Gå til innhold

Hei jenter. Noen på Pergo her?


MinStørsteDrømBlirSann?

Anbefalte innlegg

Var og tok ul i går. Pergo er virkelig skummelt når man har endometriose. Hele venstre eggstokk hos meg er nå fullstendig overgrodd, på bare 4 mnd (den tiden jeg spiste pergo)!!! Hadde bare en liten flekk på den for 4 mnd siden. Jeg har ekstreme smerter og holder nesten ikke ut!

 

Begynner med endo-aku på tirsdag, kostholdsendring og tilskudd, samt går og venter på lapraskopi. Nesten rett før jeg må ha akutt lap, og håper egentlig på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke bra ut lille fier:-( håper virkelig at du får hjelp så det ikke blir så mye smerter mer@-}-- mange klemmer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke reglemessig EL, men ble gravid på femte forsøk med dobbel pergo...guttebaby i magen som kommer i august :)

Ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg er ferdig med proverkur og ska begynne på pergo når mensen kommer. men lurer på en ting, skal den første tbl taes når du begynner å spotte eller skal mensen være kommet for fullt?

 

Takknemlig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte på pergo syklusdag 4. Noen begynner på dag 5.. Fikk du ikke beskjed fra legen om når du skulle starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner også på dag 5. Har lest at det er flere som begynner på dag3- 5. Blir en spennende tid framover!

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg fikk proveria for å få mensen er på dag 9 nå, så venter bare på mensen så skal jeg begynne på pergo dag 4... spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte så smått å blø allerede kvelden etter siste proveratbl ble tatt.. hadde reknet med å måtte vente noen dager, men det slapp jeg gitt ;-) begynner på pergo 5.mensdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i min syklusdag 15. Pergotime + el-sprøyte er tatt, og nå er det prøving for fullt.

Bare et lite spørsmål til dere andre prøvere:

Hvor ofte har dere sex når dere prøver? Hvor mange ganger til dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen min har anbefalt sex annenhver dag i en uke fra dagen før eggløsning. Det er fordi svømmere lever lenger enn egg (svømmere opp til 2 døgn, egg ikke så mye lenger enn ett døgn fra eggløsning sånn ca) og fordi svømmerenen trenger litt tid for å bygge seg oppigjen til full kraft. Ellers risikerer man å skyte med løskrutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forresten selv på dag 23 av min første pergokur. Fikk egentlig beskjed om å ikke prøve denne syklusen, da jeg hadde fem modne egg, men vi hadde sex mot slutten av fruktbar periode. Så det er litt spennende tider her hos meg. Har 26 dagers syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nylig ferdig med min 3. pergokur. Forrige uke var jeg hos gyn og da fant hun to eggposer med bra str på ULen. Håper bare at de har sluppet og truffet noen svømmere på veien.

 

Ble anbefalt av gyn sex annenhver dag fra dag 12 og ca en uke.

 

I dag har jeg hatt en merkelig metallsmak i munnen, ingenting har klart å fjerne den... Tegn på noe?

 

Jeg har helt gitt opp ELtester. I februarsyklusen min hadde jeg tatt pergo og hadde cb digitale ELtester med smileyfjes. Jeg tisse på pinner fra dag 7 eller 8. Negative i en uke. Så begynte det med positiv, negativ, positiv, negativ, positiv, positiv, negativ, positiv og negativ før de igjen bare var negative. Skjønn det den som kan. Gyn skjønte ikke bæret. Etter det har jeg ikke orket å ta flere av de testene.

Det rare er at etter februar har jeg ikke hatt mensen. Men jeg er ikke gravid, negative tester og tom livmor er tydelig nok...

Kjenner jeg gir opp snart (tror nesten det er det som skal til, sist ble jeg gravid like etter jeg hadde fått brev om time for utredning på Riksen)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag tatt kontakt med legen min og bedt om pergo. Skulle få resept i posten. Har aldri brukt det tidligere, men har prøvd å bli gravid siden oktober i fjor. HAr pcos så det gjør det jo værre å få el.

Vi giftet oss på lørdag så nå er drømmen baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der mange som er i gang med pergokuren? Og er det noen som allerede har blitt lykkelig og forlatt oss andre her;-) jeg venter fortsatt på mens... Ttt:-S

 

Litt skummelt med håpløse EL tester, forrige periode gikk der 2 mnd fra EL til mensen kom. Gjett om der var frustrerende!

 

Mange klemmer til oss alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje og siste pergotime-kur mislykket. Knust og sint.

Da blir det prøverør på oss... :/ skummelt.

Har time på sykehuset i Haugesund i Juni. Så da begynner en ny reise for oss.. *fingers crossed*

 

LYKKE TIL DERE ANDRE <3

Endret av trinisq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff trinsiq, jeg føler med deg! Håper virkelig dere lykkes med prøverør, mange varme klemmer til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er på dag 1 med min første pergotime kur.

Så jeg er spent, redd og jah.. alt mulig..

Går også på metformin.

Så jeg krysser fingrene. Dagene går opp og ned.

Her ikke hatt så mye bivirkninger, men sinnsstemningen er

veldig varierende. Så det tar litt på....

Bare og satse....krysse fingrene og håpe på at vi er heldig<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje og siste pergotime-kur mislykket. Knust og sint.

Da blir det prøverør på oss... :/ skummelt.

Har time på sykehuset i Haugesund i Juni. Så da begynner en ny reise for oss.. *fingers crossed*

 

LYKKE TIL DERE ANDRE <3

Masse lykke til.. sender gode tanker<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg de to siste pillene i denne pergokuren. Fra torsdag av (5 dager etter siste pille tatt) skal vi ha sex minst annehver dag i en uke framover. SPENT!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget egen link om dette. men legger inn her også.

 

Var hos gynekologen idag og fikk svar på blodprøver og sædprøve.

Alle mine prøver er fine. Så d er ikke noe direkte galt med meg. Men jeg har sjelden eggløsning. og første kur med dobbel pergo ga heller ikke el. Er nå på dag 3 og tok ny blodprøve idag. og skal ta prøve dag 21 og 24 denne pp også. siden jeg har egen syklus nå. Fremprovosert sist pp. skal også gå på ny runde pergotime. Om ikke denne heller gir el skulle jeg prøve noe annet. husker ikke hva gynekologen kalte det..

Mannen min har litt få og trege sædceller. 30 % sædceller (skal være 40 %)

Bevegelighet er 2. (skal være 3-4)

De skulle i teorien greie å befrukte egg.. men kan hende vi må ty til prøverør. blir jo ikke gravid de få gangene jeg har el. Men først å fremst må vi greie å stimulere egg hos meg.. Og jeg må ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter et år og 2.runde enkel pergo:) jeg hadde veeeldig uregelmessig eggløsning uten at noen fant ut hvorfor. Nå er jeg 18 uker gravid med tvillinger;D lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg bryter meg på her, håper det er i orden :) Interessant å snakke med andre som også er nødt til å ty til pergo.

 

Jeg slutter på p-pilla i juni 2010, har har hatt to ordentlige tr siden da. Var til gyn og alt ser fint og flott ut nedi der. Jeg ble så frustrert over at jeg aldri fikk tr, for da hadde jeg jo mest sannsynlig ikke el heller. Ble ekstra frustrert når både fastlege og gyn sa at jeg bare må ta tiden til hjelp og at kroppen vil ordne opp selv. Så da byttet jeg fastlege i april, og vips så fikk jeg henvisning til fertilitetsklinikken. Var på time der 25.mai. Mannen måtte levere en sædprøve to timer før vi begge skulle inn til samtale. Fikk da resept på Pergotime og provera. Jeg skulle først forsøke pergotime og se om det skjedde noe da. Jeg begynte på pergo samme dag siden jeg ikke har tr og en syklus å gå etter. Ei uke etter siste tablett fikk jeg el. Hadde smerter jeg aldri har kjent før, og det var en god følelse. Jeg testet med både clearblue fertilitetsmonitor og strimeler fra billigtester. Fikk max to dager, og positiv strimmeltest. Endelig er jeg i gang på ordentlig. Dette blir en spennende tid. Bivirkningene jeg hadde var at jeg ble veldig irritabel og sentimental, så gruer meg litt til neste kur, noe mannen også gjør.. haha.. Det er jo han humøret mitt går ut over :P

 

Huff, dette ble et langt innlegg, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...