Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

***IKM uke 18***

• Logg inn for å svare
389 svar til dette emnet

#141 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 22 april 2012 - 15:42

Limer inn lista på nytt så vi ikke skal glemme når vi har ikm :)
Her var el på fredag eller i går (CD 17 eller 18) som bestilt, men har dessverre ikke fått lagt inn aksjer siden torsdag :o Skulle i går, men da sovna jeg foran Ungkaren litt før kl 1.. :o Ja ja, to dager før i verste fall, så muligheten er jo der fortsatt :)

Jaaaaaaa Dossasnupp - denne gangen blir det din tur å juble!!! :D

IKM UKE 18

**************************Mandag 30.04.
Marend- sa 6.jan- 3pp
Najaden 10 PP

**************************Tirsdag 01.05.
stineskj 10 pp
mamma-T
Marolla

**************************Onsdag 02.05.

**************************Torsdag 03.05.
Jente10_ønsker1til
Lindus ../../../public/style_emoticons/default/smile.png med lille Jesper

**************************Fredag 04.05.
Minimikro
Florida11

**************************Lørdag 05.05.
ønsker3gull- 3.pp
Cayenne72 - 11. og siste pp :-)
ønskespire- 2pp
snuppa_ - 8. og siste pp ;)

**************************Søndag 06.05.
Dossa
Nora-Pernille 4.pp

**************************Gravid:

Annonsebilag
Annonsebilag

#142 Dossa :)

Dossa :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 813 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 22 april 2012 - 16:33

Cayenne, sex før EL er jo det beste så du har absolutt gode sjanser snuppa :D :D Det er ikke alltid like lett å ha sex på det rette tidspunkte :P
Regner med at jeg får et smilefjes på testen ikveld også ;) Har allerede forsynt meg av mannen ;) ;) Så imorra går jeg over til DPO dagene som alltid går såååååååå sakte :)

Om to uker skal vi sammen juble Cayenne :D
36 pp + EXU
IKM ca 13. Juni

#143 katrineø

katrineø

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 22 april 2012 - 20:19

Hei, er ny her og hiver meg med. Er akkurat ferdig med TR og er klar for neste pp. Vi er i vår 2 pp, så er ferskinger her:))

#144 Minimikro

Minimikro

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 268 Innlegg:

Skrevet 22 april 2012 - 21:14

Vis innleggkatrineø skrev 22 april 2012 - 20:19:

Hei, er ny her og hiver meg med. Er akkurat ferdig med TR og er klar for neste pp. Vi er i vår 2 pp, så er ferskinger her:))

Velkommen hit! Du kan jo kopiere IKM-lista og plotte inn din dato :)

Hvordan går det med dere ellers da? Er alle ferdige med EL? Har murrer det fælt... fikk positiv EL-test på torsdag, og la inn aksjer alle 3 dagene før det... så her må jeg innrømme at troen er større enn den aldri har vært før :-)

#145 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 08:48

Ja, så er denne PPen over for meg. Etter alle landemerker hadde jeg el på fredag eller lørdag, og eneste aksjene som er lagt inn, var i går kveldv - altså for seint :(. Sykdom og reise gjorde at det ikke ble lagt inn noen aksjer før EL denne gangen - så jeg får bare håpe at denne syklusen blir en av de korte, så jeg får starta opp igjen.
termin 23. april!

#146 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 09:05

Huff da najaden, men kanskje det er greit med en liten "pause" og få tenkt på andre ting? Nå kan du iallfall kose deg i dpo-tiden mens vi andre sitter og veeeeenter og biter negler ;)

Ha en fin mandag alle søte, snart gravide snupper! :D

#147 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 11:33

6 dpo i dag. 8 dager til IKM.
Mammaen til verdens beste Kaja <3

#148 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 11:57

Lykke til i denne PPen - alle sammen. Håper INGEN av dere følger meg inn i neste PP ;) (Men om dere gjør det, skal vi nok få det trivelig der også !)
termin 23. april!

#149 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 971 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 14:41

Hei snupper!

Jeg er tilbake i uka vår etter noen dagers pause :) Har måttet jobbe steinhardt med meg selv de siste dagene for å klare å holde hodet over vannet. Har brukt tiden på å trene hardt hver dag, og dulle med kroppen min, så nå er jeg klar for våren med bruuun hud og velstelte negler :)

Vi fikk svar på svømmertesten til mannen min i dag og den er BRA!! Så nå er det plutselig 50 kg som forsvant fra skuldrene mine! Kjenner jeg tar ting så mye lettere nå når jeg VET hvor landet ligger. Han er fertil! Nå er det bare meg det står på, og jeg venter på time fra gyn.

Vi slipper sikkert ICSI nå siden svømmerne er bra :) Så da kan vi eliminere bort det iallefall!

Jeg er 6 dpo i dag. Det har kommet mye kliss hver dag etter el, så jeg må bruke truseinnlegg og må av og til faktisk gå på do og tørke meg godt.. Dette kommer av pergoen, så ikke noe spesielt tegn. Ellers er alt helt normalt. Dårlig i magen bare, men det kommer garantert av treningen for sånn blir det hver gang.

Jeg kommer til å legge frem forslag om ønsket røntgen av egglederne på gyn-timen min. Jeg mener det er fornuftig å gjennomføre en røntgen før lap og ivf.

Håper dere har hatt ei fin helg jenter :)

Jeg var på Plantasjen i går og kjøpte potteplanter. Ble så fint på kjøkkenet og stua nå :) Ellers spirer og gror det på ny på orkideen jeg kjøpte til mannen i fjor. Skikkelig artig å få den til etter tilbakegangen dens :D

STOR klem :wub:
Termin i november <3

#150 Gjest_Lindus :) 1 pp_*

Gjest_Lindus :) 1 pp_*
  • Gjest

Skrevet 23 april 2012 - 15:19

Hei alle sammen!

LilleFie:Så bra at svømmetesten var fin!! Du skal se at alt ordner seg :) Trening er jo bra, og det funker fint når man har mye å tenke på. Jeg trener også, beste måten å få ut gruff på og få mer energi! Hva trener du?

Najaden: Du må jo ikke miste håpet før tr evnt kommer :) Man vet jo aldri, kanskje det klaffer når man minst venter det?

Minimicro: så fint at du har trua :) Det er viktig å tenke positivt! Jeg er egentlig litt usikker på når jeg hadde el....etter beregninger skulle jeg ha det mandag 16 april, men jeg føler selv at jeg hadde det lørdagen før....ikke godt å si når jeg ikke tester, men kjenner det vanligvis godt på kroppen og på el-slim. Så jeg er litt usikker på hvor mange dpo jeg er. Men har ikm ca 1 mai hvertfall. Når kan jeg begynne å teste tror dere??

Katrine ø: Velkommen hit :)

Dossa: Håper så inderlig at det klaffer for deg denne gangen!! Krysser armer og bein! Tenker at dere har virkelig gjort en super jobb ift aksjelegging, så nå er det bare å vente å se :)

Jeg har akkurat stått opp etter å ha sovet etter tredje nattevakta....føler meg som en skikkelig zombie!!! Men nå har jeg fri noen dager, og de dagene skal nytes :)

#151 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 15:37

Woohoo! SÅ bra at mannen har superdykkere da, Fie! Og høres ut som du holder pÅ Å bli DEN snuppa - skal se det hjelper, og før du aner det det sitter du der med en liten minisnupp :wub:

Jeg sykler til jobb nÅ pÅ tross av kulden, men i dag høljet det ned, sÅ da tar jeg heller en time pÅ Sats. Det er 18 km fram og tilbake med mye bakker, sÅ her skal flesket fÅ fart pÅ seg! :D

Lindus: Det er mange som fÅr svake streker 10 dpo, men mange som ikke fÅr noe utslag før ikm. Personlig holder jeg ikke lenger enn 10 dpo før jeg mÅ teste :P

#152 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 15:43

Og LilleFie: Prøv Biola, det pleier å få skikk på magen. Jeg tar den naturell med gryn og litt syltetøy til frokost.

#153 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 16:02

Er jeg den eneste som ikke tester før etter tanta skulle ha kommet? Venter gjerne noen dager etter også. Erfaringen min er at mensen alltid kommer dagen jeg tester Lol.
Jeg har de tre siste dagene slitt veldig med halsbrann. Slitsomt.

Jeg hadde aldri trodd at det kom til å bli så vanskelig å få nr to. Førstemann var ikke planlagt engang og ble ikke oppdaget før jeg var åtte uker på vei. Nå har vi hatt ubeskyttet sex i over to år uten hell.

#154 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 971 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 16:09

Lindus: ja, er superletta nå altså! Det hjelper med trening ja, så definitivt! Det gjør at jeg ikke trenger å være så streng på hva jeg spiser også, så da blir det litt kos i hverdagen :) I dag skal jeg lage pannekaker og tomatsuppe til middag, namnam!

Jeg trener kondisjon og fokuserer på fettforbrenning. Trener ikke på senter, men ute i friskluft og naturen. Jeg kjører makspuls på 70% og litt i overkant i terreng med lange, bratte og seige bakker, samt strekninger med flatmark. Det funker som fjell, er stiv i hele rumpa og lår og legger, samt støl i magen. Skal kjøpe meg manualer og trene styrke inne. Trener en sjelden gang dressur med hest når økonomien tillater det :) Enn du da?

Jeg fikk utrasvak strek 10 dpo sist, men hva det var vet jeg ikke. Fikk ihvertfall mensen to dager for sent (noe som er rart siden jeg bruker pergo), og smertene var uutholdelige. Håper jeg hadde en kjemisk for det som kom ut var annerledes enn det pleier.. Det er en del som får pos test fra 10 dpo altså. Vi har IKM samme dag :)

Cayennis: har sendt ut mannen for å kjøpe Biola nå, takk for tips ;)

Han går bare rundt og presiserer at småguttene hans var helt ville, haha, litt stolt kanskje :P

Vil noen føre meg opp på lista? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å kopiere den inn selv, er like før jeg slår i stykker dataskjermen! Tenkte å ikke nedsylte meg så mye i negativitet så vil være på lista igjen. 1.mai er IKM og bursdagen til Fie :) Håper på tidenes bursdagsgave!
Termin i november <3

#155 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 16:11

Ja, du er den eneste :P Og ja, du har rett i at tanta kommer uansett :o Hvor gammel er du? Jeg hadde regnet med det skulle bli verre denne gang siden begge mine satt på første forsøk, og det er 6 år siden sist. Men ikke at det skulle bli Så vanskelig, da!

#156 **Cayenne**

**Cayenne**

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 312 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 23 april 2012 - 16:15

Sånn skal det være, Fiesnupp! Man må ha trua. Var nok en kjemisk siden du fikk strek, så du kan bli gravid! :D
Nå er det trening på meg!

IKM UKE 18

Marend- sa 6.jan- 3pp
Najaden 10 PP

stineskj 10 pp
mamma-T
Marolla
LilleFie

Jente10_ønsker1til
Lindus ../../../public/style_emoticons/default/smile.png med lille Jesper

Minimikro
Florida11

ønsker3gull- 3.pp
ønskespire- 2pp

Dossa
Nora-Pernille 4.pp

#157 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 16:23

Jeg blir 30 i år

#158 Fiemamma

Fiemamma

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 971 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 16:48

Du gjør lurt i å la vær å teste Marolla. Det er så mange som blir skuffet fordi de får strek før IKM, og så får de mensen som vanlig etterpå. Dette er fordi det hos friske damer blir befruktet egg ganske ofte, men ikke alle er levedykrige. Mange befruktede egg går altså til grunne.

Jeg bruker å teste ca. 12 dpo.
Termin i november <3

#159 Gjest_Lindus :) 1 pp_*

Gjest_Lindus :) 1 pp_*
  • Gjest

Skrevet 23 april 2012 - 17:11

IKM UKE 18

Marend- sa 6.jan- 3pp
Najaden 10 PP

stineskj 10 pp
mamma-T
Marolla
LilleFie
Lindus :) prøver igjen

Jente10_ønsker1til

Minimikro
Florida11

ønsker3gull- 3.pp
ønskespire- 2pp

Dossa
Nora-Pernille 4.pp

#160 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 23 april 2012 - 17:17

Vis innleggLilleFie skrev 23 april 2012 - 16:48:

Du gjør lurt i å la vær å teste Marolla. Det er så mange som blir skuffet fordi de får strek før IKM, og så får de mensen som vanlig etterpå. Dette er fordi det hos friske damer blir befruktet egg ganske ofte, men ikke alle er levedykrige. Mange befruktede egg går altså til grunne.

Jeg bruker å teste ca. 12 dpo.

Ditt innlegg nr 1000 Fie :-)