Single prøvere - hvor er dere?
Skrevet 30 april 2012 - 17:31
Snarvei til forumene
Skrevet 30 april 2012 - 21:56
timiane skrev 29 april 2012 - 16:57:
Snartsvanger? skrev 29 april 2012 - 13:06:
Så, jeg er altså blodfersk her, litt livredd og et stort spørsmålstegn ... ! Noen som kan tenke seg å hjelpe meg litt på vei..? Hva er første skritt, noen snakker om medisiner som er dyre... Jeg går rundt meg selv her .... Hadde blitt Så glad for gode råd fra noen som kanskje har opplevd det samme som meg, og i beste fall kanskje også har lykkes og vil dele sine erfaringer med en "lost" sjel ... ?
Jeg må si at jeg kjenner med igjen i det du skriver. Tror alle begynner som et spørmålstegn og etter hver som man høster erfaringer blir man både klokere og lærer seg å stille spørmål. For det er ofte ingen som sier selførgelige ting, som de fleste finner ut av etterhvert.
TAKK gud for dette forumet.
Det jeg vil råde deg å gjøre først er å bestille time hos gynokolog og ta nødvendige blodprøver sørg for at AMH og FSH blir tatt så ser du på eggreservene dine. Er de lave, så kan det bli vanskelig å bli gravid ved hjelp av insiminasjon.
Om du ønsker åpen donor er ikke dette mulig ved IVF- desverre.
Ved insiminasjon er det ofte ikke nødvendig å bruke så mye medisiner- Jeg har selv brukt pergotime og ovitrielle( eggløsningssprøyte) og de er ikke særlig dyre.
Ta kontakt med stork eller den klinikken du ønsker å bruke, så vil de guide deg videre. De fleste har informasjonsbrosyre på nettsiden og der står det alt!
Lykke til
Ja,sier som du,TAKK gud for dette forumet! Hjertelig takk for svar,jeg er på det stadiet at jeg fortsatt må lete litt etter forklaringer på forkortelsene her inne ;o) Må nok snarest få tatt prøver og sett litt på andre klinikker enn Stork også. Tusen takk for lykkeønskninger, det trenger jeg ;o)
Skrevet 01 mai 2012 - 21:46
Philomele skrev 29 april 2012 - 19:32:
Vil aller først ønske deg velkommen hit.:-)
Her er vi alle i samme situasjon, og vi er glade for å kunne hjelpe og støtte deg.
Er vondt å lese om den situasjonen du har havnet i....du skriver at du har levd i en sorgboble det siste halvannet året, og jeg tror deg så gjerne....
Det høres imidlertid som du har tatt en beslutning, og at spm. nå er veien videre.
Gratulerer med det forresten, selv tenkte jeg på dette her DAG OG NATT i tre år før jeg gikk til handling, og jeg tror jeg kan si at i det øyeblikket beslutningen er tatt, er det værste over.:-)
Det er en spennende tid du har framfor deg, men skal jeg gi deg noen praktiske råd, må de være det timiane sier: Ta hormonprøver (insister på amh, selv og gyn. sier det ikke er nødvendig) og hold et åpent sinn overfor andre muligheter som ivf og ea hvis hormonene ikke er på din side.
Les deg grundig opp på fertilitetsfeltet, og hold kontakten med oss her inne.
Som timiane sier, takk gud for dette forumet!;-)For hvordan skulle vi egentlig klart oss uten kontakt med andre likesinnede?
Her har du venner.
Med håp om snarlig suksess, Philomele.
Tusen takk,Philomele, det var kloke ord, jeg føler meg veldig velkommen og tatt godt vare på her hos dere andre prøvere ;o)
Skrevet 04 mai 2012 - 17:41
Håper det går bra med alle sammen. Jeg er ikke så aktiv her inne for tiden fordi jeg venter, venter og atter venter på at mensen skal komme så jeg kan få starte opp med fryseforsøk. Har lest at det ikke er uvanlig å ha lengre syklus måneden etter et negativt IVF-forsøk pga alle hormonene. Er på syklusdag 40 i dag (har vanligvis sykluser på 29-30 dager) og måtte for sikkerhets skyld ta en graviditetstest som selvsagt var negativ, hehe.. så jeg er i venteland.
God helg alle sammen!
Skrevet 07 mai 2012 - 23:05
Jeg har nettopp hatt journalsamtale og reiser over til Danmark ved første anledning. Har aldri prøvd å bli gravid før, så spennede å se om alt virker som det skal.
Er 32 år og bor i Oslo.
Hyggelig å høre at så mange har lykkes!
Skrevet 08 mai 2012 - 13:08
Skrevet 16 mai 2012 - 20:26
Philomele, snart svanger, lycine og veivalg? Pluss alle dere andre?
Jeg er på samme stadie som veivalg og venter på mens. Eller kanskje du har kommet litt lengre nå?
Håper å få den tidligst 25. mai, da kan jeg ta turen nedovr første uken i juni og det hadde vært perfekt for da avspaserer jeg : ) Men har en syklus som er ganske uforutsigbar, så er forberdt på kanskje å måtte forskyve avspaseringen noe.
Håper der ikke har forsvunnet over på fjesboken alle sammen!
Skrevet 16 mai 2012 - 21:00
Jeg hadde ultralyd i dag og skal ha egginnsett på søndag
Håper tante rød kommer som bestilt så det kan passe med avspasering. Jeg er innom her rett som det er selv om jeg også er på fjesboken
Skrevet 17 mai 2012 - 10:05
Jeg er innom her jeg også, midt i all prøvingen.
Er i København nå, og fikk satt inn egg i går.
Det er jo litt spennende, selv om håpet ikke er så sterkt.
Lykke til, begge to.
Stor klem fra meg.
Skrevet 17 mai 2012 - 10:19
Skrevet 17 mai 2012 - 18:54
Å, sÅ spennende Philomele! Hvorfor tenker du at det er mindre sjans? Fordi det er IVF? Uansett, lykke til i tiden fremover til deg ogsÅ!
Lycine: Å, det er neste det verste i verden, Å drive Å teste. Forferdelig nervepirrende. Krysser fingerene for deg : ) HÅper Å fÅ høre hvordan det gÅr.
Skrevet 17 mai 2012 - 20:43
Jeg satser alt på at det blir baby denne gangen
Tusen takk for lykkeønskninger!
Skrevet 17 mai 2012 - 21:09
Skrevet 18 mai 2012 - 12:51
Skrevet 18 mai 2012 - 19:48
lycine skrev 17 mai 2012 - 21:09:
Skrevet 19 mai 2012 - 09:51
Huff, nå får jeg ikke vite om det blir innsett før jeg faktisk har landet i Køben.. men er jo ikke noe jeg kan gjøre med det.
Skrevet 19 mai 2012 - 17:25
Skrevet 19 mai 2012 - 17:30
Skrevet 19 mai 2012 - 18:05
Tusen takk for lykkeønskninger, Omatt. Jeg er ganske spent på morgendagen og kan ikke gjøre annet enn å håpe og be på at alt skal gå bra. Jeg er usikker på om de kan tine de to resterende eggene dersom disse tre ikke overlever, og rekke å sette de tilbake i denne syklusen, men skal ikke ta slike sorger på forskudd.
Er så takknemlig for dette forumet