Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Single prøvere - hvor er dere?

• Logg inn for å svare
227 svar til dette emnet

#61 lycine

lycine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 17:31

Beklager, jeg har vært i utlandet!

Annonsebilag
Annonsebilag

#62 Snartsvanger?

Snartsvanger?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 21:56

Vis innleggtimiane skrev 29 april 2012 - 16:57:

Vis innleggSnartsvanger? skrev 29 april 2012 - 13:06:

Er desperat etter råd her ... Etter å ha vært i en sorgboble i 1,5 år etter at samboer meldte han ikke vil ha barn, så er eneste mulighet for å bli mor nå å forlate han og bli donormamma (jeg er 40) Har blitt rådet til å bruke Stork siden jeg ønsker åpen donor.. Jeg har vært skeptisk til å få barn på denne måten, har grått mye, men lest masse her inne og blitt overbevist om at jeg blir å angre hvis jeg ikke prøver. Tror også foreldre,søsken synes metoden er helt ok,jeg vet de lenge har ønsket at jeg skal oppleve å bli mor ..
Så, jeg er altså blodfersk her, litt livredd og et stort spørsmålstegn ... ! Noen som kan tenke seg å hjelpe meg litt på vei..? Hva er første skritt, noen snakker om medisiner som er dyre... Jeg går rundt meg selv her .... Hadde blitt Så glad for gode råd fra noen som kanskje har opplevd det samme som meg, og i beste fall kanskje også har lykkes og vil dele sine erfaringer med en "lost" sjel ... ?

Jeg må si at jeg kjenner med igjen i det du skriver. Tror alle begynner som et spørmålstegn og etter hver som man høster erfaringer blir man både klokere og lærer seg å stille spørmål. For det er ofte ingen som sier selførgelige ting, som de fleste finner ut av etterhvert.

TAKK gud for dette forumet.

Det jeg vil råde deg å gjøre først er å bestille time hos gynokolog og ta nødvendige blodprøver sørg for at AMH og FSH blir tatt så ser du på eggreservene dine. Er de lave, så kan det bli vanskelig å bli gravid ved hjelp av insiminasjon.

Om du ønsker åpen donor er ikke dette mulig ved IVF-  desverre.

Ved insiminasjon er det ofte ikke nødvendig å bruke så mye medisiner- Jeg har selv brukt pergotime og ovitrielle( eggløsningssprøyte) og de er ikke særlig dyre.

Ta kontakt med stork eller den klinikken du ønsker å bruke, så vil de guide deg videre. De fleste har informasjonsbrosyre på nettsiden og der står det alt!
Lykke til :)

Ja,sier som du,TAKK gud for dette forumet!  Hjertelig takk for svar,jeg er på det stadiet at jeg fortsatt må lete litt etter forklaringer på forkortelsene her inne ;o) Må nok snarest få tatt prøver og sett litt på andre klinikker enn Stork også. Tusen takk for lykkeønskninger, det trenger jeg ;o)

#63 Snartsvanger?

Snartsvanger?

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 59 Innlegg:

Skrevet 01 mai 2012 - 21:46

Vis innleggPhilomele skrev 29 april 2012 - 19:32:

Kjære Snartsvanger

Vil aller først ønske deg velkommen hit.:-)
Her er vi alle i samme situasjon, og vi er glade for å kunne hjelpe og støtte deg.

Er vondt å lese om den situasjonen du har havnet i....du skriver at du har levd i en sorgboble det siste halvannet året, og jeg tror deg så gjerne....
Det høres imidlertid som du har tatt en beslutning, og at spm. nå er veien videre.
Gratulerer med det forresten, selv tenkte jeg på dette her DAG OG NATT i tre år før jeg gikk til handling, og jeg tror jeg kan si at i det øyeblikket beslutningen er tatt, er det værste over.:-)

Det er en spennende tid du har framfor deg, men skal jeg gi deg noen praktiske råd, må de være det timiane sier: Ta hormonprøver (insister på amh, selv og gyn. sier det ikke er nødvendig) og hold et åpent sinn overfor andre muligheter som ivf og ea hvis hormonene ikke er på din side.

Les deg grundig opp på fertilitetsfeltet, og hold kontakten med oss her inne.

Som timiane sier, takk gud for dette forumet!;-)For hvordan skulle vi egentlig klart oss uten kontakt med andre likesinnede?
Her har du venner.

Med håp om snarlig suksess, Philomele.

Tusen takk,Philomele, det var kloke ord, jeg føler meg veldig velkommen og tatt godt vare på her hos dere andre prøvere ;o)

#64 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 04 mai 2012 - 17:41

Hei alle sammen!

Håper det går bra med alle sammen. Jeg er ikke så aktiv her inne for tiden fordi jeg venter, venter og atter venter på at mensen skal komme så jeg kan få starte opp med fryseforsøk. Har lest at det ikke er uvanlig å ha lengre syklus måneden etter et negativt IVF-forsøk pga alle hormonene. Er på syklusdag 40 i dag (har vanligvis sykluser på 29-30 dager) og måtte for sikkerhets skyld ta en graviditetstest som selvsagt var negativ, hehe.. så jeg er i venteland.

God helg alle sammen!
Har to små gull i magen; en gutt og jente :) Termin 19. mars 2012

#65 Isismor

Isismor

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 07 mai 2012 - 23:05

Jeg er også her!

Jeg har nettopp hatt journalsamtale og reiser over til Danmark ved første anledning. Har aldri prøvd å bli gravid før, så spennede å se om alt virker som det skal.

Er 32 år og bor i Oslo.

Hyggelig å høre at så mange har lykkes!:)

#66 Noramor

Noramor

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 13:08

Så spennende Isismor. Ønsker deg masse lykke til :-)
Liten spire i magen - termin 22 sept-12

#67 omatt

omatt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 16 mai 2012 - 20:26

Hei alle sammen! Hvordan går det med dere?
Philomele, snart svanger, lycine og veivalg? Pluss alle dere andre?

Jeg er på samme stadie som veivalg og venter på mens. Eller kanskje du har kommet litt lengre nå?
Håper å få den tidligst 25. mai, da kan jeg ta turen nedovr første uken i juni og det hadde vært perfekt for da avspaserer jeg : ) Men har en syklus som er ganske uforutsigbar, så er forberdt på kanskje å måtte forskyve avspaseringen noe.
Håper der ikke har forsvunnet over på fjesboken alle sammen!
tvillinger på vei : )

#68 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 16 mai 2012 - 21:00

Hei hei, Omatt!

Jeg hadde ultralyd i dag og skal ha egginnsett på søndag :D Er på syklusdag 11 i dag og satte eggløsningssprøyten i kveld. Håper alt går bra og at jeg får en liten mai-spire :) Blir dagstur på meg.

Håper tante rød kommer som bestilt så det kan passe med avspasering. Jeg er innom her rett som det er selv om jeg også er på fjesboken ;)

#69 Philomele

Philomele

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 97 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:05

Hei, Omatt og Veivalg

Jeg er innom her jeg også, midt i all prøvingen.
Er i København nå, og fikk satt inn egg i går.

Det er jo litt spennende, selv om håpet ikke er så sterkt.

Lykke til, begge to.

Stor klem fra meg.

#70 lycine

lycine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:19

Tester igjen i morgen eller lørdag! Litt kvalm i dag, kan alltid håpe..

#71 omatt

omatt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 17 mai 2012 - 18:54

Oi, oi, oi, veivalg! Da smeller du til med baby denne gangen : ) Skal du sette inn flere? Alt det beste fra meg!

Å, sÅ spennende Philomele! Hvorfor tenker du at det er mindre sjans? Fordi det er IVF? Uansett, lykke til i tiden fremover til deg ogsÅ!

Lycine: Å, det er neste det verste i verden, Å drive Å teste. Forferdelig nervepirrende. Krysser fingerene for deg : ) HÅper Å fÅ høre hvordan det gÅr.

#72 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 17 mai 2012 - 20:43

Hei Omatt!

Jeg satser alt på at det blir baby denne gangen ;) Jeg regner med at jeg får to emryoer satt tilbake så lenge opptining går fint. Det fikk jeg på første forsøket mitt. Har 5 fryseegg å ta av. Jeg får vite mer på lørdag når jeg skal ringe til laben og høre hvordan det går. Har imidlertid hatt litt spørsmål til klinikken rundt akkurat dette, men ikke fått svar på mail ennå. Får ringe til de i morgen om det ikke tikker inn et svar på formiddagen i morgen.

Tusen takk for lykkeønskninger! :D

#73 lycine

lycine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:09

Positiv test i dag :-) Svakt positiv, så tok 3 tester for sikkerhets skyld! 13. dag etter inseminering.

#74 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 18 mai 2012 - 12:51

Gratulerer så mye med positiv test, Lycine :D Måtte det holde helt i mål!

#75 omatt

omatt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 18 mai 2012 - 19:48

Vis innlegglycine skrev 17 mai 2012 - 21:09:

Positiv test i dag :-) Svakt positiv, så tok 3 tester for sikkerhets skyld! 13. dag etter inseminering.
Gratulerer såååå mye, Lycine! Kribler i magen når jeg ser for meg positive tester : ) Gøy, gøy, gøy, som gullungen min sier!

#76 meg mamma?

meg mamma?

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 19:54

Vis innlegglycine skrev 17 mai 2012 - 21:09:

Gratulerer, så spennende :)

#77 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 19 mai 2012 - 09:51

Har nettopp snakket med klinikken. De har tint opp tre embryoer der to er seksdelte og ett er åttedelt. Men jeg får ikke vite før i morgen hvordan eggene har delt seg og om de dermed har overlevd. Og det er jo også i morgen jeg i så tilfelle skal ha innsett. Jeg sa til laboranten at jeg lander på Kastrup halvåtte, og da lurte hun på men hva om eggene ikke har overlevd. Men det er jo en sjanse jeg er nødt til å ta for jeg må jo være der dersom alt går bra, noe vi satser på. Er det ikke slik da?

Huff, nå får jeg ikke vite om det blir innsett før jeg faktisk har landet i Køben.. men er jo ikke noe jeg kan gjøre med det.

#78 omatt

omatt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 19 mai 2012 - 17:25

Hei veivalg! Du er vel speeeeent nå : ) Med fem egg å ta av skal det vel en del til for at det ikke blir innsett. Og det er jo sånn vi norske må gjøre det, fly ned og håpe på det beste. Gjorde det slik selv på fryseforsøket mitt.Forferdelig å ta den telefonen da jeg kom ned, var så nervøs. Men innsett ble det, selv om det ikke ble baby. God tur nedover og et tonn lykke til med innsett : )

#79 ønsker1til

ønsker1til

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 128 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 17:30

Hei alle kjære single prøvere og gravide :) sitter på gardemoen på vei hjem fra min 3 insem på CFC, jeg synes det er så godt å lese om alle andre. Om jeg ikke lykkes den her gangen på søskenforsøk, så tror jeg kanskje at jeg gir meg, selv om jeg blir kvalm av tanken på å gi opp, men jeg har rett og slett ikke økonomi til mere. Men nå skal jeg bare være positiv til jeg har tatt testen på dag 11,12,13 for jeg greier ikke vente 15 dager ;) men det tar på denne prosessen og mye rundt... Godt forum dette her :)

#80 veivalg

veivalg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 243 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 19 mai 2012 - 18:05

Håper virkelig at du lykkes på dette forsøket, Singel og babyplaner. økonomien er tøff i dette gamet her..

Tusen takk for lykkeønskninger, Omatt. Jeg er ganske spent på morgendagen og kan ikke gjøre annet enn å håpe og be på at alt skal gå bra. Jeg er usikker på om de kan tine de to resterende eggene dersom disse tre ikke overlever, og rekke å sette de tilbake i denne syklusen, men skal ikke ta slike sorger på forskudd.

Er så takknemlig for dette forumet :)