012 - 22:04

Åh jeg blir sÅ glad av solskinnshistorier :) :)

Jeg begynner min tredje pergokur (dobbel) i morgen.
Tar EL-sprøyte i syklusdag 12, og krysser fingre for at det er vÅr tur denne gangen :) Siste forsøk før prøverør. Har fÅtt konsultasjonstime pÅ sykehus i Juni. HÅper pÅ Å kunne avlyse den ;)

lykke til jenter. jeg hÅper vi forsvinner fra dette forumet en og en ;)
DREAMS DO COME TRUE <3

#24 MinStørsteDrømBlirSann?

MinStørsteDrømBlirSann?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 102 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 22:17

trinisq: Håper virkelig vi forvinner herifra snart..
Masse lykketil, krysser fingrene for deg XXX!!

#25 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 072 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 10 mai 2012 - 08:31

Hørt det hjelper å ta sink for å få fler svømmere. Det tok typen min. Det er bare noen vitaminer man får på apoteket.

Men husk, han HAR svømmere :) typen til venninna mi hadde lite svømmere. Har en sønn på 9 mnd de.

Det order seg

#26 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 983 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 00:55

Var og tok ul i går. Pergo er virkelig skummelt når man har endometriose. Hele venstre eggstokk hos meg er nå fullstendig overgrodd, på bare 4 mnd (den tiden jeg spiste pergo)!!! Hadde bare en liten flekk på den for 4 mnd siden. Jeg har ekstreme smerter og holder nesten ikke ut!

Begynner med endo-aku på tirsdag, kostholdsendring og tilskudd, samt går og venter på lapraskopi. Nesten rett før jeg må ha akutt lap, og håper egentlig på det..
Termin i november <3

#27 guggu

guggu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 224 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 09:07

Huff, det høres ikke bra ut lille fier:-( håper virkelig at du får hjelp så det ikke blir så mye smerter mer@-}-- mange klemmer til deg

#28 oss&2 små skatter?

oss&2 små skatter?

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 607 Innlegg:

Skrevet 12 mai 2012 - 09:11

Hadde heller ikke reglemessig EL, men ble gravid på femte forsøk med dobbel pergo...guttebaby i magen som kommer i august :)
Ikke gi opp!

#29 mahe22

mahe22

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 22:05

Hei jenter!
Jeg er ferdig med proverkur og ska begynne på pergo når mensen kommer. men lurer på en ting, skal den første tbl taes når du begynner å spotte eller skal mensen være kommet for fullt?

Takknemlig  for svar :-)

#30 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 072 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 13 mai 2012 - 23:25

Når mensen kommer for fullt.

#31 Klar for nr2 **med spire**

Klar for nr2 **med spire**

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 355 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 21:13

jeg begynte på pergo syklusdag 4. Noen begynner på dag 5.. Fikk du ikke beskjed fra legen om når du skulle starte?

#32 guggu

guggu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 224 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 21:58

Jeg skal begynne på dag 5.

#33 Lisse_01

Lisse_01

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 072 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 14 mai 2012 - 22:20

Ja, jeg begynte også å ta tabletter dag 4.

#34 mahe22

mahe22

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 10:09

Jeg begynner også på dag 5. Har lest at det er flere som begynner på dag3- 5. Blir en spennende tid framover!

Lykke til alle sammen :-)

#35 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 224 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 12:06

Hei jeg fikk proveria for å få mensen er på dag 9 nå, så venter bare på mensen så skal jeg begynne på pergo dag 4... spennende :)

#36 mahe22

mahe22

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 07:05

Jeg begynte så smått å blø allerede kvelden etter siste proveratbl ble tatt.. hadde reknet med å måtte vente noen dager, men det slapp jeg gitt ;-) begynner på pergo 5.mensdag!

#37 trinisq

trinisq

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 18 mai 2012 - 16:48

Jeg er nå i min syklusdag 15. Pergotime + el-sprøyte er tatt, og nå er det prøving for fullt.
Bare et lite spørsmål til dere andre prøvere:
Hvor ofte har dere sex når dere prøver? Hvor mange ganger til dagen?
DREAMS DO COME TRUE <3

#38 snarterdetvårtur

snarterdetvårtur

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 18:36

Gynekologen min har anbefalt sex annenhver dag i en uke fra dagen før eggløsning. Det er fordi svømmere lever lenger enn egg (svømmere opp til 2 døgn, egg ikke så mye lenger enn ett døgn fra eggløsning sånn ca) og fordi svømmerenen trenger litt tid for å bygge seg oppigjen til full kraft. Ellers risikerer man å skyte med løskrutt...

#39 snarterdetvårtur

snarterdetvårtur

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 18:39

Er forresten selv på dag 23 av min første pergokur. Fikk egentlig beskjed om å ikke prøve denne syklusen, da jeg hadde fem modne egg, men vi hadde sex mot slutten av fruktbar periode. Så det er litt spennende tider her hos meg. Har 26 dagers syklus.

#40 Fru Gurk

Fru Gurk

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:
  • Stedstorbyen Drøbak

Skrevet 19 mai 2012 - 00:49

Jeg er nylig ferdig med min 3. pergokur. Forrige uke var jeg hos gyn og da fant hun to eggposer med bra str på ULen. Håper bare at de har sluppet og truffet noen svømmere på veien.

Ble anbefalt av gyn sex annenhver dag fra dag 12 og ca en uke.

I dag har jeg hatt en merkelig metallsmak i munnen, ingenting har klart å fjerne den... Tegn på noe?

Jeg har helt gitt opp ELtester. I februarsyklusen min hadde jeg tatt pergo og hadde cb digitale ELtester med smileyfjes. Jeg tisse på pinner fra dag 7 eller 8. Negative i en uke. Så begynte det med positiv, negativ, positiv, negativ, positiv, positiv, negativ, positiv og negativ før de igjen bare var negative. Skjønn det den som kan. Gyn skjønte ikke bæret. Etter det har jeg ikke orket å ta flere av de testene.
Det rare er at etter februar har jeg ikke hatt mensen. Men jeg er ikke gravid, negative tester og tom livmor er tydelig nok...
Kjenner jeg gir opp snart (tror nesten det er det som skal til, sist ble jeg gravid like etter jeg hadde fått brev om time for utredning på Riksen)

Lykke til alle sammen!
"Vi sliter en del med å få til å lage barn, men når vi først får det til, blir resultatet utrolig bra!"
Sitat: Gurkemannen