Gå til innhold

Single prøvere - hvor er dere?


Philomele

Anbefalte innlegg

UL i dag: Tvillinger! Er ganskje sjokkert, var sikker på at løpet var kjørt og at det ble abortpiller på meg. Våget ikke se på skjermen, lå med øynene igjen og ventet på de æle ordene. Så sier hun bare; ja, her e det jo to...

 

Så timiane og veivalg: Jeg er herved medlem av tvillingklubben ; )

 

Travelbug: Så fort tiden har gått! Håper du har hatt et greit svangerskap så langt? Har du kjent spark ennå?

Dere andre her inne; hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i tvillingklubben omatt :) Fint at du endelig kan senke skuldrene og se fremover. Her er vi mange med tvilling termin samtidig.

Har du ordnet deg fødeplass omatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei timiane : ) Ja, det ble et voldsomt rush med tvillinger. Har vel ikke opplevd lignende de årene jeg har vært her inne. Har ikke ordnet fødeplass, jeg tenkte at det ikke ble nødvendig, rett og slett. Men må begynne å tenke litt på hvor jeg vil. Har du bestemt deg for hvor du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei timiane : ) Ja, det ble et voldsomt rush med tvillinger. Har vel ikke opplevd lignende de årene jeg har vært her inne. Har ikke ordnet fødeplass, jeg tenkte at det ikke ble nødvendig, rett og slett. Men må begynne å tenke litt på hvor jeg vil. Har du bestemt deg for hvor du vil?

 

Tvilling rush ja.. Vi er liksom samlet i en tråd også. Blir artig å følge med videre.

Jeg fikk vist ikke med meg at du bodde i Bergen. Da er det kanskje Haukeland det blir. Her i Oslo må vi være tidlig ute med å søke.. Jeg søkte i uke 5 og fikk plass på rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tvillingklubben :) Helt utrolig hvor mange vi er som nesten er samtidige! Jeg er 8+4 idag, skal på ul igjen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger til Omatt og ElleMelleDeg! :D Så fantastisk at vi er så mange :)

 

Jeg bor i Bergen og tilhører vel da automatisk Kvinneklinikken på Haukeland. Vet at en del foretrekker å reise til Voss, men tror ikke jeg gjør det. I tillegg er gynekologen min også spesiallege på Kvinneklinikken og jeg føler en trygghet med det.

 

ønsker alle en super kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på tvillingklubben :) Helt utrolig hvor mange vi er som nesten er samtidige! Jeg er 8+4 idag, skal på ul igjen imorgen.

 

Gratulerer så mye til deg, ElleMelleDeg! Så flott! Kunne du se nurkene på UL? Gøy at vi er så mangen som ligger så likt an i løypen, ja : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger til Omatt og ElleMelleDeg! :D Så fantastisk at vi er så mange :) Jeg bor i Bergen og tilhører vel da automatisk Kvinneklinikken på Haukeland. Vet at en del foretrekker å reise til Voss, men tror ikke jeg gjør det. I tillegg er gynekologen min også spesiallege på Kvinneklinikken og jeg føler en trygghet med det. ønsker alle en super kveld videre :)

 

Takk : ) Jeg hadde helt klart valgt Voss om det bare var en, men med to tenker jeg det kan være godt å ha de legene som har mest erfaring med tvillingfødsler i samme gang som jeg er : ) Har stort sett bare hørt negative ting med legene og jordmødrene på KK i Bergen, men tenker jeg får bare forberede meg og sloss for å bli hørt i forkant. Det medisinske må veie tyngst i dette, tenker jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger til Omatt og ElleMelleDeg! :D Så fantastisk at vi er så mange :) Jeg bor i Bergen og tilhører vel da automatisk Kvinneklinikken på Haukeland. Vet at en del foretrekker å reise til Voss, men tror ikke jeg gjør det. I tillegg er gynekologen min også spesiallege på Kvinneklinikken og jeg føler en trygghet med det. ønsker alle en super kveld videre :)
Takk : ) Jeg hadde helt klart valgt Voss om det bare var en, men med to tenker jeg det kan være godt å ha de legene som har mest erfaring med tvillingfødsler i samme gang som jeg er : ) Har stort sett bare hørt negative ting med legene og jordmødrene på KK i Bergen, men tenker jeg får bare forberede meg og sloss for å bli hørt i forkant. Det medisinske må veie tyngst i dette, tenker jeg nå.

 

Ja, er helt enig i at det medisinske må veie tyngst. Jeg er jo litt skremt med tanken på at det er to som skal ut og trodde kanskje man lettere fikk keisersnitt med tvillinger. Har også hørt at keisersnitt ikke trenger være bedre enn vanlig fødsel, men jeg fikk hvertfall vite at jeg mest sannsynlig ville få nei til keisersnitt. Litt tidlig å grue seg kanskje, men jeg gjør nå en gang det. Så jeg håper jeg får snakke med en hyggelig og forståelsesfull jordmor som kan gi meg de svarene jeg trenger. Er jo ganske så grønn på dette området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger til Omatt og ElleMelleDeg! :D Så fantastisk at vi er så mange :) Jeg bor i Bergen og tilhører vel da automatisk Kvinneklinikken på Haukeland. Vet at en del foretrekker å reise til Voss, men tror ikke jeg gjør det. I tillegg er gynekologen min også spesiallege på Kvinneklinikken og jeg føler en trygghet med det. ønsker alle en super kveld videre :)
Takk : ) Jeg hadde helt klart valgt Voss om det bare var en, men med to tenker jeg det kan være godt å ha de legene som har mest erfaring med tvillingfødsler i samme gang som jeg er : ) Har stort sett bare hørt negative ting med legene og jordmødrene på KK i Bergen, men tenker jeg får bare forberede meg og sloss for å bli hørt i forkant. Det medisinske må veie tyngst i dette, tenker jeg nå.
Ja, er helt enig i at det medisinske må veie tyngst. Jeg er jo litt skremt med tanken på at det er to som skal ut og trodde kanskje man lettere fikk keisersnitt med tvillinger. Har også hørt at keisersnitt ikke trenger være bedre enn vanlig fødsel, men jeg fikk hvertfall vite at jeg mest sannsynlig ville få nei til keisersnitt. Litt tidlig å grue seg kanskje, men jeg gjør nå en gang det. Så jeg håper jeg får snakke med en hyggelig og forståelsesfull jordmor som kan gi meg de svarene jeg trenger. Er jo ganske så grønn på dette området her.

 

Sendt deg PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk babyboom her inne om dagen!!! 4 par tvillinger, gratulerer til dere alle! Virker som det på vårparten har løsnet for mange av oss :D

 

For min del har jeg "bare" ei på jente på vei i uke 23+, og gleder meg som dere! :)

 

Kjekt lese at dere lykkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei jenter!

Nå har tråden ligget død lenge. Hvordan går det med dere? Jeg har hatt en pause her inne, ble litt vel mye kveldstid her inne en periode.

 

Bamby: Jeg var like lykkelig da jeg var gravid med sønnen min som jeg er nå, så det med dobbel lykke stemmer ikke for min del i alle fall. Så klart du gleder deg like mye som oss : ) Går det fremdeles bra med deg?

 

Jeg har vært på UL nr 2 og babyene har det fremdeles fint. De er så store som de skal være og vokser raskt sa legen, hva hun enn mente med det. Jeg er ferdig med kvalmen, men er fremdeles mye trøtt.

 

Er uke 13+2 nå og har ikke lagt på meg så mange kiloene. Regner med at kiloene kommer raskere på nå som kvalmen er borte og apetitten tilbake : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 12+5 og har vært på UL for noen dager siden. Da fant jeg ut at jeg ikke er tvilling ruger lengere. Men det var en som sprellet som bare det. Litt trist, men jeg gleder meg over den som er igjen. Terminen min ble satt frem 4 dager, knøttet vokser fint.

 

Jeg har ikke vært noe kvalm, men er så trett at jeg kunne lagt med klokken 7 på kvelden. Mye sofa ligging om dagen.

 

Bamby: Nå er du ikke alene singel ruger, vi er iallefall to i denne klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå 12+5 og har vært på UL for noen dager siden. Da fant jeg ut at jeg ikke er tvilling ruger lengere. Men det var en som sprellet som bare det. Litt trist, men jeg gleder meg over den som er igjen. Terminen min ble satt frem 4 dager, knøttet vokser fint. Jeg har ikke vært noe kvalm, men er så trett at jeg kunne lagt med klokken 7 på kvelden. Mye sofa ligging om dagen. Bamby: Nå er du ikke alene singel ruger, vi er iallefall to i denne klubben.

 

Så leit, Timiane! Godt å lese at du gleder deg over babyen som er igjen. Det har du all grunn til. å bli mamma er det beste i hele verden : ) Vil du vite hvilket kjønn det er når du kommer så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter *blåser gravidstøv* Så det var et lite opprop her. Beklager at jeg er så sjelden innom, men jeg klarer ikke logge inn fra telefonen, så da blir det en gang i skuddåret at jeg faktisk skriver noe. Joda, jeg er gravid, i uke 19, og ifølge ul er det ei lita jente som kommer til oss. termin er 22 desember, så jeg håper veldig at hun har mine utålmodige gener og kommer ut noen 1-2 uker før. Jeg var veldig klar for gutt nr 2, og har ikke helt vent meg til tanken på jente ennå.. men det kommer nok snart ;) For dere som har kommet til siden jeg var brukbart aktiv her inne: jeg hadde 3 inseminasjoner ved Sellmer Klinikk (anbefales, Anette er superkoselig :) ) i januar, februar og mars. Spiren satt på det 3. forsøket da ALT føltes helt feil. Og heldigvis for det. Jeg tror ikke jeg har gjort noe så altoppslukende i hele mitt liv. Verden snurret rundt tester, kosttilskudd og venting. Hatten av og all ære til dere som ender opp med å være lenge i gamet. Det er så absolutt steinhardt og man skal tåle mye! Blir veldig glad når jeg ser at flere av jentene her har testet positivt siden sist :) :) :) Det har dere virkelig fortjent :) Til dere som venter og prøver : håper inderlig for deres del at det snart klaffer. Måtte 2012 bli det store gravid-året her inne hos oss :) Stor klem :) S

 

Helt enig,jeg ble så glad i de to englene på Sellmer,det ligner ingenting på mye av det mange andre har opplevd på CFC og Stork (stress, og ikke få ligge en stund etter inseminasjonen), så jeg anbefaler å prøve Sellmer, du kan også få folikkelscanning før inseminasjon,det virket ihvertfall beroligende på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til "Frøken Pandora - hvordan går det planene dine for høsten da? snartsvanger? - åssen går det med deg, har du bestemt deg for og fortsette med prosessen med å bli mamma?" Hei! Jeg har planlagt å ta første danmarksbesøk i januar 2013. Må vente til da slik at jeg har sykepengerettighetene i boks. Har nettopp begynt i ny jobb. Har tenkt å bruke CFC, og har funnet meg en donor med utvidet profil på Cryo som jeg kommer til å bestille sperm fra. Venter og venter...til å få begynne prosessen. 5 mnd igjen :)

 

Så hyggelig at du spør etter oss! ;o) Jeg har vært på Sellmer til inseminasjon en gang, og skal dra dit igjen om etpar uker, er veldig spent. Lurer litt på om jeg må satse på IVF, men håper ikke, håper å få gode råd neste gang jeg skal til klinikken ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Går fremdeles fint her, er i uke 26 + nå, går unna, sparkes i vei av snuppeline 2(har ei fra før)

Klart det gledes like mye med en eller to! :) en er glad for den eller de uansett!

 

Litt trist høre om din erfaring Timiane, men høres ut som du ser positivt på at alt er bra med gjenværende baby! viktig det :) flink se lyst på ting du tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 12+5 og har vært på UL for noen dager siden. Da fant jeg ut at jeg ikke er tvilling ruger lengere. Men det var en som sprellet som bare det. Litt trist, men jeg gleder meg over den som er igjen. Terminen min ble satt frem 4 dager, knøttet vokser fint. Jeg har ikke vært noe kvalm, men er så trett at jeg kunne lagt med klokken 7 på kvelden. Mye sofa ligging om dagen. Bamby: Nå er du ikke alene singel ruger, vi er iallefall to i denne klubben.

Uff, det var da en trist beskjed på ultralyden. Men bra du gleder deg over den som er igjen. Det er jo fantastisk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ee 11+5 i dag og nærmer meg 2 trimester med stormskritt :) Jeg har vært og er ganske kvalm hele dagen, så håper jeg snart kan legge det bak meg. Har ultralyd den 14 september og er veldig spent på å få se miniene :)

 

Kjekt med oppdatering fra dere andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei alle single prøvere:-)

jeg trenger gjerne gode råd/veiledning.

jeg skal nå planlegge min første inseminasjon:-)

så spørsmålene mine er: hvor dro dere? hva koster det ca? hvor mange forsøk måtte det til for dere?

håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle single prøvere:-) jeg trenger gjerne gode råd/veiledning. jeg skal nå planlegge min første inseminasjon:-) så spørsmålene mine er: hvor dro dere? hva koster det ca? hvor mange forsøk måtte det til for dere? håper på svar

 

Med fare for å gjenta meg selv for ofte; jeg anbefaler på det sterkeste Sellmer Klinik ved flyplassen i København. Klinikken drives av to superflinke og utrolig behagelige jordmødre, som har tid til deg og som gir mange gode råd på veien. Før inseminasjonen tilbyr de folikkelscanning for å se nærmere på slimhinne/foliikkel m.m, se mer info på sellmerklinik.dk for priser,donor m.m Masse lykke til ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
hei alle single prøvere:-) jeg trenger gjerne gode råd/veiledning. jeg skal nå planlegge min første inseminasjon:-) så spørsmålene mine er: hvor dro dere? hva koster det ca? hvor mange forsøk måtte det til for dere? håper på svar

 

Anbefaler stork klinikk! :) Hvis du ikke kjøper sæd på forhånd koster forsøket ca 5900,- + 400 for scanning. Utrolig hyggelig og fin atmosfære, og flinke ansatte!

 

Jeg har hatt forsøk nr 3 nå, så gjenstår å se om det blir positivt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle single prøvere:-) jeg trenger gjerne gode råd/veiledning. jeg skal nå planlegge min første inseminasjon:-) så spørsmålene mine er: hvor dro dere? hva koster det ca? hvor mange forsøk måtte det til for dere? håper på svar
Med fare for å gjenta meg selv for ofte; jeg anbefaler på det sterkeste Sellmer Klinik ved flyplassen i København. Klinikken drives av to superflinke og utrolig behagelige jordmødre, som har tid til deg og som gir mange gode råd på veien. Før inseminasjonen tilbyr de folikkelscanning for å se nærmere på slimhinne/foliikkel m.m, se mer info på sellmerklinik.dk for priser,donor m.m Masse lykke til ;o))

 

Føyer meg inn i denne rekken =)

Anette er så utrolig hyggelig og behagelig =)

Er forresten gravid med ei jente, termin 22/12, det klaffet på forsøk nr 3 for min del.

6000,- for åpen donor 600,- for akupunktur før og etter inseminasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Jeg er ny på forumet. Er singel og ønsker å bli mor. Jeg har vurdert flere alternativer og har dessverre ikke økonomi til å reise til Storken. Så jeg har undersøkt alternativer her i Norge. Har landet på å bruke donorsed fra norsk mann og det er ganske spennende. men mitt problem er at jeg ikke har mensen,men har eggløsning. Går ikke på noe medesiner og legen vil heller ikke hjelpe meg med medesiner. Så jeg er henvist til gynekolog for vurdering av fertiliteten i slutten av måneden. Håper de finner ut hvorfor jeg ikke menstruerer.

 

Har tatt en del blodprøver for å sjekke at jeg ikke er i overgangsalderen, og skal sjekkes ut for stoffskifteproblem. Men er ganske slitsomt å ikke vite hvorfor mensutrasjonsen og eggløsningen er uregelmessig! Gjør alt som skal gjøres: temperatur om morgenen, gått ned i vekt, tar OV tester og spiser på Folat. Men har ikke hatt mensen enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...