Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

er det sant at 2 fødsel går raskere en den første ??

• Logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

#21 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 31 mai 2012 - 09:31

Med førstemann her så ble jeg satt i gang 24 timer etter vannet gikk. Fikk en modningspille, og ble satt på drypp ved 3 cm åpning. Fra de satte dryppet til jeg fødte gikk det 10,5 timer. Greit nok om det går litt raskere denne gangen.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 iok med sønn <3

iok med sønn <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 419 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 20:30

Oi! Min første tok vel i underkant av fire timer... men da ble jeg jo satt igang, å fikk "drahjelp" i tilegg, pga lillegutt ikke tålte de kraftige riene.

Nå er jeg veldig spent på nr 2! å liksom kanskje sku ha en vanlig fødsel å ikke vite hvordan det er når vannet går eller noe, det kan bli rart... hmmm... Jeg er bare 16+6 da, så har godt tid på å være spent... å så koslig, mens jeg skriver kjenner jeg jammen meg små dult <3 ahhh... d beste som fins :)
<3 mine gutter

#23 pofffffff

pofffffff

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 79 Innlegg:
  • StedHarstad

Skrevet 09 august 2012 - 18:09

Ferdig nå, og min NR.2 tok ganske nøyaktig halve tiden, 8timer førstegang, 4timer andregang:) men var mye mindre intens faktisk...:)

Dette innlegget har blitt redigert av pofffffff: 09 august 2012 - 18:11

#24 Miitii

Miitii

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 87 Innlegg:

Skrevet 09 august 2012 - 18:24

Jeg fikk min nr 2 på fredag :) Og ja, det gikk mye raskere gitt! Første fødsel hadde jeg ca 4,5 time "aktiv fødsel", altså fra 4 cm åpning, og av de 4,5 timene var 1,5 time pressrier da hodet var litt vanskelig å få ut. Nå med nr 2 vet jeg ikke når man kan regne "aktiv fødsel", jeg kom inn på føden og fikk målt 6cm åpning klokken 18:30 og 19:03 var han ute, på pressrie nr 2 :) (På den første pressria hadde ikke vannet gått enda så det måtte jordmor ta)

#25 Juli11gutt+aprilspire

Juli11gutt+aprilspire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 68 Innlegg:
  • StedVestfold

Skrevet 19 august 2012 - 19:42

Lurer på om det er forskjelle på dette når man ble satt igang første gangen, men kanskje ikke blir det 2. gangen. SPENT! :D

#26 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:05

Vis innleggJuli11gutt+aprilspire skrev 19 august 2012 - 19:42:

Lurer på om det er forskjelle på dette når man ble satt igang første gangen, men kanskje ikke blir det 2. gangen. SPENT! :D
Dette er jeg også spent på :)

#27 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 19 august 2012 - 20:06

Første ble satt i gang, tok 8 timer :)
Er spent på hva som skjer denne gang! :)

#28 Preggers

Preggers

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 409 Innlegg:

Skrevet 30 august 2012 - 20:47

Første fødsel, 4,5 timer.
Spent på nummer to, jeg bor 45 minutters kjøring fra sykehuset.

#29 ♥marita&jentene♥

♥marita&jentene♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 190 Innlegg:

Skrevet 23 oktober 2012 - 09:40

Med første mann tok det 18 timer, jeg kom inn på føden med 3 cm. Med nr.2 så gikk alt veldig masse fortere,våkna i seks tida om morgenen av gode tak i magen, ringte føden og lurte på om vi kunne ta oss en tur inn å få sjekket, da jeg hadde vært inn to ganger før med ganske gode tak men blitt sendt hjem, og jeg bor 50 min fra sykehuset så er av den oppfatning at det er bedre å dra en gang for mye:)

Tok oss god tid, jeg dusja, og vi stoppet på veien å kjøpte oss litt frukost og var ganske sikre begge to på at dette var falsk alarm. Kom på føden halv åtte og hadde da 6cm åpning og og klokka 10.50 var jenta ute. Så den fødselen tok da litt under 5 timer.

Nå er jeg gravid med nr.3 det er 4 år siden siste fødsel og jeg er veldig spent på hvordan denne fødselen blir, om kroppe kjenner igjen tegnene og vet hva den skal gjøre eller om det tar lenger tid...

Dere må i alle fall ha lykke til alle sammen:)

#30 Vilde2012

Vilde2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 296 Innlegg:

Skrevet 26 oktober 2012 - 23:12

Denne tråden nileste jeg mens jeg satt her høygravid og ventet på at lillegull skulle melde sin ankomst. Hadde et så inderlig håp om at det jeg hadde hørt om at fødsel nr 2 både var enklere og raskere enn nr 1. Nå etter å ha fått min skjønne skatt kan jeg meddele at for meg gikk det både fortere og enklere og jeg føler meg så glad!
Det tok mindre enn halvparten av tiden enn med nr 1, vi var forberedt på å være lenge på sykehuset som sist, men neida, her gikk det unna. Og riene var mye mer håndterbare, utrolige vonde, men likevel hadde jeg kontroll. Og enda bedre, jeg klarer faktisk å snakke om denne fødselen, og det kunne jeg gjøre rett etterpå om noen hadde spurt også for det var en helt annen opplevelse enn første gangen.

#31 Casti

Casti

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Skrevet 09 november 2012 - 01:57

Min første fødsel varte i 2timer fra første rie, min neste fødsel blir hjemmefødsel om alt er som de skal være med svangerskapet. Vi har nå 2til3timer til nærmeste sykehus/fødestue, og jeg er ikke interessert i å kanskje måtte føde i en sykebil. Men jeg gleder med å håper at vi er så heldige at vi kan føde hjemme!:)

#32 Gegs

Gegs

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 131 Innlegg:

Skrevet 09 november 2012 - 02:14

Min første fødsel ble satt til å vare i 3,5 timer, fødselen nå ble satt til en varighet på 1 time. Så en evnt. neste fødsel er litt skremmende å tenke på! :P
Maiprinsesse 06 - Novemberprins 12 <3

#33 m@rie82

m@rie82

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Skrevet 11 november 2012 - 19:49

Min første fødsel varte i 21 timer, min andre varte i 19 timer. Så det ble jo LITT bedre, og det er jo lov å håpe nå som vi venter nr 3...

#34 DaTuMa

DaTuMa

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 878 Innlegg:

Skrevet 21 november 2012 - 20:48

Har bare en fødsel bak meg. Tok 4,5 timer fra første ri. 15 min fra 4 cm til hun var ute. Så håper ikke det går så veldig mye fortere denne gangen.....

#35 Mamma 2011-2012-2013 <3

Mamma 2011-2012-2013 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 73 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2012 - 00:31

fødsel nr 2 var mye vondere men gikk mye raskere =) fødte 30.06.12 å brukte 45 min fra 3-4 cm te han var ute =)