Jeg er veldig usikker i forbindelse med navn.
Jeg har et barn fra før, som er kalt opp etter bestefar og oldefar, der hadde vi "flaks" da jeg syns navnet er veldig fint ( i seg selv) i tillegg.
Nå kommer barn nummer 2, og jeg er fortsatt litt opptatt av det å skulle kalle opp etter noen, da jeg syns det er en veldig fin tradisjon, og at det automatisk legger noe personlig i navnet, og at man har fått det av en grunn ( og ikke bare fordi det var det som var populært i tidsperioden)
MEN, når de aktuelle navnene ikke faller heeelt i smak, hehe.. så blir jeg usikker.. Om navnet kommer til å vokse på meg?. om jeg kommer til å angre, fordi jeg velger og kalle opp, istede for å velge et tilfeldig navn som jeg kanskje syns er nydelig.(?) hmm..
og ofte så blir det jo sånn at de navnene som ble brukt i min olde- og besteforeldre generasjon, ikke alltid klinger så bra, fordi jeg forbinder dem med "gamle" folk, hehe..
Mens de nymoderne navnene er lettere og ikke ha noe forhold til, siden man ikke kjenner så mange på sin alder eller eldre som har disse navnene.
Noen som har noen tanker eller ideer?