Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

flere her som er hjemme og koser seg med barna i dag??

• Logg inn for å svare
30 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 17:06

Vis innleggAnonym bruker skrev 03 april 2012 - 17:01:

Jeg tror jeg har blitt alergisk mot ordet kooos! Nå er det rett før jeg spyr.
Er det virklig drømmedagen for så mange å subbe rundt uten å gjøre noe nyttig?

Må man gjøre noe hele dagen da?? Er det ikke deilig å ha en dag eller to hvor man bare gjør ingenting? Jeg syns det er veeeeldig kooooos ;) ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 20:19

Nei, man trenger ikke "gjøre noe" hele dagen hver dag, men jeg synes ikke drømmen er å gjøre minst mulig. Når jeg legger meg om kvelden er jeg temlig misfornøyd hvis alt vi har gjort er å tasse rundt i joggebukse, spise snop og søppel, se TV og kansje lese litt eller spille et spill.
Kooos er oppskrytt!

#23 TigerpoteJ09G12<3

TigerpoteJ09G12<3

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 150 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 20:22

Hahaha! Kos er kooooselig hvis man sjelden har tid til det i hvertfall ;)

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 20:46

Vis innleggAnonym bruker skrev 03 april 2012 - 20:19:

Nei, man trenger ikke "gjøre noe" hele dagen hver dag, men jeg synes ikke drømmen er å gjøre minst mulig. Når jeg legger meg om kvelden er jeg temlig misfornøyd hvis alt vi har gjort er å tasse rundt i joggebukse, spise snop og søppel, se TV og kansje lese litt eller spille et spill.
Kooos er oppskrytt!

Herlighet, du må være et travelt menneske om du ikke kan gjøre det en sjelden gang uten å være misfornøyd.

Jeg har påskeferie, og det tok jeg på fredag. Hele helga gikk bort til kjas og mas, besøk her og besøk der. I går og idag har jeg ikke gjort noe viktig, bare tassa hjemme i joggebukse, gjort litt husarbeid, vaska litt klær og pakka til vi skal på hytta i morra.

Nå min hverdag som regel er HEKTISK fra 06.00-20.00 HVER BIDIGE dag så er det jaggu deilig å bare dasse rundt hjemme og gjøre nix nada! Love it!!

#25 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 613 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 21:12

Vis innleggAnonym bruker skrev 03 april 2012 - 17:01:

Jeg tror jeg har blitt alergisk mot ordet kooos! Nå er det rett før jeg spyr.
Er det virklig drømmedagen for så mange å subbe rundt uten å gjøre noe nyttig?

Hvis det å ha fri og få være hjemme med barna er synonymt for deg med å subbe rundt uten å gjøre noe nyttig, skjønner jeg at du blir kvalm!

De aller fleste setter pris på ekstra fridager som de kan få bruke sammen med de man helst vil være sammen med.

Jeg ser heller ikke at HI skriver at hun ikke skal gjøre noe som helst, hun skriver at hun er hjemme (altså har fri fra jobben) og koser seg med barna. Det kan innebære å bake, lese, male, leke osv, osv...

At det å være hjemme for deg betyr å sløve å spise søppel, betyr ikke at det er det vi andre gjør, vet du!

Dette innlegget har blitt redigert av Heartbroken: 03 april 2012 - 21:16

#26 vinterbrud

vinterbrud

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 267 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 21:15

Ja,her er godjenta hjemme i påska.Sfo er stengt hele påska,så vi koser oss hjemme i det elendige været.
Her snør vi ned,jeg håper det kan slutte å snø nå.Over en meter det holder lenge.

#27 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 906 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 21:30

Jeg misunner dem som kan være hjemme med ungene sine disse dagene, jeg. Skjønner ikke hva som skal være så ukoselig ved å kunne bruke en masse ekstra tid sammen med barna?
Den som gir seg er en dritt.

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 22:04

Jeg er litt enig med hun ene her. Her liker vi ikke for mange dager der vi ikke har planer. Det fungerer dårlig. Barna blir rastløse og vil ut å finne på noe etter frokost, så vi koser oss sjelden hjemme uten vi er ute å farter. Men så har vi barn som krever å bli aktivisert da, og som har lopper i blodet. Jeg for min del også blir gal av å være hjemme med hylende og rampete barn...må ut, hjelper å gå en tur:)

Men vi er så heldige at vi har både hytte og leilighet i syden vi kan reise til, så vi reiser en del:)

#29 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 207 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 22:08

Vi er hjemme, og sønnen min elsker det! Han klarer fint å være inne en dag eller fire uten å fly på veggen. Men det å ha fri fra jobb, skole og barnehage er jo ikke ensbetydende med å ligge på sofaen å spise mest mulig godt. Skjønner ikke hvorfor folk ikke vil benytte anledningen til å være med barna sine. Må man jobbe så må man jo det, men mange velger å ta ferie. Synes det bare er godt, jeg. Barna trenger litt fri de og, de er jo tross alt lenger i barnehagen enn vi er på jobb.
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#30 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 22:34

Vis innleggAnonym bruker skrev 03 april 2012 - 22:04:

Jeg er litt enig med hun ene her. Her liker vi ikke for mange dager der vi ikke har planer. Det fungerer dårlig. Barna blir rastløse og vil ut å finne på noe etter frokost, så vi koser oss sjelden hjemme uten vi er ute å farter. Men så har vi barn som krever å bli aktivisert da, og som har lopper i blodet. Jeg for min del også blir gal av å være hjemme med hylende og rampete barn...må ut, hjelper å gå en tur:)

Men vi er så heldige at vi har både hytte og leilighet i syden vi kan reise til, så vi reiser en del:)

Høres ut som et harmonisk hjem.

#31 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 489 Innlegg:

Skrevet 03 april 2012 - 22:39

Ja, vi tok påskeferie fredag og vi kooooser oss:)
Har sett frem til påsken, og i en ellers stressende hverdag er det godt å kunne fokusere på barnet. For de små er det ofte lengre oppholdstid i bhg enn hva vi voksne har på jobb, og de har også behov for ferie.

For de barna som ikke klarer være inne noen timer uten å bli gale er det kanskje på tide å lære seg å kjede seg rett og slett? Ikke rart at det å være utbrent er blitt en folkesykdom. Selv små barn har et så tett program i hverdagen at de takler ikke noen dager ferie. Jøss!