Gå til innhold

***IKM uke 18***


Symbio

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) med Jesper 1pp

Jeg trodde jeg hadde el på fredagen, for da hadde jeg alle symptomene på det....har lagt inn mange aksjer siste uka ;) men i går og i dag så har jeg ordentlige symptomer på enten mens eller evnt graviditet.....har jo ikke IKM før tidligst 1 mai. Forrige svangerskap hadde jeg de samme symptomene kort tid etter el, og testet positivt 4 dager før IKM. Symptomene jeg har nå er at magen er så vanvittig oppblåst, jeg er super emosjonell (gråter for alt og ingenting), masse mensmurring og smerter i bekkenet. I tillegg følte jeg meg så svimmel på jobb i dag at jeg gikk hjem etter lunsj. Men det er klart, dette kan jo selvfølgelig være symptomer på el også....men hadde el symptomer i forrige uke, med både mensmurring og el-slim.....og el-slim har jeg ikke nå. Nå skal det også sies at jeg reagerer veldig på hormonene som øker i svangerskapet, og får veldige plager hele svangerskapet pga dette. Hva tror dere andre om dette?

 

Og hvordan hår det med alle dere andre som at IKM uke 18????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanin-bærter :D

 

Håper vi greier å sexe i kveld, har ordnet meg litt ekstra for han så nå venter jeg på at han skal komme hjem fra trening ;) Jeg vil også kaninsexe! Hihihihiih!!!! FAEN hvis ikke den helsikes spiren kan sitte denne gang altså, sorry språket (for den er høyt savnet og elsket)! BLæH &%¤#"#¤%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser kaninlabbene mine for deg LilleFie!! :lol:

 

Nå skal jeg straks prøve å lure mannen til sengs igjen - det som er bra er at lysten stiger rundt el, ellers hadde igrunn dette vært ganske slitsomt :o

 

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeehoooo! Det ble hett her nå! Hihihihihihi +knis* *rødmer*

 

Får håpe det gjorde susen med het sexing:p Tror våren er bra for fruktbarheten og har ekstra følelse på oss denne pp'n damer!

 

Sov godt vakringer! *titter under senga til Dossa og forsikrer om at der er ingen* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen søtinger! :wub: Hvordan går det med dere? Her ble det ikke noen sengeaktiviteter i går, da mannen var utslitt :o Men han lovet meg i dag da, så blir det annen hver dag iallfall :)

 

Det som er litt rart er at el-testen da jeg begynte å teste på mandag var nesten positiv, men i går var den veldig svak. Kanskje den faktisk hadde vært positiv på søndag (CD 12) da? Mystisk, pleier ikke få positiv test før på CD 14 iallfall. Ja ja, får teste igjen i dag. Er den like svak hadde jeg vel el på mandag, og det passer jo fint med aksjer to dager før og på el-dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel Cayenne.. her er ikke lysten på topp under el desverre:(

jeg har stort sett hver gang særdeles vondt i hodet. Det har jeg denne gangen også, og i tillegg er jeg super-kvalm:(

Så kvalm at jeg ikke tør se på brødskiva jeg forsøkte meg på isted.. for da kaster jeg ganske sikkert opp.

åh, dette er Så slitsomt.. å ha Så vondt i hodet og å være Så kvalm.. det ødelegger så mye av hverdagen og det å prøve på babylaging:(

Jeg orker ikke tanken på å sexe her:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet opp fire ganger isted, og ble bedre både i hodet og kvalmen:) vasket badet, tørket støv og fikk ryddet litt.

Så kom kvalmen igjen og hodet dundrer.. igjen:(

Men jeg passet på å ta en g-test isted, selv om det ville vært veldig rart om jeg var gravid siden jeg jo hadde mensen for et par uker siden:D

den var såklart negativ, så da er det vel rett og slett så vondt i hodet at jeg kaster opp av det da;)

Men noe sex-lyst.. DET har jeg ikke nei!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Ønskersnupp, har du det slik hver gang du har el? HØres jo grusomt ut! Ville prØvd akupunktur hvis jeg var deg - det fikset min "mensen-hodepine" som var ganske ille. God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan hjelpe på hodepinen faktisk. Orgasme er iallefall bra. Gå deg en tur og luft hodet litt. God bedring.

Her har tappen gjemt seg godt oppi det svarte intet og slimer godt. Jeg mener EL var i går. Jeg og mannen har gjort det vi kan gjøre og overlater resten til de høyere makter og krysser fingrene for jackpot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Ønskersnuppa :( Du har jo migrene nå jo, er det migrene!? :( Det er så grusomt det! Skulle Ønske jeg kunne ha kommet med noen råd, men akkurat der er jeg makteslØs. Eneste som hjelper for meg når jeg er så dårlig er å holde senga og ligge i mØrket.

 

Det er leit at du fØler du ikke greier å hoppe i hØyet, for det er jo så "langt" imellom at vi har el. Du tror ikke du kan legge deg ned og ta en kjappis hvis du har ei lita luke du fØler deg litt bedre da? La han gjØre jobben uten så mye action med stillinger osv.? Vi har nesten bare kjappiser vi.. Jeg liker ikke å holde på i timesvis :) Huff fØler med deg!

 

Marolla: krysser fingrene for deg nå :) X X

 

Cayennesnupp: *knis* Ja da skal du se at du er i rute likevel da ;)

 

ååååh, sårstell på hund er vanskelig! Han fikk seg et lite gnagsår etter hytteturen på innsiden av låret, som han har slikket på slik at det nå har blitt to store overfladiske sår. Det er så vanskelig å få han til å holde opp å slikke på det. Har prØvd flere ulike måter å beskytte såret på med plaster og bandasje og tape osv. Men han bare biter det av. PrØvde å smØre tannkrem på plasteret også, men neida, han slikker likevel.

 

Aner snart ikke hva jeg skal gjØre. Blir nØdt å ha på skjerm snart hvis han ikke holder opp. Jeg renser med desinfiserende mellom hver gang han har fjernet bandasjen, fØr jeg legger på nye sterile kompress. Håpet er at det skal rekke å komme sårskorpe fØr han får av plasteret neste gang.

 

Han er sØt da, ligger på rygg fanget til mamman sin og halvsover under teppe mens jeg steller såret, hihi.

 

Ellers er formen bedre her, og sola skinner. Det er imidlertid iiiiiskaldt ute da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiesnupp: Hvis han fortsetter å rive av bandasjen Må du ha på skjerm, ellers blir det bare verre og verre, eller tar iallfall veldig lang tid før det gror. Hvis han ikke har hatt det før kommer han til å hate det og sikkert sitte oppe og stirre trist ut i lufta hele første natta, men så venner han seg nok til det. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da fikk jeg bort det h.... årstallet fra navnet mitt. Satser på at det hjelper litt på fertiliteten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dere er nÅ gode da!:) nei, tror nok ikke engang en kjappis hadde vært aktuelt tidligere idag LilleFie:(

Ja, tror det kan være migrene desverre. Det kommer hver gang jeg har EL, men ikke alltid under mens.

Jeg synes det gÅr sÅ fort mellom hver EL jeg da.. fordi det ikke var lenge siden jeg sist hadde fryktelig vondt i hodet liksom;) sÅ der har dere meg da;)

Dere... disse smilefjesene pÅ innleggene.. husker det var noe dere irriterte dere over der for en stund siden, at vi ikke fikk alle smilefjesene vi ville ha i et innlegg. Hva skjer? mÅ jeg gjøre noe for Å fÅ alle med i innlegget mitt?? ser at andre fÅr med haugevis, men selv fÅr jeg sÅvidt ett i et innlegg! Hmm.. mystifystisk.

 

Jeg tok med meg vovsen og eldstejenta ut ikveld ned pÅ stranda for en luftetur. Det var veldig godt! Men da hadde i utgangspunktene smertestillende hjulpet litt, sÅ da kunne jeg ta en tur ut. Derimot hadde jeg ikke hatt sjans dersom de ikke funket. Bare jeg snudde meg i senga før idag sÅ kom kvalmen bølgende over meg.

Men èn ting som kommer godt med det, det er at nÅr migrenen og kvalmen gir seg, sÅ blir jeg sÅ lettet og sÅ glaaad at jeg sprudler som en unghoppe:D da løper jeg rundt og skal gjøre alt i hele huset, setter igang med baking, gÅr turer.. ja, blir skikkelig aktiv og sprudlende. Noe selvsagt alle i familien blir veldig glad for da, nÅr endelig mamma og kona er seg selv igjen:) SÅ ikveld har alt vært godt. Puhh.. hÅper bare jeg slipper Å vÅkne opp med vondter imorgen!

 

Men dere.. tror det er ogsÅ en annen ting jeg har "gjort galt". Det er det at vi har sexet sÅ mye nÅr jeg fÅ positiv el-test, men ikke like mye et par dager etter liksom. Er det ikke egentlig slik at nÅr eg fÅr positiv el-test, sÅ har jeg el-stigning.. altsÅ pÅ vei mot eggløsning.. at det er egentlig el et par dager etter??!

Hvis det er riktig slik jeg tenker her nÅ, sÅ mÅ mannen og jeg endre taktikk. AltsÅ passe pÅ Å sexe et par dager etter positiv el-test. Passer i grunn bra det, for jeg pleier Å ha denne migrenen nÅr smertene i magen kommer og el-testene blir positive. Migrenen pleier Å forsvinne.. eller ivertfall være noe bedre noen dager etter. SÅ det betyr at da migrenen er pÅ vei bort, da har jeg faktisk eggløsning. Kanskje, hÅper jeg:)

 

Jeg har sovet sÅ mye pÅ dagen idag, blundet av innimellom og derfor sÅ vÅken nÅ. Kanskje jeg skulle lure den kjekke karen ved siden av meg her opp og kose litt jeg da.

.. og hvis sex kan hjelpe mot hodepine.. hohoho.. :D

 

LilleFie-jeg tror ogsÅ du mÅ ha skjerm pÅ vovsa di;) sÅret kommer aldri til Å gro sÅ lenge han slikker pÅ det:(

staaakars liten da. Synes jeg ser ham ligge i fanget ditt og halsove mens du steller ham.. hihihi.. sÅ god. SÅ rolig han er da!:) sÅnn hadde nok ikke vovsa vÅr vært!

 

Hahaha.. Cayenne, det MÅ jo bare gÅ veien for deg denne pp!! Makan til lyst da! :D tommelen opp for deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskermi: aaaww, du er bra positiv til tross! Vet hvor vondt det gjØr med migrene, og hvor syyyyykt godt det er å bli kvitt det, og fØle energien komme tilbake bare i lØpet av noen timer når anfallet er over :) HØrtes deilig ut med lufteturen deres!

 

Jeg får av og til beskjed om for mange smileys, men fØrst etter jeg har lagd ca.8 stykk i ett innlegg kanskje..

 

Du gjØr nok klokt i å overlappe el med aksjer noen dager i etterkant ja. Det gjØr jeg hver gang. Tenk hvis egget ikke slipper fØr kanskje 45 timer etter din positive test :) Det skal IKKE få slippe unna for enhver pris, så da er det greit med påfyll av svØmmere! Det er jo en væskefyllt folikkel som skal briste, og så må egget bli snappet opp av fangarmene til egglederen og komme seg inn dit, og der bØr svØmmerne ligge klar og vente slik at det blir befruktet i lØpet av det dØgnet det gjennomsnittlig lever. Jeg skal sexe etterpå nå, el er nå, om ikke over her! Men påfyll må til!

 

Han fikk sovet noen timer i ettermiddag med plaster på uten at han slikket på det, men så var det pinadØ på'n igjen altså. Blææh.. Har behandlet gnagsår på han fØr, men det var på fremfoten og mye enklere å ha på plaster der. Men nå er det på innsiden av låret på pelslØs hud, så blir så vanskelig å få plasteret til å bli tett pga. hasen hans. Skal prØve en siste taktikk og bytte plaster til norgesplaster og lage overlapp, og be til hØyere makter om at han lar det være i fred i natt. Hvis ikke må mamma'n kjØpe seg bæresjal og overvåke han overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Kaninsexing nå og :) Så råe vi plutselig har blitt igjen da! Haha!

 

Det blir som oftest på kveldstid når vi har lagt oss.. Hva med dere? Tror dere det har noe å si når på døgnet? Det sies at egget slipper et sted mellom kl 14-19 vanligvis, så da tenker jeg at sex i det tidsrommet er mest gunstig?

 

Samtidig begynner det å bli drøyt å bekymre seg over tidspunkt som i tid på døgnet.. Ro deg ned nå Fie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.beautifulcervix.com/

 

Mellom 14-19 har ikke vi sex altså. Det går ikke med ei på straks 5 år hehe. svømmerene lever jo ei lita stund, så om man da har sex dagen før og på kvelden så burde man være gardert :)

 

Linken jeg la til har en del bilder av livmortapper. var litt fasinerende syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ko ko Fiesnupp, ikke bli helt gær'n nå da! ;) Måte på hva vi skal tenke på om vi ikke skal tenke på tid på døgnet! Med de to første ble jeg iallfall gravid sent på kvelden og antakelig dagesvis før el - i første pp. Så det er nok ikke der det ligger. Og vi har heller så å si aldri anledning før tidligst kl 22.

 

ønskersnupp: Sikkert lurt som Fie sier å gardere seg litt. Ellers tror jeg det er viktig å få lagt inn en dose eller to med aksjer før positiv test, da testen kan risikere å være positiv bare en dag før el. Nå har jeg nemlig lest flere steder at sjansen for å bli gravid er størst to dager før el.

 

For å få smileys må du ha mellomrom etter det du har skrevet :)

 

Ellers ble det ikke noe kos på oss i går heller, da gubben spiste tre pølser før han la seg og ble skikkelig kvalm og jævlig. Men tror jo el var på mandag da, så satser på at det går bra likevel :lol:

 

Ha en fin dag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her satser vi på noen måneder til å bare ha mye sex i uka rundt el, så håper vi på klaff. Men dersom det drøyer veldig i sommer, så kommer jeg nok til å tenke litt mer på taktikk;)

 

Helt fin i hodet idag. Eller.. vel, fin blir jeg vel aldri :D

men like god som før hodepinen ivertfall:D

men HVOR i allverden får dere beskjed om at dere bruker for mye smileys?? jeg har ikke fått noe beskjed jeg, det bare ble mye mindre. Skjønner ikke greia heller. Koster det dem mye å bruke smileys?:D

Nå: jobb. Eller.. vesla må få spist opp og kledd på seg først, så skal vi ta runden med barnehagelevering osv.. og Så jobb:)

Solen skinner inn av vinduene her. Deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som ei overkjørt filledukke :( Er helt knust!

 

Fikk nettopp vite at x'n til broren min som er min venninne er gravid i uke 19. Hun har støttet meg hele pergotiden og trøstet meg når jeg har vært nede. Så har hun samtidig holdt graviditeten sin skjult for meg så jeg ikke skal bli lei meg :'( Så snill og så utrolig heldig som hun er, sitter jeg bare her og er så sjalu at jeg vil spy og gråte. Hun har ikke hatt hjerte til å si noe :( Samtidig tok jeg helt av i glede for henne sånn at hun ikke skal føle at det blir ekkelt. Snakk om å måtte skjule mine følelser for å ikke ødelegge hennes glede.

 

Jeg er utrøstelig akkurat nå og vil bare bli bevisstløs i noen uker så jeg får pause fra hele denne bedritne prøvetiden. Herregud :'(

 

Jeg e rmidt i huskvasken her, men vil bare sitte i sofaen og støve ned. FAEN FAEN FAEN FAENS DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Hopper inn midt inni her jeg:) hadde EL samme dag som LilleFie og har ikm samme dagen også;)

 

Men igjen LilleFie så er vi to. Har få veeeeldig nære venner, hvor alle har blitt gravide men fjernet opp til 2-3 ganger det siste 1,5 året ( hvor de har vært single og ikke brukt prev ) føler det er så urettferdig at de blir gravide og ikke jeg. Har vært prøver i 2 år nå og akkurat startet med pergo..

Hun ene av de veldig nære fikk seg type, ble gravid på sekundet og er nå 12 uker. Takk for det ja:P er jo glad på hennes vegne og støtter henne men er veldig vanskelig for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, MinStørsteDrøm :( Dette er utrivelig og urettferdig så det holder altså. Men når det er sagt er det så utrolig godt å vite at man ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen å ha det sånn. Men når det en gang faktisk er slik ståa er hos oss så kan vi holde sammen :wub: Håper på mirakler og at det nå er vår tur.

 

Jeg har bestilt time til videre utredning hos gynekologen min i dag i uke 19, uka etter IKM, for da får jeg blødd ferdig og er i bedre stand til en evt. ul og gu. Sende sms til legekontoret etter stengetid så får svar med time i morgen. Klarte ikke mer og fikk det mye bedre med meg selv ettert timen var bestilt.

 

Som jeg sier er det uvissheten som tar livet av meg, ikke nødvendigvis at det tar tid. Det at jeg ikke vet hvordan jeg ser ut innvendig og om jeg vil kunne få barn selv. Typen venter på svar fra svømmertest. I dag er det ei uke siden den ble levert, så er på tide å få vite noe nå.

 

Mannen min dro ut for å kjøpe pekingsuppe sprøstekt svin i sursøt saus og sprøstekt banan og is til meg nå <3 Godt å trøste seg litt med yndlingsmaten, og etter det skal jeg ut å trimme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i. Godt å ha noen å snakke med altså, har veldig mye å si!! :) Nå er det virkelig vår tur ja, bare vent å se :P har satset alt jeg har på denne mnd her..

 

Ja, det skjønner jeg. Jeg har tatt GU og utralyd osv og finner ikke en eneste feil på meg, bare at jeg "kanskje" har sein EL, dem finner ihvertfall EL.. hmmm.. Men håper du finner ut av det, eller at du "slipper" og blir gravid NU!!

 

Er heeelt enig med deg, uvissheten som er helt sinnsykt slitsomt.

Akkurat 1 uke siden sambo også leverte svømmetest, føles ut som om dere er mer å mer like oss :P blir spennende å se på prøvene :)

 

åååå, det høres godt ut. Bare vent å se, ikke ta sorgen på forskudd, det SKAL klaffe for oss nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, det er ikke lett når folk rundt oss blir gravide uten å ønske det eller uten at de har prøvd... Eller bare generelt at de blir gravide veldig fort! Jeg og typen var fadder i en dåp for noen helger siden, og har fått masse kommentarer på bilder om at vi må bare "sette i gang og få unger vi også".... Har lyst til å bare kauke ut at JADA VI PRøVER DA FOR F......

 

Har i det minste en god nyhet! I stad fikk jeg en positiv EL-test (strekene var akkurat like sterke, så da må det vel være positiv?) Skal prøve å få lurt typen til sengs etterhvert, men han er veldig sliten etter 11-timers arbeisdag og trening nå... Spent på om det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...