Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Vi med insett i mai :)

• Logg inn for å svare
352 svar til dette emnet

#41 m&c

m&c

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 368 Innlegg:
  • StedSotra

Skrevet 24 april 2012 - 17:26

Vis innleggusababy skrev 24 april 2012 - 14:40:

Da havner jeg plutselig her! :)

Begynner med kort protokoll imorgen, og skal ha uttak/innsett uke 19.

Da er vi 5 stykker i uke 19! :)
Gravid på første IVF forsøk, fikk en sønn 2 februar 2013. Lykkelig!

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 mamma_til_en_prins

mamma_til_en_prins

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 249 Innlegg:

Skrevet 24 april 2012 - 20:17

Melder meg inn her jeg også:-). Har gått på nesespray i 14 dager nå, starter med sprøyter i morgen! Ul 4. Mai og forhåpentligvis uttak og innsett 7. Og 9. Mai. Vårt 3. Ivf forsøk. Full klaff på første forsøk i 2009. Hadde et fryseforsøk i februar som var negativt. Krysser fingrene!

#43 AnitaLilja

AnitaLilja

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 281 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 08:48

Veldig koselig å se at vi er mange som skal i uke 19! Tenker at det Må jo bare være et godt tegn, blir en fin uke tror jeg! :)

Har nettopp tatt en telefon til Haugesund og fått bekreftet at jeg skal begynne på sprøytene i morgen. Vi gleder oss stort, tror tiden fremover blir spennende, interessant og sikkert veldig krevende. Krysser fingrene for at det går bra, og at vi er mange som lykkes i mai! :D
1. IVF-forsøk mai 2012 - kjemisk. 2. IVF/ICSI forsøk desember 2012: POSITIV! Foreløpig termin 30.august :)
<3Tar meg i å drømme meg bort til et liv med oss to og vår lille...<3

#44 Agnes74

Agnes74

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 25 april 2012 - 10:04

Jeg startet på sprøyter idag etter å ha brukt spray i tre uker. Det var ikke noe kjekt å sette sprøyte på seg selv, men håper det går lettere etterhvert. Skal på UL 3.mai. Er spennende tider ja, men foreløpig synes jeg det er mest stress.

#45 Ele

Ele

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 519 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 25 april 2012 - 11:00

Jammen, uke 21 må også være en bra uke, sant...?? :P
Det blir lettere med sprøyter ja, men kan bli ganske øm etterhvert da...
Prøver i 3,5 år, 10 kjemiske. 1 lagt regime, 9 egg ut, 1 inn, 0 på frys, kjemisk. 1 kort regime, 20 egg ut, 9 befruktet, alle ødelagt av sykehustabbe. Mamma 12.02.13 etter kort regime! <3

#46 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 25 april 2012 - 11:08

Uke 20 her det må og bli bra me 17 mai og sånn :)
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#47 m&c

m&c

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 368 Innlegg:
  • StedSotra

Skrevet 25 april 2012 - 11:09

Hurra for mai!! :) Her er det oppstart på sprøyter på fredag, og UL i Haugesund 4 mai. Masse lykke til alle sammen!! :)
Gravid på første IVF forsøk, fikk en sønn 2 februar 2013. Lykkelig!

#48 Agnes74

Agnes74

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 25 april 2012 - 11:35

Ja, det gjelds å tenke positivt. Mai er en mnd med mye å se frem til:-)

#49 AnitaLilja

AnitaLilja

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 281 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 11:46

Alle ukene i mai blir bra uker. Jeg har ihvertfall troa!! :D

Vil ønske alle dere herlige damene her inne masse lykke til! Har en god følelse :) Krysser fingrene for alle sammen!!
1. IVF-forsøk mai 2012 - kjemisk. 2. IVF/ICSI forsøk desember 2012: POSITIV! Foreløpig termin 30.august :)

#50 Ele

Ele

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 519 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 25 april 2012 - 12:22

Jeg sliter fortsatt med en dårlig følelse etter at forrige runde endte med dårlig olje og 9 fine, befrukta egg i søpla.... Stoler ikke helt på prosessen merker jeg... :(
Prøver i 3,5 år, 10 kjemiske. 1 lagt regime, 9 egg ut, 1 inn, 0 på frys, kjemisk. 1 kort regime, 20 egg ut, 9 befruktet, alle ødelagt av sykehustabbe. Mamma 12.02.13 etter kort regime! <3

#51 AnitaLilja

AnitaLilja

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 281 Innlegg:

Skrevet 25 april 2012 - 12:53

Vis innleggEle skrev 25 april 2012 - 12:22:

Jeg sliter fortsatt med en dårlig følelse etter at forrige runde endte med dårlig olje og 9 fine, befrukta egg i søpla.... Stoler ikke helt på prosessen merker jeg... :(

Off, utrolig vondt å høre! :( Sender deg alle gode tanker, og krysser virkelig fingrene for at det går veien den gangen her!

#52 Nica123

Nica123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 134 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 20:57

uff lurer på om det spøker litt for meg nå å innsett i mai.
I går bestilte jeg medisinene mine (syklusdag 17) i å med jeg noen ganger får mensen litt tidelig. Medisinene regnet hun ikke med å få før torsdag og jeg regnet med at det skulle gå bra pga jeg som oftes gjerne har 21 eller 26 dager syklus (for det meste), å at jeg ikke skulle begynne på sprøyta før dag to.
Torsdagen blir altså syklusdag 22, så det burde jo gå tenkte jeg.

Senere på kvelden oppdaget jeg brun utflod/blod, ikke kjempe mye men litt. Pleier adri å ha brun utflod/blod (annet enn noen ganger helt på slutten av mensen), men har tenkt at dette kanskje er starten på mensen å at jeg ville få mensen søndag. Men i dag har jeg ikke blødd ennå, bare bittelitt brun utflod, noen dråper. Sorry litt kvalmt info,,,.
Hva skjer a? Er mensen i annmarsj? I såfall rekker jeg ikke å få medisinene tidsnok og vil derfor ikke rekke uttak i mai...Jeg får kanskje ringe inn i mrg, men hva tror dere? Hva er grei med den brune utfloden, hvorfor kom den nå lissom?

Blir stressa jeg...

#53 Tante_Esel

Tante_Esel

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:03

Vis innleggNica123 skrev 29 april 2012 - 20:57:

I går bestilte jeg medisinene mine (syklusdag 17) i å med jeg noen ganger får mensen litt tidelig. Medisinene regnet hun ikke med å få før torsdag og jeg regnet med at det skulle gå bra pga jeg som oftes gjerne har 21 eller 26 dager syklus (for det meste), å at jeg ikke skulle begynne på sprøyta før dag to.

Senere på kvelden oppdaget jeg brun utflod/blod, ikke kjempe mye men litt. Pleier adri å ha brun utflod/blod (annet enn noen ganger helt på slutten av mensen), men har tenkt at dette kanskje er starten på mensen å at jeg ville få mensen søndag. Men i dag har jeg ikke blødd ennå, bare bittelitt brun utflod, noen dråper. Sorry litt kvalmt info,,,.
Hva skjer a? Er mensen i annmarsj? I såfall rekker jeg ikke å få medisinene tidsnok og vil derfor ikke rekke uttak i mai...Jeg får kanskje ringe inn i mrg, men hva tror dere? Hva er grei med den brune utfloden, hvorfor kom den nå lissom?

Blir stressa jeg...

du er ikke blitt gravid da? første svangerskapet mitt hadde jeg litt brunt blod ca 10dpo.... bare en tanke... eller om eggløsning er seinere enn vanlig?
Nå har jeg venta lenge nok! Ingen flere nedturer nå... bare oppturer!

#54 Nica123

Nica123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 134 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 21:21

ja det hadde jo vært en drøm, men i å med j har ekstrem lav amh så regnet med d ikke var nesten mulig uten hjelp...

Litt usikker på når j hadde eggløsning eller om j ikke har hatt det. har uregelmessig mens. men da j var på sykehuset 29feb, kunne hun se at j ville få eggløsning rundt da. dette var dag 7. akkuratt 14 dager etter fikk jeg mensen. vis j har hatt egløsning på dag 7 denne syklusen vil i går være dag 10dpo tror j..huff er så dårlig på sånn telle greier.

men kom på en annen ting å det er det at jeg tok celleprøve 19 april, altså 8 dager etter mensen start og da tok legen innv.ul å da så vi en eggepose (mener den var på str med den jeg hadde på sykehuset da hun mente jeg straks hadde eggløsning) men vi snakka ik mer om d...

Ble litt mye surr nå, men blir du klok på noe av dette? Jeg blir vel egentlig ikke det selv...Kan man se eggepose hvem som helst dag i syklusen eller er det kun ved eggløsning? (j vet ikke det en gang j, så så inni dette er jeg....:)  )

#55 Ele

Ele

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 519 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 29 april 2012 - 21:54

Vis innleggNica123 skrev 29 april 2012 - 21:21:

ja det hadde jo vært en drøm, men i å med j har ekstrem lav amh så regnet med d ikke var nesten mulig uten hjelp...

Litt usikker på når j hadde eggløsning eller om j ikke har hatt det. har uregelmessig mens. men da j var på sykehuset 29feb, kunne hun se at j ville få eggløsning rundt da. dette var dag 7. akkuratt 14 dager etter fikk jeg mensen. vis j har hatt egløsning på dag 7 denne syklusen vil i går være dag 10dpo tror j..huff er så dårlig på sånn telle greier.

men kom på en annen ting å det er det at jeg tok celleprøve 19 april, altså 8 dager etter mensen start og da tok legen innv.ul å da så vi en eggepose (mener den var på str med den jeg hadde på sykehuset da hun mente jeg straks hadde eggløsning) men vi snakka ik mer om d...

Ble litt mye surr nå, men blir du klok på noe av dette? Jeg blir vel egentlig ikke det selv...Kan man se eggepose hvem som helst dag i syklusen eller er det kun ved eggløsning? (j vet ikke det en gang j, så så inni dette er jeg....:)  )

Kanskje du kan ta ein test da...? Hadde jo vært en heeerlig start for oss mai-gjengen med en som klarte det før oppstart! ;)

#56 Nica123

Nica123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 134 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 22:03

Vis innleggEle skrev 29 april 2012 - 21:54:

Vis innleggNica123 skrev 29 april 2012 - 21:21:

Ble litt mye surr nå, men blir du klok på noe av dette? Jeg blir vel egentlig ikke det selv...Kan man se eggepose hvem som helst dag i syklusen eller er det kun ved eggløsning? (j vet ikke det en gang j, så så inni dette er jeg.... :)  )

Kanskje du kan ta ein test da...? Hadde jo vært en heeerlig start for oss mai-gjengen med en som klarte det før oppstart! ;)

skal se ann morgen dagen kan jo hende ho røde tanta kommer da, å at dette bare er starten på ho...selv om det er uvanlig for meg å starte på denne måten... Jeg ønsker så inderelig, men blitt så utrolig mange skuffelser før...

#57 Nica123

Nica123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 134 Innlegg:

Skrevet 29 april 2012 - 22:04

Vis innleggadine*i*magictown* skrev 29 april 2012 - 21:03:

Vis innleggNica123 skrev 29 april 2012 - 20:57:

Blir stressa jeg...

du er ikke blitt gravid da? første svangerskapet mitt hadde jeg litt brunt blod ca 10dpo.... bare en tanke... eller om eggløsning er seinere enn vanlig?

hadde du bare det brune den ene dagen, evt bare en gang i løpe av dagen? jeg har sett noen dråper på nesten hver do besøk siden i går ettermiddag..

#58 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 30 april 2012 - 07:20

Jeg har lyst å sykemelde meg under dette forsøket. Går dere til fastlegen eller gynekologen deres da. Skal jo til gynekologen på ul så det hadde jo vert enklest
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#59 Ele

Ele

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 519 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 30 april 2012 - 09:29

Vis innleggMetti er optimist skrev 30 april 2012 - 07:20:

Jeg har lyst å sykemelde meg under dette forsøket. Går dere til fastlegen eller gynekologen deres da. Skal jo til gynekologen på ul så det hadde jo vert enklest
Jeg går til fastlegen, tror vi må det, i alle fall var det beskjeden jeg fikk. Jeg jobba gjennom hele forrige forsøk, det skal jeg IKKE gjøre denne gangen, det er helt sikkert!

#60 Tante_Esel

Tante_Esel

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 105 Innlegg:

Skrevet 30 april 2012 - 10:05

Vis innleggMetti er optimist skrev 30 april 2012 - 07:20:

jeg går til fastlegen ;) liker meg best der :P
Nå har jeg venta lenge nok! Ingen flere nedturer nå... bare oppturer!