Gå til innhold

Vogn: 3-hjul eller 4-hjul?


ChriVil~stolt mamma~

Anbefalte innlegg

Hei. Vi må vel ut å kjøpe vogn snart, men jeg er så usikker på hva vi skal kjøpe. Syntes TFK joggster twist ser ut som en veldig fin vogn. Men jeg er veldig skeptisk til å ha 3-hjul. Jeg trenger en vogn som ikke tar så stor plass når man slår den sammen, da jeg ikke har så stor bil. I tillegg en som både kan brukes til spebarn og når babyen blir litt større.

 

Er litt bekymret for at 3-hjulingene skal bli ustabile og velte.

 

Noen som har noen tanker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har TFK og er veldig fornøyd. Har absolutt ikke vært ustabil og holder hele vognperioden. Et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Mountain Buggy, og er superstabil.. Ville valgt samme på nytt... Ekstremt god å trille:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lest at tfk er veldig gode og stabile vogn. Jobber i bhg og der har ei jente tfk twist som sovevogn. Helt grei den. Bare kalesjen er uuuuvanlig stooor, eller brei er vel rettere sagt. Men man venner seg til det. Og den er jo liten sammenlagt.

Se på EW sky, den er likedans, bare at kalesjen er mindre. Men da er ungen ikke så skjermet i sittedeln igjen. Både fordel og ulempe noen gang. Men den er også liten og veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo en smakssak, selv foretrekker jeg en vogn med to svingbare hjul foran og hvor man kan snu sittedelen mot den som triller. Tfk kan man i utgangspunktet ikke snu, men kjøper du multi-x bag til den kan du ha barnet mot deg til det er 1,5-2år ca. Men dette blir jo dyrt. Det fine med tfk er at det er en romslig vogn som har ganske stor bag, men samtidig blir den liten sammenlagt. Selv liker jeg den ikke så godt pga utseendet, synes den har altfor stor og ruvende kalesje og liker ikke det stoffet den leveres i som er sånn blankt og glinsende med masse merkelapper på. Og det er jo ikke til å komme bort ifra at tre hjulinger er litt mere ustødige enn en med fire hjul, dette særlig når barnet blir litt større og tyngre og særlig når ryggen er lagt helt ned. Da har det jo hendt at disse vognene har veltet, men tror ikke dette er noe som skjer ofte. Men jeg ville ikke hatt en tre hjuling som sovevogn i bhg f.eks.

 

Men beste rådet man kan gi er jo at folk må reise i butikk og prøve vogner godt før de kjøper, se på YouTube og få de demonstrert godt i butikk før dere kjøper. Det er også lurt å sette opp en prioriteringsliste over hva man ønsker med vognen, hva den skal brukes til og om man f.eks kunne tenke seg å ha en trille ved siden av. De fleste ender jo opp med å ha to vogner, fordi en vogn rett og slett ikke har alle egenskapene man ønsker.

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ville si at det er godt å ha to vogn.

Det som angår to små hjul framme - er det ikke litt vanskelig å komme seg fram på grus med dei? Det kommer sikkert an på hvor man skal bruke: byen eller mere på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt noe problemer med at TFK har tippet. Da må jeg i tilfelle henge masse tunge handleposer på og da vil vel selv firehjulinger tippe. Men har vært vitne til at mountain buggy har tippet og to venninner valgte av den grunn å selge sine (i bagperioden).

 

Enig i at TFK-kalesjen er stor og ruvende. Var selv skeptisk til vogna av den grunn, men det gjør at den er stor og god for ungen. Helt super for min treåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ville si at det er godt å ha to vogn.

Det som angår to små hjul framme - er det ikke litt vanskelig å komme seg fram på grus med dei? Det kommer sikkert an på hvor man skal bruke: byen eller mere på landet.

 

Jo det er helt klart en fordel med litt størrelse på hjulene om man skal trille mye i snø og grus, men skal man bare trille på slikt føre av og til holder to små svingbare hjul som kan låses i fast posisjon i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...