Gå til innhold

***IKM uke 18***


Symbio

Anbefalte innlegg

Sååå braaaa, LilleFie! Hvordan går det med treninga, da? Jeg satser alt på at en litt strammere kropp gjør susen for alle graviditetshormoner, men dessverre ble jeg dårlig forrige uke og fikk ikke trent i det hele tatt da :(

 

Men legger inn en ekstra innsats i dag og i morgen - og håper det holder helt i mål :D Må forresten rekke å legge noen aksjer også da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen er formen Strømpesnupp? :D Takk og takk, du er bra snill :wub:

 

Treninga gikk til dundas nÅr det plutselig kom en halvmeter snø her. Ble umulig Å ha pÅ seg treningsskoene uten Å bli vÅt og snuble rundt. Har gÅtt 1.4 mil pÅ ski i helgen og er støl som bare rakkern :D Ligger pÅ sofaen nÅ og kjenner jeg brygger pÅ noe dritt, sÅ blir sikkert ikke trening i dagene som kommer heller. Men det blir det blir :D Nesten all snøen er vekk nÅ sÅ tørr asfalt pÅ veiene!

 

Tror nok trening vil ha positiv effekt, for hormonnivÅene blir mer normalisert nÅr man mister litt fett.

 

Kroppen her trenger Å strammes opp noe vanvittig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KM UKE 18

 

**************************Mandag 30.04.

Marend- sa 6.jan- 3pp

Najaden 10 PP

 

 

**************************Tirsdag 01.05.

stineskj 10 pp

mamma-T

Marolla

 

**************************Onsdag 02.05.

 

 

 

**************************Torsdag 03.05.

Jente10_ønsker1til

Lindus ../../../public/style_emoticons/default/smile.png med lille Jesper

 

 

**************************Fredag 04.05.

Minimikro

Florida11

 

 

**************************Lørdag 05.05.

ønsker3gull- 3.pp

Cayenne72 - 11. og siste pp :-)

ønskespire- 2pp

snuppa_ - 8. og siste pp ;)

 

**************************Søndag 06.05.

Dossa

Nora-Pernille 4.pp

 

 

**************************Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens el-test! Er på CD13 så er i rute ;)

 

 

 

Spiller det noen rolle når på døgnet man tester etter EL egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minimikro: mnjaaaa, LH stigningen kommer ofte i løpet av dagen, den dagen man får LH stigningen. Derfor kan man få negativ el test på morgenen, men positiv på kvelden samme dagen. Jeg vet at min burde begynt å bli positiv nå i dag pga. pergo som gir meg stabil syklus, så jeg testet på morgenurin, men vanligvis tester jeg på ettermiddag (de syklusene jeg må lete etter el). :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimikro: mnjaaaa, LH stigningen kommer ofte i løpet av dagen, den dagen man får LH stigningen. Derfor kan man få negativ el test på morgenen, men positiv på kvelden samme dagen. Jeg vet at min burde begynt å bli positiv nå i dag pga. pergo som gir meg stabil syklus, så jeg testet på morgenurin, men vanligvis tester jeg på ettermiddag (de syklusene jeg må lete etter el). :D

 

 

Synes det er så rart, for den EL-testen jeg tok i går var mye mer positiv enn den jeg hadde i dag... og jeg er jo bare på dag 11 i syklusen, så EL kan jo umulig ha vært enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var testen positiv eller bare nesten positiv da? Jeg fikk plutselig helt tullete sykluser for 1.5 år siden, der syklusen varte fra alt mellom 24-45 dager.. Den syklusen jeg hadde 24 dager måtte jeg dermed ha hatt el rundt cd10..

 

Du har enten syklustull, variasjon i kvaliteten på testene, eller variert konsentraasjon av LH tror jeg. Det vil alltid være LH i urinen vår, men det kommer et kraftig hopp med stigning 12-45 timer før egget slipper. Ville lagt aksjer for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god følelse på deg denne perioden altså LilleFie. Et eller annet som sier meg at det klaffer for deg nå:)

 

Her har det begynt med små smerter i sidene i magen, et tydelig el-tegn:) Så den er vel her om et par dager tenker jeg.. akkurat som bestilt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mørkt ute, ungene sover og jeg er alene hjemme. Mannen er i Bergen på jobb og jeg håper han kommer hjem til helga for da har jg EL :D

Liker ikke å være alene hjemme spesielt på kvelden og natta. Pyse sikkert men det er da meg *ler*

Blir straks senga på meg :)

 

Fiesnupp :wub: åååååå som jeg gleder meg til du jubler om to ukers tid ;) Fått lagt aksjer ikveld da? EL er i rute så nå må en av super svømmerne nå frem til egget og gjøre jobben sin ;)

 

Er det flere av dere som har hatt eller har EL?

 

Sweet dreams :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskersnuppi: tusen takk for positive tanker og trua på meg :) Jeg er forkjØlt nå så kanskje det er akkurat det som skal til, har hØrt at det kan bli lettere å bli gravid når man er litt syk, hehe :) Det hadde vært veldig koselig å få pos test i bursdagsgave :) Det er bare å legge inn aksjer og krysse fingrene for deg også nå, herlige el-tegnene :wub:

 

Dossaminsin: hihi, ja vi fikk det omsider til tidligere i kveld. SkjØnner ikke, men han har tydeligvis fått prestasjonsangst eller noe sånt. Enda jeg ikke snakker om el denne gang eller viser han testene. Han vet jo at vi "ikke får det til" likevel, så vet ikke helt hva jeg skal gjØre. Har prØvd for lenge uten noe lys i tunnellen så vi er begge lei tror jeg.

 

Så så.. Jeg skal passe på deg om kvelden og natta jeg ;) Håper han kommer hjem slik at det blir no' på deg i rett tid snuppa mi :D

 

Sove godt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper natten ikke var så skummel, og at Fie fikk skremt bort alle monstrene under senga di Dossa:D

 

Joooda, her er EL godt i anmarsj:) Kjenner det hugger til i magen, så det er helt klart EL. Har tatt smertestillende for dette er bare grusomt vondt. Også jeg som skal stå og smile på jobb til alle kunder da. Jaja, jeg få tenke på å lage baby, babykos, babysnusing osv, osv.. så kommer nok smilene ja:)

 

Ha en fin dag damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;) det gikk jo bra i natt :P ingen skumle monstre som skremte meg...hahah :D

 

Vesla kom inn til meg i løpet av natta som vanlig :)

Er jo trygt så bare dumt å være små nervøs for å være hjemme alene. Men er vel ikke bare meg som ikke liker å være alene hjemme :) hehe....

 

Jeg er på dag 12 og håper at EL er i rute til helga og at mannen kommer hjem att :D

 

ønsker, du får bare fortsette å tenke på baby så kommer smilene på rekke og rad :D God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle søte snupper! :wub:

Da fikk vi lagt inn aksjer tre ganger på rad i går kveld, he he :P Mannen er iallfall viril fortsatt, håper svømmerne er like mye futt i!

 

Fortsatt ikke el, men den kommer vel i løpet av et par dager. Krysse fingrene for at ingenting uforutsett skjer nå som spolerer mulighetene for fortsatt sterk innsats på babylagingsfronten :lol:

 

Føler at april er en veldig fruktbar måned for oss alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke lagt inn en eneste aksje denne PPen - reising og sykdom :(

Siste sjans er i kveld (reiser bort i morra, mannen reiser bort i helga) - så her er det bare å få resten av ungene i seng og bruke kvelden godt! ;)

 

Men som tidligere nevnt, har veldig liten tro på denne PPen, da jeg regner med at jeg har EL rundt fredag/lørdag så dermed er det ikke mye håp, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagens test på morgenurin :) Får bare håpe "den" vil fungere for oss i kveld så vi får lagt noen aksjer igjen. Har tenkt å overraske han med noe snertent tøy, så kanskje han blir litt mer ivrig :P

 

Blir iallefall stolt når jeg får positiv el-test, særlig den dagen jeg forventer det. Det er veldig stort for meg siden jeg ikke kan ta el forgitt :) Nå spørs det om egglederene er åpne og om det er småtroll der inne som kan ta seg av egget mitt snart :)

 

Wow, dere er jo rene kaninene Cayenne :D Hihiihi! Håper det smitter over på oss!

post-819244-0-50704100-1334660074_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kom på at vi spiser mye kaninmat for tiden, dvs. gulrøtter, som skal være bra når man prøver å bli gravid. Kanskje du skal gi en til mannen din, Fiesnupp :P Og så bra med perfekt el, ja! :)

 

Najaden: Hvis du har el fredag er det jo gode sjanser :D Særlig hvis dere tar en runde i morgen tidlig også! To dager før el er det visst aller størst sjanse for å bli gravid av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne, ojojoj ;) dere står på :D

Må bare bli en spire ut av dette :) :) :)

 

Fiesnupp .wub. tenker mannen din hopper på deg ikveld ;) håper "den" virker som den skal ikveld snuppa ;) for nå skal gullegget ditt befruktes :D

 

Nå er arbeidsdagen straks over og unger må hentes hjem :)

Ikveld er det FF og GA på tv 2, og det innebærer at jeg må holde meg våken til kl 2330 *gjesp* det blir en utfordring gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var testen positiv eller bare nesten positiv da? Jeg fikk plutselig helt tullete sykluser for 1.5 år siden, der syklusen varte fra alt mellom 24-45 dager.. Den syklusen jeg hadde 24 dager måtte jeg dermed ha hatt el rundt cd10..

 

Du har enten syklustull, variasjon i kvaliteten på testene, eller variert konsentraasjon av LH tror jeg. Det vil alltid være LH i urinen vår, men det kommer et kraftig hopp med stigning 12-45 timer før egget slipper. Ville lagt aksjer for sikkerhets skyld.

 

 

Den var vel bare nesten positiv, det var en strek der som var ganske sterk, men ikke sterkere enn den andre streken nei.. Men den skal jo ikke bare bli svakere og svakere vel? I dag var den enda svakere, selv om jeg til og med hadde el-slim... Skjønner ingenting :( Og det er ikke spesielt motiverende for aksjeleggingen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er formen Strømpesnupp? :D Takk og takk, du er bra snill :wub:

 

Treninga gikk til dundas nÅr det plutselig kom en halvmeter snø her. Ble umulig Å ha pÅ seg treningsskoene uten Å bli vÅt og snuble rundt. Har gÅtt 1.4 mil pÅ ski i helgen og er støl som bare rakkern :D Ligger pÅ sofaen nÅ og kjenner jeg brygger pÅ noe dritt, sÅ blir sikkert ikke trening i dagene som kommer heller. Men det blir det blir :D Nesten all snøen er vekk nÅ sÅ tørr asfalt pÅ veiene!

 

Tror nok trening vil ha positiv effekt, for hormonnivÅene blir mer normalisert nÅr man mister litt fett.

 

Kroppen her trenger Å strammes opp noe vanvittig :P

 

 

Formen er ganske bra. Sliter med kvalme om morran, men ikke så jeg må spy, er bare ubehagelig liksom. Men plages veldig med ømme bryster, hjelpe meg, er sikker på at de har vokst enormt ! Får nesten ikke på bh mine lenger! Gubben går å smiler da, han liker jo at puppene vokser, he he. I morgen begynner jeg på min syvende uke. Eller 6+1 som det heter. Har bestilt lege time, men legen ville ikke ta meg inn før i uke 11. Føles som hundre år til. Jeg er også mye trøtt, vil sove hele tiden, så har overhodet ikke trent siden positiv g test. Energien er bare ikke der.. Lykke til i disse el dager, jenter. Håper å se mange av dere på 1 trimmester snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho, fått lagt inn aksjer 5 dager på rad, og skal ha el i dag! funker det ikke denne mnd så Må det være noe galt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Stineskj :) nå har dere gjort jobben deres :D Nå er det opp til egget og en svømmer som må gjøre sin jobb riktig ;)

Krysser fingra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...