Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

***IKM uke 18***

• Logg inn for å svare
389 svar til dette emnet

#41 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 18:18

Da ble det uke 18 på meg også :) Har IKM 1.mai som er fødselsdagen min :) Hadde derfor vært utrolig morsomt om det klaffet denne gangen.

Bestilte nytt lass med el og g tester i dag, så nå starter aksjeleggingen.

Har igjen 1 dag på pergo. Går det ikke denne syklusen så blir det inn hos gyn igjen og videre utredning og henvisninger.. (Bare litt info for dere nye og "ukjente").

Venter sin vakre sønn 16.november <3

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 18:55

Jeg er på mobil så får ikke kopiert lista. Er pp 25 og ikm er 1 mai. Har ei jente fra juni 07
Mammaen til verdens beste Kaja <3

#43 Dossa :)

Dossa :)

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 297 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 10 april 2012 - 19:14

Fiesnuppamiiii :wub: det hadde vært verdens beste bursdagsgave og jeg håper indelig at du får akkurat den gaven ;) Siste runde med pergo for deg og like før dere skal inn til videre utredning.....da skal du se at spiren sitter søta ;) Klemmekosedegmasse :wub:

Etter 41 pp + EXU og 1SA er jeg nå GRAVID :biggrin:

Termin ca 29. juli 2014

#44 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 20:17

Slik og sånn Marolla:) da er du på lista;)

IKM UKE 18

**************************Mandag 30.04.
Marend- sa 6.jan- 3pp
Najaden 10 PP

**************************Tirsdag 01.05.
stineskj 10 pp
mamma-T
Marolla

**************************Onsdag 02.05.

**************************Torsdag 03.05.
Jente10_ønsker1til

**************************Fredag 04.05.
Minimikro
Florida11

**************************Lørdag 05.05.
ønsker3gull- 3.pp
Cayenne72 - 11. og siste pp :-)
ønskespire- 2pp

**************************Søndag 06.05.
Dossa

**************************Gravid:

Lillegull nr.3 kom i juni 2013. Nå er familien komplett  :)

#45 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 10 april 2012 - 20:20

Jaaa :) Blir spennende dette snuppa mi :wub:! Mannen skal sjekke svømmerne på torsdag.. Jeg vet han må ha hatt utløsning minst ei uke før, men vet ikke om han må være avholds frem til prøven? Skal lese om det etterpå.. *knis*

Lykke til alle!!

#46 Gjest_Lindus:) med lille Jesper_*

Gjest_Lindus:) med lille Jesper_*
  • Gjest

Skrevet 11 april 2012 - 10:14

IKM UKE 18

**************************Mandag 30.04.
Marend- sa 6.jan- 3pp
Najaden 10 PP

**************************Tirsdag 01.05.
stineskj 10 pp
mamma-T
Marolla

**************************Onsdag 02.05.

**************************Torsdag 03.05.
Jente10_ønsker1til
Lindus :) med lille Jesper

**************************Fredag 04.05.
Minimikro
Florida11

**************************Lørdag 05.05.
ønsker3gull- 3.pp
Cayenne72 - 11. og siste pp :-)
ønskespire- 2pp

**************************Søndag 06.05.
Dossa

**************************Gravid:

#47 Symbio

Symbio

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 429 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 14:22

Nå er vi 13 stk, det er plass til flere på lista!! 
  • minønskespire liker dette

#48 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 14:32

Skjønner ikke hvorfor noen ikke får til å kopiere lista, mens andre får det til?

#49 Symbio

Symbio

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 429 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 15:37

Hvis jeg kopierer fra når jeg skriver på nettbrett/smart telefon, så blir det bare tull. Alt av mellomrom forsvinner. Trur man må kopiere fra pc om det skal bli riktig. Det er i allefall min erfaring. 

#50 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 007 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 11 april 2012 - 16:25

Hei på dere, alle søte snupper som snart skal bli gravide! :wub: Dette er vår måned, jeg bare føler det!!! :lol:

Så hva fordriver dere ventetiden med? Her går det mye i jobbing, men må innrømme at tankene ofte er et annet sted... Får ikke trent i dag heller, siden jeg ikke er helt i form - grrr..

Men nå skal jeg rekke polet for å kjøpe en chablis som skal drikkes opp i god tid før el, som er ett eller annet sted mellom den 19. og den 23. ;)

#51 Marolla

Marolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 201 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 18:41

Når på dagen måler man temp?
Sitter og leser litt på debattene her og det er så masse rare forkortelser og navn på ting.

En annen ting jeg lurer på er sink. Er det noe begge bør bruke? Er det bestemte tider mannen bør bruke det, eller er sink noe mannen kan ta hele tiden?
Mammaen til verdens beste Kaja <3

#52 Gjest_Lindus:) med lille Jesper_*

• Gjest

Skrevet 11 april 2012 - 20:09

Ventetiden, eller prøvetiden går med til jobbing, trening og familien min :) samt mye "kos" da ;) tjihi...

#53 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 11 april 2012 - 21:13

Hihi.. Lindus- jeg ser jo nå at ingen av oss har skjønt enda at vi er på samme ikm uke:D
Ser jo nå at du har ikm bare et par dager før meg:)
Dette blir spennende.

Cayenne- vel, ventetiden.. hmm.. jeg må innrømme at jeg har blitt litt slik "skjer det nå er det supert, men regner med det tar litt tid"-modus. Så jeg venter ikke så innmari i grunn. Dagene går som vanlig, med jobb, husvask, middagslaging, kos med ungene, leksehøring osv, osv :)
Jo.. og strikking og sying da såklart:)
Trening??.. vel, sjekket ut løypa i skogen jeg hadde tenkt å ta fatt med joggeskoene mine på.. men den var fortsatt dekket av myyye snø. Så jeg utsetter løpingen.. med god samvittighet da.. til noen uker til:D
Nu: mannen vil ha putekrig i senga. Hohoho.. hvem kan vel si nei til det knallgode forslaget:)

Lillegull nr.3 kom i juni 2013. Nå er familien komplett  :)

#54 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 007 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 11 april 2012 - 21:51

Putekrig hørtes fasinerende ut! Jeg ligger her med pc'n bare... Men det er jeg glad for, for det var hardt å begynne på jobb igjen i går og nå skal jeg SOVE! Natta! :)

#55 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 11:27

Hei jenter :)

Hvordan har dere det? Klar for helg og aksjelegging sånn som meg? :D

Mannen leverte svømmertest på sykehuset i dag så nå får vi bare krysse fingrene for at de er i god form! Det er ekstremt vanskelig å takle mitt fertilitetsproblem, om ikke han også skal ha nedsatt fertilitet.

Jeg leste en god brosjyre om infertilitet i går. Fakta er greit å vite, men er også et slag i trynet. De to vanligste årsakene til ufrivillig barnløshet er problemer med ovulasjonen, og/eller tette eggledere. Jeg får eggløsning nå pga. pergoen, så da er det lett å tenke at tette eggledere er neste mulige årsak til at vi fremdeles bare er to..

Jeg har tenkt å roe ned kaffe'n litt mellom el og ikm denne syklusen i tilfelle koffein samtidig med svekket livmorslimhinne av pergo gjør at egget ikke fester seg skikkelig. Jeg mistenker en liten kjemisk forrige syklus (og håper inderlig det var det selv om jeg mistet det, for da ser det ut somm egglederne er åpne og jeg kan bli gravid isåfall!)..

Påsken min var et rent helvete, så vi reiser til Oppdal i morgen på hyttetur for å få en slags påsketur med kos vi og.. Kan bli spennende å spenne på seg skiene igjen.. Jeg kan hverken å bremse eller svinge, så sist jeg gikk på ski gråt jeg i sinne etter å ha måttet slengt meg ned på skaresnø for ikke å treffe et grantre som kom mot meg i voldsom fart.. Hhahahah :D Fattern har smurt skia så han får sparken hvis de et bakglatte!

Klem :wub:

#56 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 007 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 12 april 2012 - 13:48

Krysser fingrene for at mannen din har en hel liten hær av dypdykkere, Fiesnupp! ;) Og kos dere på hyttetur!

Jeg har ikke el før tidligst om en uke, selv om jeg fant litt el-slim i stad - woop woop :D - så det blir ikke full innsats i helga, selv om det som regel pleier å bli litt sengehygge da ;)

Jeg har kutta kaffen nesten helt (maks en halv kopp per dag) mellom el og ikm siste måneden - tar ingen sjanser siden jeg som 40-åring :o har kun 5% sjanse for å bli gravid hver syklus :o
Har kjøpt koffeinfri pulverkaffe som jeg har på kontoret - smaker ikke så aller verst..
  • Fiemamma liker dette

#57 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 007 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 12 april 2012 - 13:53

Marolla: Tempen skal måles ca samme tid hver morgen, før man står opp. Sink kan mannen ta hele tiden.

#58 Gjest_Lindus:) med lille Jesper_*

• Gjest

Skrevet 12 april 2012 - 17:28

Ønsker3gull: hihi....så moro at vi har IKM samme uka da :) Uke 18 blir spennende!!! Håper vi begge to kan skrive gravid når den uka er over!!

Ønsker alle dere andre her inne masse lykke til også :):):)

#59 Fiemamma

Fiemamma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 280 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 23:23

Auauau.. 5 dager på pergo merkes for å si det sånn! Kjennes ut som jeg skal få en blanding av mensen og eggløsning pluss noe annet uforklarlig.. Håper det er noen eggposer som gjør seg klar :D

#60 Symbio

Symbio

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 429 Innlegg:

Skrevet 12 april 2012 - 23:31

For en optimist, Lillefie!
Selv når du har så vondt som du har, så ser du positivt på det!
Krysser fingrene mine for deg!

Jeg begynte å teste etter el i går, å i dag syns jeg testen så en anelse svakere ut enn i går... :(
El kan da ikke ha vært allerede....
Satser på at den kommer til uka, så vi kan ha sjangs på asksjelegging
  • Fiemamma liker dette