Hei jenter. Noen på Pergo her?
Skrevet 07 april 2012 - 23:57
Har lest veldig mye her inne også, litt for mye tror jeg. Hehe
Jeg er snart 23år, prøvd snart i 2år å få barn, først nå er vi under utredning og jeg har startet med første pergokur ( dag 3 ) og den er dobbel.
Jeg tror problemet mitt er at jeg har sein eggløsning og skal forskyve den frem er grunnen til at jeg får pergo. Så jeg kjenner nå at jeg er så sykt spent at jeg holder på å dø. Sitter å lurer på om jeg skal kjøre EL tester å se om jeg finner EL, men samtidlig blir jeg bare mye mer stressa om jeg skal lete etter EL, så vil da derfor droppe EL tester og egentlig bare kjøre på annen hver dag nesten hele syklusen og se om mens kommer.
Uff, blir gal av dette, er så spent!
Har forresten ikke noe jeg føler er symtomer, litt hetetokter innimellom bare.
Flere som vil dele og snakke litt?
Snarvei til forumene
Skrevet 08 april 2012 - 17:04
Mitt problem er at jeg ikke får eggløsning. Kombinerer derfor pergo med eggløsningssprøyte..
Er 24 år, har snart prøvd i 2 år. Så vi er jo i litt samme sko
Er her om du vil snakke
Skrevet 08 april 2012 - 19:19
Skrevet 08 april 2012 - 20:50
Alltid koselig Å ha noen Å snakke med
Skrevet 08 april 2012 - 21:00
Masse masse lykke te me første pergokur. Bare slapp av, og la medisinene virke. Hm.. synes d hørtes litt rart ut at ikke gynoen din har snakket om kombinasjonen av pergo+eggløsningsprøye, derfor problemet ditt er manglene eggløsning.
MinStørsteDrø-
mBlirSann?: Jeg har ikke EL-test, pga den har vist eggløsning flere ganger, men så har blodprøver bevisst at det ikkje har stemt... Så nå bare har vi masse sex når gyno sier ifra
ELSKET nicket ditt by the way
Noen av dere som også ligger med bena i taket etter sex for å "holde på" småmennene? hehe.. her prøves alt
Skrevet 08 april 2012 - 21:40
ÅÅÅh, tusen takk
Er ikke helt der enda faktisk. men vurderer alt mulig denne mnd siden jeg gÅr pÅ pergo.. Dytte i sambo litt Sink ogsÅ for sikkerhetsskyld og ta EL tester for Å se om jeg fÅr EL
Skrevet 18 april 2012 - 22:24
Vi hadde prøvd i 22 mnd før det klaffet. Var på utredning, og ingen av oss feilte noe.
Begynte på Pergo, og hadde skikkelig hetetokter de dagene jeg tok pillene.
Om det ikke skjedde noe innen 6 mnd, skulle vi ha prøverør.
Men mnd nr 4 klaffet det. Pausemnd.
Er nå 16+2. Så det er håp. Tar bare tid.
Men forstår at man blir gaaal.
Masse lykke til
Skrevet 19 april 2012 - 17:40
Fikk EL på dag 15 og el smerter så det jooooooma i egga her
Så god magefølelse på at ting kan skje, blir spennende å se hvor lang tid det tar
Tusen tusen takk, og lykketil videre i svangerskapet
Skrevet 20 april 2012 - 14:17
lykke til alle sammen
Skrevet 20 april 2012 - 21:15
Skrevet 20 april 2012 - 21:43
Krysser fingrene her for oss som ikke har blitt gravide enda og gratulerer sÅÅÅ mye til dere som har blitt det.
Tusen takk for svar..
klar for nr2: Ja, synes du det er spennende? Jeg dør av spenning jeg
Ser du har 1 fra før, det gikk av seg selv?
Skrevet 21 april 2012 - 06:37
Nå har d gått ca 1år å 7 mnd.
Er noen spennende dager fremover ja. har gått på nuvaring i 21 dager for å få mensen. så skal jeg ta blodprøve dag 3-10-21 og 24.ul dag 13. pluss dobbel pergo fra dag 5. mannen ska levere sædprøve torsdag. så her prøver vi samtidig som vi er under utredning. Hatt ul av eggstokk og livmr og alt så fint ut. men jeg har ikke eggløsning og lange sykluser.
Skrevet 21 april 2012 - 11:51
Dobbel er bra, jeg fikk ikke noe bivirkninger bortsett fra hetetokter og dagen etter positiv EL test som jeg fikk på dag 15 så fikk jeg helt syke EL smerter, aldri hatt det sånn før. Jeg har EL selv men altfor seint så eggstokkene rekker ikke slippe egg osv.
Sambo min også tok sædprøve for 1,5 uke siden så burde få svar på det til uka:))
Men dette er kjempe spennende, du må si ifra hvordan dette går da:)
Jeg kan si ifra hvordan svarene på prøvene våres blir, og om jeg må ta mer pergo eller ikke:))
Skrevet 21 april 2012 - 15:06
er det din første kur? når har du ikm?
Lykke til..
Skrevet 21 april 2012 - 20:41
Lykke til..
Skrevet 06 mai 2012 - 19:38
Er 19 uker på vei. Lykke til. Ikke gi opp dere
Skrevet 07 mai 2012 - 00:15
Prøvene mine viser veldig bra på pergo, men sambo har litt reduserte sædceller, så vet ikke helt hva det vil si enda.
Da kan det fort fortsatt ta litt tid kanskje?! Vært prøver i 2 år.
Det viste muligens at jeg hadde stoffskifte prob også som kan ha med den uregelmessige syklusen min, men alt viser veldig bra med pergo, så må bare forhåpentligvis fikse litt på sædcellene:)
Skrevet 07 mai 2012 - 09:44
De svømmer seg fram til slutt skal du se.
Det skjer før du vet ord av det. Vi hadde så og si gitt opp.
Og vet du hva gyn og lege sa til meg da jeg sa vi nesten hav opp etter 2 år? De mente det var aaalt for tidlig å gi opp da. For jo mer man prøver og jo mer hjelp man får, jo større blir sjansene
Skrevet 08 mai 2012 - 10:25
Skrevet 08 mai 2012 - 21:33
Jeg sitter bare å lurer på hva vi kan gjøre for at svømmerne hans skal svømme inn i egget mitt. hehehe. Kjenner jeg blir desperat..
Skal vi liksom bare vente å se eller kan man gjøre noe med det?!
Gyn sa det ja, uff, klarer ikke tenkte sånn. Venninnene mine bare knipser med fingrene å blir gravide, jeg blir såååååå sjalu
Får virkelig håpe noe skjer snart!!
ArtAug: Så spennende