Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Photo

dere som har hatt brun utflod...

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 02 April 2012 - 12:05

dere som har hatt brun utflod å kommet dere over hit... hadde dere det lenge..isåfall når gikk det over??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 02 April 2012 - 12:18

Hadde i uke 8-9, varte ca.en uke. Vare veldig bekymra så ringte legen, som gav meg en veldig beroligende samtale ;) så lenge du ikke har smerter i magen eller blør friskt blod, så er det sannsynligvis ingen fare. Det er ganske vanlig å ha den type blødninger tidlig i svagnerskapet. Men, er du fortsatt bekymra eller det ikke gir seg, så bør du kontakte legen din. Det er ikke godt å være så bekymret!

Lykke til :)

#3 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 posts
  • StedVestlandet

Posted 02 April 2012 - 12:31

I forrige svangerskap hadde jeg brun utflod/små blødninger til jeg var ca uke 22/23.

Denne gangen varte det til uke 10. årsaken var en cyste som tilslutt sprakk.

Du bør kontakte lege/jordmor om dette bekymrer deg. Det kan være uskyldig, men det er veldig greit å få vite at alt er iorden :)
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 02 April 2012 - 12:41

var i tidlig ul uke 8 da kunne de ikke se noe galt..men ca 3 dager etter gu/ultralydundersøkelse begynte det igjen å det har ikke gått helt over enda..legen sier at jeg ikke skal bekymre meg men klare ikke å la være..derfor vil jeg høre med dere som har opplevd det når tid det gikk over..

#5 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 posts
  • StedVestlandet

Posted 02 April 2012 - 12:44

Det skjønner jeg godt! Jeg var veldig urolig pga blødningene jeg hadde.

Du kan jo ha en lettblødende livmorhals, det var det jeg fikk beskjed om først.
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 02 April 2012 - 12:48

I ett av mine svangerskap hadde jeg brun og rosa utflod hver eneste dag fra uke 3 (altså før jeg visste jeg var gravid) til og med uke 11+6 - da jeg fikk en styrtblødning (type trekke ut en tropp - det fosset friskt blod). Var 100 prosent sikker på at det hadde gått galt, men heldigvis var alt i skjønneste orden. På UL fant de et hematom (blodansamling) i livmoren, sannsynligvis forårsaket av at en liten flik av morkaka hadde løsnet når livmora strakk seg. Fortsatte å ha blødninger til forbi ordinær UL i uke 18, men det gikk som sagt bare bra. Alt vel med barnet :-)

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 02 April 2012 - 12:52

hva fikk du beskjed om etterhvert da??

#8 gutt11spire12

gutt11spire12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 375 posts

Posted 02 April 2012 - 14:30

Hadde noenganger brun utflod de første 12 ukene,men alt er bra med mini,bank i bordet. Er 21 uker nå. Med gullet blødde jeg hele svangerskapet, kom fra slimhinnene i livmorhals og var helt ufarlig.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 05 April 2012 - 11:47

noen flere??

#10 Drammensjente

Drammensjente

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 402 posts

Posted 06 April 2012 - 09:01

Jeg hadde brun utflod en drøy ukes tid i uke 5/6 før jeg fikk styrtblødning som varte i kun tre-fire timer. Mistet en tvilling mener legene. Hun som er igjen nå i uke 19 er i følge ultralyd frisk og rask :)

#11 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 posts
  • StedVestlandet

Posted 06 April 2012 - 14:16

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..
Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

I forrige svangerskap fikk jeg ingen forklaring.

Har du blødninger fortsatt?

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 06 April 2012 - 15:33

Jo, da fant de en polypp på livmorhalsen som de fjernet, men fortsatt blødninger..
Deretter viste det seg å være en ganske stor cyste som tilslutt sprakk i en styrtblødning.(vi trodde det var en SA). Etter det har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

det har gått over til lysebrun utflod kommer og går noen dager mere og andre mindre.. :(

#13 Noregsgard

Noregsgard

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 229 posts

Posted 06 April 2012 - 18:26

Jeg begynte å blø i uke 7 og blødde like mye som vanlig mensen i ca en uke (friskt blod). Fra uke 8 til uke 9 hadde jeg bare brunlig utflod. Ble henvist til UL av legen, og det virket som de trodde jeg hadde mistet først siden de måtte tørke ut så mye blod av meg før de kunne se om det var noe der inne. Men alt var i orden med lille i magen, har ikke blødd noe siden :) Fikk ingen forklaring på hvorfor jeg blødde, det kunne være så mye forskjellig sa de.

#14 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 posts
  • StedVestlandet

Posted 06 April 2012 - 21:00

det har gått over til lysebrun utflod kommer og går noen dager mere og andre mindre.. :(

Har du vært og snakket med lege/jordmor igjen? Tror jeg kommer til å gjenta meg selv på dette, men er du urolig, så sjekk det opp, så du slipper å uroe deg.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 06 April 2012 - 21:04

Har du vært og snakket med lege/jordmor igjen? Tror jeg kommer til å gjenta meg selv på dette, men er du urolig, så sjekk det opp, så du slipper å uroe deg.

skal til lege den 12..hun mente det ikke var noe å uroe seg før siden vi hadde sett liv i uke 8...men det er ikke lett..

#16 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 posts
  • StedVestlandet

Posted 06 April 2012 - 21:18

Hvor langt er du på vei? Er du ikke kommet til uke 8 enda?

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 06 April 2012 - 21:59

Hvor langt er du på vei? Er du ikke kommet til uke 8 enda?

var på ul i uke 8+3 er nå 10+1...

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,284,809 posts

Posted 06 April 2012 - 22:08

jeg hadde sporblødning som legen kalte det (spotting) i uke 7 og i uke 12. Det var litt blod i to dager. Nå er jeg i uke 27 :)