Gå til innhold

Hva synes dere om brukt Leandervugge??


Snart_er_vi_4

Anbefalte innlegg

Har planer om å anskaffe oss en Leandervugge til lillemann som er på vei. Den er jo nokså dyr med alt utstyr.. Har ikke studert den i virkeligheten så lurer på hvor ok det er med en som er brukt med tanke på madrassen...??? Ligger jo en del brukte på finn.no ol..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte leandervugge som jeg har brukt til begge mine. Og så har jeg lånt den bort til niesen min etter det igjen.

 

Nå når jeg skal ha nr 3 har jeg tenkt å kjøpe ny madrass. Jeg har hørt at det er ok å bruke samme madrass til egne barn, men ikke andres. Niesen min er en skikkelig gulpeunge i tillegg... Jeg skal også levere inn selve vuggen til proffesjonell rens/vask. Blir sikkert litt dyrt, men satser på at det blir billigere enn å kjøpe ny.

Liker vuggen veldig godt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille ny madrass fra produsent, har ikke sjekket det enda, regner m at det er uproblematisk..? Stoler ikke på 60 graders vask ift bakterier i madrassen. Tenker alle det er tilstrekkelig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det må da være tilstrekkelig, det holder jo for alt annet av bakterier. Hvorfor skulle ikke det være godt nok? Hvordan vasker du alt annet du skal bruke til babyen?

 

Er man ekstra hysterisk kan man jo legge madrassen i fryseren et par døgn, da er den jo omtrent steril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte madrassen separat på Babyshop siden den passet perfekt til min gamle vugge. man får kjøpt egen overmadrass til også som lett kan vaskes. Da slipper man kanskje å bytte undermadrassen så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas hus har den også når jeg tenker meg om. Måtte bestille den da, men tok ikke mange dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig kan vi kjøpe brukt :) madrassen kan også bestilles hos en lokal møbelsnekker, som skjærer ut i den størrelsen du trenger og har på trekk, det gjorde vi og ble ikke dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp ny madrass! Koster ikke mye. Kan jo aldri vite hva som har skjedd med en ukjent brukt madrass. Og d gjør ikke noe om du ikke får AKKURAT like mål. Babyen er jo så liten når de bruker vugge, og den ligger ikke der i mange mnd. Går ann å kjøpe billige skumgummimadrasser på Jysk feks som du kan kutte til selv. Babyer er jo så lette så trenger ikke være noe super fancy svanemadrass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har benyttet leandervugge til begge våre og den fikk vi av søskenbarnet til mannen min. Vi vasker trekket i vaskemaskin og det kan vaskes på høye grader. Vi har brukt lammeskinn i vuggen over madrassen og det har vært av barna fått nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker en lekegrind istedenfor. Den kan stå i stua og brukes til soving når man har en liten unge og så kan man senge bunnen og bruke seinere også.

Jeg synes sånne vugger kan brukes alt for kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstått det som at de fleste bakterier drepes ved 60 grader, og som noen her skriver, det gjelder nok for barneting også... vi har kjøpt brukt leandervugge og bytter ikke madrass. Kjenner de som har hatt vugga, og den er uten en eneste flekk... føler det er litt mye hysteri her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...