Gå til innhold

tips til kvalme? eller må jeg krype til korset å ringe legen?


Pærefrø

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd, sjøsykearmbånd, kamille te, spise ofte, og det hjelper jaggu ikke. jeg blir kvalm om jeg spiser, jeg blir kvalm når jeg ikke spiser, når jeg blir sulten spiser jeg, men så blir jeg dårlig etterpå...

 

hva gjør jeg?

 

jeg liker ikke ingefær, så det funker ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke sea-bandet fungerer, så er det nok lite som kan ta kvalmen din. Har det slik selv.. Men, syns kanskje pepsi uten kullsyre med masse is, fungerer bittebitte litt. Ellers har jeg NULL råd, :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pepsi spyr jeg allefall av :P hehe

 

ille det her... kan ikke huske det var så gæærnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småkvalm hele tiden men prøver å tenke på noe annet, hvor mye jeg gleder meg for eksempel :) Farris med litt eplejuice er friskt synes jeg. Og det hjelper å bevege seg litt, en rolig luftetur eller noe. Prøver da tankens makt hehe...Ellers har jeg ingen gode råd, bare sympati...hold ut hold ut, det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist (gudskjelov ikke kommet nå, ennå) hjalp INGENTING. Prøvde kamillete, ingefærte, seaband, akupunktur, spising, salte kjeks.

 

Endte med 2 x sykehusinnleggelser dessverre, med hyperemesis.... og etter uke 14 begynte Postafen å hjelpe.

 

Mitt råd er derfor å kontakte legen din, be om å få Postafen på resept og prøve det. Hvis du går mye ned i vekt på kort tid, må du nok ikke på gyn, for å få intravenøst.

 

Håper du finner noe som hjelper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har det så ille hjelper nok ikke mitt tips...men jeg har i begge graviditeter overlevd m popcorn av alle ting...det har hjulpet meg. Og farris.

Dette m ingefær mot kvalme syns jeg det er rart det anbefales - i mange kulturer har jeg lest at man bruker ingefær for å fremprovosere abort. Så jeg holder meg mest mulig unna det...

god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ekstremt kvalm om dagen..heldigvis har jeg påskeferie ..hadde ikke klart å jobbe denne uken...spyr av alt, konstant kvalm!!! Jeg lever på eplemost, noen ganger potetgull flak, i dag går det i nystekt brød og servelat...funnet ut at når jeg først har noe i munn går det sånn nogenlunde ok så prøver å spise veldig ofte... Fortsetter dette eller forverrer seg må jeg få noe av legen og.,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...