Gå til innhold

Gravid og urolig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Andre som er urolige og engstelige tidlig i graviditeten? Jeg eg helt på tuppa! Er gravid i uke 5 og er så urolig for at noe skal skje. Noen som har noen beroligende ord eller noe man kan gjøre for å roe seg ned og ikke tenke for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lettere sagt enn gjort. Engstelse i graviditeten er vanlig, kanskje særlig om man har mistet. Jeg minner meg selv på at "stort sett går jo dette veldig bra". Og skulle det allikevel ikke gjøre det, er det helt og holdent utenfor min kontroll. Jeg sliter litt med sistnevnte, fælt å ikke ha kontroll over noe som er så ufattelig viktig for en. Heldigvis går jo tiden, fyll den med sosiale ting og vanlige gjøremål så grubleriene ikke tar over? Lykke til videre og gratulerer med spire i magen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 5 uker på vei, i dag faktisk.. Jeg tenker også veldig mye på om ting er som det skal. Har nesten ingen symptomer, så det er vel det som gjør at jeg er så bekymret. Vet jo at jeg bare bør være glad for at jeg ikke har kvalme, hodepine osv.. Er så gale at jeg vurderte å kjøpe en CB digital og se om jeg fikk gravid 2-3 eller 3+ (fikk gravid 1-2 for 9 dager siden), men jeg gjorde det ikke..

 

Men er som Novembernurkimagen sier: skjer det noe nå så er det helt utenfor vår kontroll! Krysser fingrene for at alt er som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare stemme i. Jeg er også urolig for at dette ikke skal gå bra. Jeg trøster meg med at dersom det ikke gjør det, har jeg klart å bli gravid nå, så klarer jeg det igjen. Men prøver likevel først og fremst å tenke positivt på denne graviditeten. Det er tross alt nesten 90 prosent sjanse for at det skal gå bra når man er over uke 5. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i urolig-følelsen. Er i uke 10 og er bekymret for ALT. Er jeg for mye kvalm, blir jeg bekymret, er jeg for lite kvalm, blir jeg minst like bekymret. Har vært på UL og fått sett lille hjertet slå, og det roet et vordende mammahjerte betraktelig, men det er vel bare å innse at man kommer til å være en nervebunt i all overskuelig framtid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...