Gå til innhold

Hei jenter. Noen på Pergo her?


MinStørsteDrømBlirSann?

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å prate med flere som bruker Pergo.

Har lest veldig mye her inne også, litt for mye tror jeg. Hehe

Jeg er snart 23år, prøvd snart i 2år å få barn, først nå er vi under utredning og jeg har startet med første pergokur ( dag 3 ) og den er dobbel.

Jeg tror problemet mitt er at jeg har sein eggløsning og skal forskyve den frem er grunnen til at jeg får pergo. Så jeg kjenner nå at jeg er så sykt spent at jeg holder på å dø. Sitter å lurer på om jeg skal kjøre EL tester å se om jeg finner EL, men samtidlig blir jeg bare mye mer stressa om jeg skal lete etter EL, så vil da derfor droppe EL tester og egentlig bare kjøre på annen hver dag nesten hele syklusen og se om mens kommer.

 

Uff, blir gal av dette, er så spent!

 

Har forresten ikke noe jeg føler er symtomer, litt hetetokter innimellom bare.

 

Flere som vil dele og snakke litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en kur med, pergo, og begynner kur nr 2 på fredag.

Mitt problem er at jeg ikke får eggløsning. Kombinerer derfor pergo med eggløsningssprøyte..

 

Er 24 år, har snart prøvd i 2 år. Så vi er jo i litt samme sko ;)

Er her om du vil snakke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trinisq: fikk du ikke eggløsning ved hjelp av pergo heller? jeg skal starte første kur med pergo. har ikke eggløsning selv.. gynekologen sa at om jeg ikke fikk el ved første kur hjelper ikke pergo meg. syntes d hørtes rart ut.. fått dobbel kur og skal ta en del blodprøver. har fått resept på tre kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinis: Åja, sÅ spennende. Morro med neste kur da, tar du EL test?

Alltid koselig Å ha noen Å snakke med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klar for nr2: nej fikk ikke eggløsning med både pergo+ eggløsningsprøyte. Noe jeg synes var veldig rart. Gyno mener at det er bare å prøve igjen.. men synes det er vanskelig å tro at d "plutselig" skal funke... men holder meg til hans råd og stoler på han. Av pergotime fikk jeg gode egg, som var klare til løsning, og fikk sprøyte for å sikre eggløsning, men d virket ikke. hvorfor= no idea. Men er motivert for ny kur nå, og satser på at dette skal gå bra ;) Vil ha januarbaby <3

Masse masse lykke te me første pergokur. Bare slapp av, og la medisinene virke. Hm.. synes d hørtes litt rart ut at ikke gynoen din har snakket om kombinasjonen av pergo+eggløsningsprøye, derfor problemet ditt er manglene eggløsning.

 

MinStørsteDrø-

mBlirSann?: Jeg har ikke EL-test, pga den har vist eggløsning flere ganger, men så har blodprøver bevisst at det ikkje har stemt... Så nå bare har vi masse sex når gyno sier ifra ;) haha..

ELSKET nicket ditt by the way ;) å bli mor er absolitt min største drøm her i verden!!!

 

 

Noen av dere som også ligger med bena i taket etter sex for å "holde på" småmennene? hehe.. her prøves alt ;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nei sÅ dumt :( Men godt at gyno sier ifra da, sÅ fÅr dere kjørt pÅ ;D

 

ÅÅÅh, tusen takk :) Da er vi 2;) Det er min største drøm her i verden sÅ tenkte da at nicket ikke kunne passet bedre ;p

 

Er ikke helt der enda faktisk. men vurderer alt mulig denne mnd siden jeg gÅr pÅ pergo.. Dytte i sambo litt Sink ogsÅ for sikkerhetsskyld og ta EL tester for Å se om jeg fÅr EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har sneket meg inn fra 2. Trimester. Har selv vært her inne.

Vi hadde prøvd i 22 mnd før det klaffet. Var på utredning, og ingen av oss feilte noe.

Begynte på Pergo, og hadde skikkelig hetetokter de dagene jeg tok pillene.

Om det ikke skjedde noe innen 6 mnd, skulle vi ha prøverør.

Men mnd nr 4 klaffet det. Pausemnd.

Er nå 16+2. Så det er håp. Tar bare tid.

Men forstår at man blir gaaal.

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg fikk også var skikkelig hetetokter :)

Fikk EL på dag 15 og el smerter så det jooooooma i egga her :P hehe...

Så god magefølelse på at ting kan skje, blir spennende å se hvor lang tid det tar :)

 

Tusen tusen takk, og lykketil videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal starte min første pergokur om ca 6-7 dager. venter bare på tante rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, blir sÅ glad for solskinns historier jenter :D

Krysser fingrene her for oss som ikke har blitt gravide enda og gratulerer sÅÅÅ mye til dere som har blitt det. :D

 

Tusen takk for svar.. :)

 

klar for nr2: Ja, synes du det er spennende? Jeg dør av spenning jeg :P om 1-1,5 uke sÅ fÅr jeg se om jeg fÅr TR eller har endelig fÅtt gullegget..

Ser du har 1 fra før, det gikk av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja med nr en ble jeg gravid uten hjelp. men d gikk 3 år da.

Nå har d gått ca 1år å 7 mnd.

Er noen spennende dager fremover ja. har gått på nuvaring i 21 dager for å få mensen. så skal jeg ta blodprøve dag 3-10-21 og 24.ul dag 13. pluss dobbel pergo fra dag 5. mannen ska levere sædprøve torsdag. så her prøver vi samtidig som vi er under utredning. Hatt ul av eggstokk og livmr og alt så fint ut. men jeg har ikke eggløsning og lange sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, litt mer krevende det du skal enn meg da.. For meg så var det bare å ta disse pillene å ta blodprøve på dag 3 og 21, så skal ta blodprøve på mandag :)

Dobbel er bra, jeg fikk ikke noe bivirkninger bortsett fra hetetokter og dagen etter positiv EL test som jeg fikk på dag 15 så fikk jeg helt syke EL smerter, aldri hatt det sånn før. Jeg har EL selv men altfor seint så eggstokkene rekker ikke slippe egg osv.

Sambo min også tok sædprøve for 1,5 uke siden så burde få svar på det til uka:))

Men dette er kjempe spennende, du må si ifra hvordan dette går da:)

Jeg kan si ifra hvordan svarene på prøvene våres blir, og om jeg må ta mer pergo eller ikke:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er spennende dette :) Håper d klaffer raskt. Må få høre hvordan d går så skal jeg også oppdatere..

er det din første kur? når har du ikm?

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første kur ja, skal ha ikm den 1mai, så er veldig spennende. Krysser fingrene for oss :D

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi prøvde i 22 mnd før jeg ble gravid. Ble gravid på fjerde Pergo Kuren, den mnd jeg ikke tok Pergo.

Er 19 uker på vei. Lykke til. Ikke gi opp dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad av sånne historier altså. Gratulerer så masse :)

Prøvene mine viser veldig bra på pergo, men sambo har litt reduserte sædceller, så vet ikke helt hva det vil si enda.

Da kan det fort fortsatt ta litt tid kanskje?! Vært prøver i 2 år.

Det viste muligens at jeg hadde stoffskifte prob også som kan ha med den uregelmessige syklusen min, men alt viser veldig bra med pergo, så må bare forhåpentligvis fikse litt på sædcellene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Jeg og sambo feilte ingenting. Det tok bare tid. Han hadde masse sædceller. Så Pergo hjalp oss, og hjelper garantert dere også.

De svømmer seg fram til slutt skal du se.

Det skjer før du vet ord av det. Vi hadde så og si gitt opp.

 

Og vet du hva gyn og lege sa til meg da jeg sa vi nesten hav opp etter 2 år? De mente det var aaalt for tidlig å gi opp da. For jo mer man prøver og jo mer hjelp man får, jo større blir sjansene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på en pergo kur nå, den var dobbel. neste syklus skal jeg har trippel kur, Jeg har også det problemet med at jeg ikke får eggløsning. Går også på provera i tillegg for i det hele tatt få TR.... Så Blir spennende og se hva som skjer fremover. Lykke til alle dere andre også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisse_01 : Heldig med at det ikke er noe mer galt da ihvertfall :)

Jeg sitter bare å lurer på hva vi kan gjøre for at svømmerne hans skal svømme inn i egget mitt. hehehe. Kjenner jeg blir desperat..

Skal vi liksom bare vente å se eller kan man gjøre noe med det?!

 

Gyn sa det ja, uff, klarer ikke tenkte sånn. Venninnene mine bare knipser med fingrene å blir gravide, jeg blir såååååå sjalu :(

Får virkelig håpe noe skjer snart!!

 

ArtAug: Så spennende :D Masse lykketil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre mange lykkelige resultater! Jeg var hos gyn i dag, aller første time og hentet pergo rett etterpå. Er kjempespent,men må bare smøre meg med tolmodighet til tante rød skulle finne det for godt å dukke opp (har ca 3mnd intervall.....) Fikk vår første (og eneste så langt) etter vel 5 år med prøving, mensen kom tilbake 2 år etter fødsel, det er vel 3 mnd siden og når vi ønsker oss to tette så orker jeg ikke vente 5 nye år.....

 

Jeg er også noe frustrert og misunnelig på venninner som "sliter" i hele 3 mnd før spiren sitter. Mange klemmer til oss alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt at du synes det er spennende :D

Godt dere har et barn fra før som dere kan kose dere med da :)

Men skjønner dere ikke vil vente 5 nye år :)

 

Hehehe, ikke sant! Også er det oss andre som virkelig sliter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg blir sÅ glad av solskinnshistorier :) :)

 

Jeg begynner min tredje pergokur (dobbel) i morgen.

Tar EL-sprøyte i syklusdag 12, og krysser fingre for at det er vÅr tur denne gangen :) Siste forsøk før prøverør. Har fÅtt konsultasjonstime pÅ sykehus i Juni. HÅper pÅ Å kunne avlyse den ;)

 

lykke til jenter. jeg hÅper vi forsvinner fra dette forumet en og en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trinisq: Håper virkelig vi forvinner herifra snart..

Masse lykketil, krysser fingrene for deg XXX!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt det hjelper å ta sink for å få fler svømmere. Det tok typen min. Det er bare noen vitaminer man får på apoteket.

 

Men husk, han HAR svømmere :) typen til venninna mi hadde lite svømmere. Har en sønn på 9 mnd de.

 

Det order seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...